Gå til innhold

Barn av 80/90-tallet, feiret dere alle Halloween når dere var barn

AnonymBruker

Dere som var barn på 80/90-tallet: Feiret alle Halloween som barn?  

180 stemmer

1. 1. Har funnet ut at det var langt vanligere enn jeg trodde, men var min skole/mine venner og familie virkelig de eneste som ikke feiret?

• Ja, vi feiret med å samle inn snop fra folk "knask eller knep"-runde
      35
    • Ja, vi feiret, men på andre måter enn trick or treat. (Kan være Halloween-fest, film, gresskar eller annet)
      10
    • Vennene mine/klassekamerater feiret med snoperunde, men jeg fikk ikke lov/hadde ikke lyst
      2
    • Feiret ikke Halloween her vi bodde når jeg var barn på 90-tallet
      133

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest winterchild

Nej men sen flyttade jag till Kanada och sedan USA och hade så gøy på halloween, love it 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var barn på 80-tallet og Halloweenfeiring eksisterte ikke. Var bare i USA de feiret Halloween.

Anonymkode: d8236...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk halloween 2 ganger . født i 87

Anonymkode: ae06e...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 91. Var ei i klassen som hadde ei tante som hadde bodd i USA. Derfor var hele den familien litt ivrige på halloween og pyntet huset skikkelig. Jentene i kladden ble invitert dit på Halloween-feiring, nesten som en bursdag. Vi gikk en runde "trick or treat" til våre egne foreldre, før vi hadde litt mat og aktivitet og skummel film med snopet vi hadde samlet hjemme hos dem. Aldri gått til fremmede. Da jeg var større hadde jeg og noen venner halloween fest i kjellerstua hjemme. 

Anonymkode: 6b743...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse Halloween her på 90 til tidlig 2000-tallet. Kunne gå rundt i flere timer og få godteri i hvert eneste hus. Kan nevne at jeg er fra oljebyen, så halve nabolaget hadde bodd noen år i USA. 

Anonymkode: 54d18...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Født i 83, ingenting Halloween under oppveksten. Første gang jeg la merke til det var vel i 2005/2006 av at det plutselig sto barn på døra og ba om godteri. Fra året etter passet vi på å ha noe i hus, men var vel ikke før fra sånn 2013 ish at det ble vanlig i nabolaget her. Bor i Bærum i et område med mange barnefamilier.

Anonymkode: e3877...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født på 70-tallet. Vi hadde Halloween-filmkvelder da jeg var tenåring og Halloweenfester var vanlig da jeg begynte å studere på midten av 90-tallet. 

Anonymkode: b20a2...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var student på 90-tallet. Begynte med å ha en  "skummel-fest" rundt Halloween som påskudd for drikking med utkledning. Ikke barnevennlig, ikke knask eller knep. 

Anonymkode: 22b2c...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte ikke noe om Halloweenfeiring i Norge før vi plutselig fikk unger på døra her i 2004 eller 2005. Siste gang det kom noen var i 2010. Jeg tror det er et arrangement på skolen, men jeg er ikke sikker.

Kjente til Halloween fra bøker og filmer, bl.a E.T, men det var noe de bare drev med i USA.

Anonymkode: 30f09...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i -82, og har ikke vokst opp med noe halloweenfeiring. Hørte om det fra de amerikanske programmene vi så på, men hørte ikke om at det var en greie her i landet før tidlig på 2000-tallet.

Vi gikk også nyttårsbukk hvert år gjennom barneskolen. 

Anonymkode: f0bcf...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiret ikke halloween, men karneval var en STOR greie her vi bodde. Da var det full fest for hele skolen, og alle var skikkelig utkledd, og det var også flere premier av forskjellige slag. Det ble solgt kaker å boller, saft og mye sånt. Men, vi gikk ikke knask eller knep, og det var ikke godteriet som var "fokuset". 

Anonymkode: 8eac5...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Inspirert fra andre tråder. 

Anonymkode: c7efa...599

Nei feiringen startet i 2000 da var jeg 16 men det var fester ikke dør fra dør. Dør fra dør ble først vanlig her på Østlandet når jrg selv fikk barn og de var store nok 2013 var første året vi gikk og første året det kom folk på døra. Halloween er mye større på Østlandet enn Trondheim/trødnelag her vi bor nå

Anonymkode: 09920...d41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Født tidlig på 90-tallet. Det hendte et par ganger at det ble Halloweenfest (hos klassekamerater som hadde bursdag og valgte å kjøre Halloween-tema), og så var det vel én gang jeg og noen venner prøvde oss på en godterirunde. Det funket forferdelig dårlig, for svært få av de voksne vi banket på hos hadde hørt om Halloween i det hele tatt, og det var nesten ingen som hadde noe godteri å dele ut. "Fangsten" ble litt sjokolade og noen bananer 😂 Fristet ikke så veldig til gjentagelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 1985. Feiret aldri Halloween. Visste hva det var selvfølgelig men hadde ikke noe forhold til det. Første gang jeg feiret Halloween(og kanskje siste når jeg tenker etter😅) var i 2008. Jeg var da ung student og først da begynte jeg forstå at det faktisk var ganske stort med Halloween også i Norge. Har egentlig syntes det er en ganske koselig greie men har liksom aldri blitt til at jeg har fått vært med på noen flere feiringer. Nå har jeg fått barn så da håper jeg å innføre tradisjonen etterhvert som de blir større😄

Anonymkode: 54f9d...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 1985, feira aldri Halloween som barn, og visste ikke om noen andre som gjorde det heller. Det var sånt vi bare hadde sett på amerikanske filmer.

Anonymkode: 0c1c0...778

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Født i 88, begynte å feire halloween i 6 klasse, så vi gikk knask eller knep 2 år. På ungdomsskolen arrangerte skolen halloweenfest når jeg gikk i 8 klasse, og vi inviterte hverandre til halloweenfester. Er fra Rogaland. 

Anonymkode: 3d831...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født på 90-tallet, vi gikk «knask eller knep» og hadde en slags halloweenfest etterpå hvor vi spiste godteriet vi hadde fått. På ungdomskolen møttes vi hjemme og skremte barneskolebarna som ringte på og så en skummel film etc. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født sent på 80-tallet og vi gikk Halloween, men møtte svært få andre. I tillegg var det svært få vi ringte på til som skjønte greia🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 92 vi feiret halloween flere ganger som store barn, altså fra 10 0r og opp. Mellomstor by. Husker det var litt mer fritt og de voksne snakket ikke så mye om regler med oss. Så vi gjorde knep som var ganske ille, tegnet med kull på veggene og såpe på vinduene.

Anonymkode: c3b07...149

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...