Gå til innhold

Barn av 80/90-tallet, feiret dere alle Halloween når dere var barn

AnonymBruker

Dere som var barn på 80/90-tallet: Feiret alle Halloween som barn?  

180 stemmer

1. 1. Har funnet ut at det var langt vanligere enn jeg trodde, men var min skole/mine venner og familie virkelig de eneste som ikke feiret?

• Ja, vi feiret med å samle inn snop fra folk "knask eller knep"-runde
      35
    • Ja, vi feiret, men på andre måter enn trick or treat. (Kan være Halloween-fest, film, gresskar eller annet)
      10
    • Vennene mine/klassekamerater feiret med snoperunde, men jeg fikk ikke lov/hadde ikke lyst
      2
    • Feiret ikke Halloween her vi bodde når jeg var barn på 90-tallet
      133

Anbefalte innlegg

Inspirert fra andre tråder. 

Anonymkode: c7efa...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burde hatt ett stemme alternativ til oss som var barn på 80 tallet og. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjonkel-Donkel skrev (1 minutt siden):

Burde hatt ett stemme alternativ til oss som var barn på 80 tallet og. 

Jeg har nok ikke de beste valgene.... Jeg sauset ført sammen 80-og 90-tallet men det blir jo ikke helt riktig, siden halloween kom på 90-tallet. Og så glemte jeg helt 80-tallet på slutten der

Anonymkode: c7efa...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 80 tallet: Nei. Fra ca midten av 90 tallet; Ja 😊 Født i 1982.

Anonymkode: 7f933...3f2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri feiret Halloween når jeg var barn. Født 81. Kanskje vi kledde oss ut på slutten av når jeg gikk på skolen. Men ikke snop og slik. Vi var jo flinkere til å ha klassefest når jeg var barn. Enn dem har no. 

Anonymkode: 72d73...7f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 83. Første gang vi hadde noe form for markering på halloween, var da jeg gikk på videregående.

Anonymkode: 3f52b...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte ikke noe prat om halloween barn 80 tallet ungdom 90.

Var karnevall husker ikke når, men  husker vi kledde oss ut i bhg og skole. Ofte som dyr osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i 78 så jeg hadde jo barndommen min på 80-tallet og jeg tror ikke en gang vi hadde hørt om Halloween. (Og julebukk gikk vi heller ikke, det var sånt vi bare hørte om fra eldre.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 84. Og ingen barn i nabolaget våres gjorde det. Var vel 20 når jeg var på første halloweenfest, men da kun voksne og alkohol 

Anonymkode: e2db1...e14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 83. Gikk i klasse med en fra USA. Han arrangerte halloweenfest på ungdomsskolen. Tror ikke mange andre i bygda hadde hørt om Halloween da.

Anonymkode: 7646e...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i 1980 og Halloween hadde vi aldri noe forhold til da jeg var barn (utover at vi visste fra TV og film at det var en amerikansk skikk). Kan ikke huske at det var noen arrangementer koblet til Halloween på vgs heller.

Men vi gikk julebukk, da, hver eneste år iallfall ut barneskolen.

Anonymkode: d8a4c...b6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare 2 år vi gikk. Det dabbet av veldig raskt. 

Er født på 90-tallet og det var ikke før i starten av 2000 at vi gjorde det. 

Anonymkode: 11d25...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i 80,og leste bare om Halloween i Donald da jeg var barn. Mine barn begynte å gå tidlig 2000-tall,da de var store nok. Da hadde det vært noen år allerede her ihvertfall. Østlandet. 

Anonymkode: ae7c4...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Født tidlig på 1970-tallet. Jeg hadde knapt hørt om halloween i barndommen. Det lille jeg kjente til var fra tegneserier og filmer, og jeg forbandt det med noe typisk amerikansk som ikke hørte hjemme her i landet. Det var først tidlig på 2000-tallet jeg kan huske at det ble mer vanlig i Norge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra midten av 90-tallet, ja. Før det hadde jeg ikke hørt om det. Halloween-fester med gresskar-tema og kostymer. Ikke lik, zombier etc., og ikke trick or treat. Var mer for ungdomsskole/vgs alder, ikke små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk julbukk til jul. Født mitten av 70 tallet.

Ingen Hallween.

Anonymkode: 4fa38...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var nesten ingen som gjorde det da jeg var barn, er født i 90. Jeg og ei venninne gjorde det én gang, kanskje i 1999 eller 2000. Men det var fordi jeg elsket å kle meg ut.

Det var svært få som hadde noe godteri hjemme da, siden de ikke var vant med Halloween. Litt flaut å måtte forklare at vi var der for å tigge godteri 😂 Og når folk ikke hadde noe begynte venninna mi etter hvert å kaste egg på husene til folk, og da løp jeg hjem. Feiret ikke Halloween igjen før i 2009!

Anonymkode: 73e19...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i 1966, og vi gikk julebukk. Hadde aldri hørt om Halloween, bortsett fra i amerikanske filmer og bøker. Barnet mitt er født i 1996, og feiret Halloween fra han var ca 6 år. 

Anonymkode: 7a1e2...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn født på midten av 90-tallet. Da han begynte på skolen var det akkurat begynt med halloween-feiring med knask og knep

Anonymkode: b9270...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 1986. Vi gikk knask-eller-knep som barn, ja. Hus til hus og tigget godteri. Vi kastet egg på husene som ikke ga oss noe.

Anonymkode: c1a64...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...