Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt var du på vei?

Jeg har mistet 3 ganger tidligere, så syns det ikke haster å bestille time når jeg ikke vet at det går veien.

Anonymkode: 5d522...7f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ringt helsestasjonen i kommunen  ( like bedre å gå til jordmor enn fastlege) og hørt når de synes du skal komme inn.  

får nok ikke noen time før nærmere uke 10 vil jeg tro, men kan hende du kan komme inn for en samtale om du trenger det. 

Anonymkode: 90624...865

Skrevet

Jeg ringte helsestasjonen dagen etter positiv test, og fikk første ledige timen deres som var i min uke 14. Bestilte fastlegetime i uke 7, for å få sendt henvisning til nipt + søke fødeplass. Hun tok ikke blodprøver etc før i uke 10, så ville nok ventet til da hvis jeg ikke syntes det hastet med nipthenvisningen. 

Anonymkode: f6f6a...3b7

Skrevet

Jeg ringte med en gang jeg fikk positiv test. Det tar jo litt tid før man får time. 

Anonymkode: ceeb9...a43

Skrevet

Bestilte hos fastlege til uke 6. Da jeg mistet med første, sa legen at han foretrakk første svangerskapskontroll i uke 6, selv om kommunen "anbefaler" uke 8-12. Det er fint å ha god tid når man skal få time til tidlig UL på sykehuset. Jordmortjenesten ringte jeg etter uke 8 og hadde første jordmorkontroll i uke 16. Her jeg bor må man til fastlege når man skal ta blodprøver.

Anonymkode: 9f045...eef

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg ringte helsestasjonen dagen etter positiv test, og fikk første ledige timen deres som var i min uke 14. Bestilte fastlegetime i uke 7, for å få sendt henvisning til nipt + søke fødeplass. Hun tok ikke blodprøver etc før i uke 10, så ville nok ventet til da hvis jeg ikke syntes det hastet med nipthenvisningen. 

Anonymkode: f6f6a...3b7

Min tok blodprøve i uke 6, så det er nok veldig variabelt mtp hva fastlegene foretrekker. Jeg hadde vært stressa for om jeg fikk time til TUL i uke 12 hvis jeg hadde ventet med fastlegetime helt til uke 10. 

Anonymkode: 9f045...eef

Skrevet

Uke 10

Anonymkode: 221af...9c3

Skrevet

Uke 8 med begge mine :) 

Skrevet

Jeg hadde e-konsultasjon  i uke 8 for å bli henvist til NIPT/ultralyd på sykehuset. Første fysiske time hos legen med blodprøve osv i uke 12. (jeg foretrekker lege foran jordmor)

Anonymkode: 829dc...bd6

Skrevet

Fikk vite denne uka at jeg er gravid. Er 5-6 uker, satt opp time neste uke. Vært gravid en annen gang når jeg bare var 17 som endte med abort så da var det jo en selvfølge å komme seg til legen fort nok. Skal beholde nå. Hadde sist helt ekstrem svangerskapskvalme så vil være litt føre var nå i tilfelle jeg trenger kvalmestillende asap. 

Anonymkode: e1413...b8d

Skrevet

Var hos jordmor i uke 6 og fastlegen i uke 7. Skulle egentlig bare ha oppfølging hos jordmor, men de fikk ikke tatt blodprøver av meg, så da måtte jeg til fastlegen også :fnise:

Anonymkode: 4224a...b75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...