Gå til innhold

Hva er billig og lurt å handle i Sverige nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøper mye ost, kjøttpålegg, spekemat, krydder og vin. 

Anonymkode: 8e394...2df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en bakegruppe på Facebook så jeg noen hadde handlet inn hauger med mel og Melange for julebaksten. Var visst nok mye billigere med bakevarer der. 

Allergimat er både billigere og bedre utvalg, om dere skulle trenge det. Ellers er visst nok reseptfrie legemidler også billigere der, samt ormekur til firbeinte. 

Sånn utover alkohol, tobakk, brus, en del kjøtt, og godteri. Det er jo noe de fleste vet at kan være billigere. Ikke alt har samme kvaliteten, men noe er også bedre, så en må der som her lese på pakningen. Lenge siden jeg selv var i Sverige nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye er selvsagt billigere, siden inntektsnivået i Sverige er lavere for de laveste inntektsgruppene.

Men man må også ta inn over seg at priser og utvalg på de store grensedestinasjonene er et helt annet enn lenger innni Sverige.

Veldig mye av kjøttet som selges er av svært dårlig kvalitet. Overskuddslageret i EU selges blandet annet her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (7 timer siden):

Mye er selvsagt billigere, siden inntektsnivået i Sverige er lavere for de laveste inntektsgruppene.

Men man må også ta inn over seg at priser og utvalg på de store grensedestinasjonene er et helt annet enn lenger innni Sverige.

Veldig mye av kjøttet som selges er av svært dårlig kvalitet. Overskuddslageret i EU selges blandet annet her. 

Såpass ja, har lagt merke til at på vår grense selges varer som går ut på dato innen kort tid. F eks kjøttdeig som går ut dagen etter, ofte. 

Anonymkode: a81ea...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (8 timer siden):

I en bakegruppe på Facebook så jeg noen hadde handlet inn hauger med mel og Melange for julebaksten. Var visst nok mye billigere med bakevarer der. 

Allergimat er både billigere og bedre utvalg, om dere skulle trenge det. Ellers er visst nok reseptfrie legemidler også billigere der, samt ormekur til firbeinte. 

Sånn utover alkohol, tobakk, brus, en del kjøtt, og godteri. Det er jo noe de fleste vet at kan være billigere. Ikke alt har samme kvaliteten, men noe er også bedre, så en må der som her lese på pakningen. Lenge siden jeg selv var i Sverige nå. 

Noterer meg mel, bakervarer og apotekvarer.

Anonymkode: a81ea...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kjøper mye ost, kjøttpålegg, spekemat, krydder og vin. 

Anonymkode: 8e394...2df

Notert* :)

Anonymkode: a81ea...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Såpass ja, har lagt merke til at på vår grense selges varer som går ut på dato innen kort tid. F eks kjøttdeig som går ut dagen etter, ofte. 

Anonymkode: a81ea...293

Ja, det er viktig å sjekke dato på absolutt alt. Fant både ost og pålegg som var gått ut på dato sist jeg var over.

Anonymkode: 8e394...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Vestlandet så handler tørrvarer og boksemat til nødlageret, varer vi ikke får i Norge

Anonymkode: e708d...fac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis billig , men for meg er det helt nødvendig å kjøpe Estrella jordnöttsringar. Crispy ringer dekket med peanøttsmør Det er noe helt magisk 😋 Tomtemust,  eller must generelt. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, det er viktig å sjekke dato på absolutt alt. Fant både ost og pålegg som var gått ut på dato sist jeg var over.

Anonymkode: 8e394...2df

Hvilken butikk var det? 

Anonymkode: a81ea...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (57 minutter siden):

Ikke nødvendigvis billig , men for meg er det helt nødvendig å kjøpe Estrella jordnöttsringar. Crispy ringer dekket med peanøttsmør Det er noe helt magisk 😋 Tomtemust,  eller must generelt. 

 

Høres gode ut! 

Anonymkode: a81ea...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bor på Vestlandet så handler tørrvarer og boksemat til nødlageret, varer vi ikke får i Norge

Anonymkode: e708d...fac

Åja, hva heter de?

Anonymkode: a81ea...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...