Gå til innhold

Maskuline kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det greit for kvinner å si de ikke ønsker seg feminine menn men samtidig er det ikke greit å menn ikke ønsker maskuline kvinner?

Se vedlagt tråd som viser dobbeltmoralen så det suser…

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1801642-hva-syntes-dere-om-menn-som-er-veldig-opptatt-av-klær-og-kosmetikk/

Anonymkode: 8262e...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det greit for kvinner å si de ikke ønsker seg feminine menn men samtidig er det ikke greit å menn ikke ønsker maskuline kvinner?

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1801642-hva-syntes-dere-om-menn-som-er-veldig-opptatt-av-klær-og-kosmetikk/

På hvilken måte er det dobbeltmoral? Hvordan vet du at de kvinnene som ikke liker feminine menn blir sure på menn som ikke liker maskuline kvinner?

Anonymkode: c175d...a8d

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kunne ikke vært sammen med en feminin mann og jeg vet at jeg blir oppfattet som maskulin av andre. 

Ikke i utseende, men i væremåte. Heldigvis skremmer jeg bort de feminine mannfolka ganske kjapt ;) 

Har ingen problemer med at ikke alle liker meg. 

Anonymkode: 056b2...698

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sier at det ikke er greit? Det er da helt greit å ha preferanser. Det er helt greit at menn vil ha kvinner som f.eks er veldig opptatt av sminke osv, men da er ikke jeg kvinnen for dem. Det er helt greit det.

Det er like greit som alle andre preferanser. Det er akkurat som de mennene som ikke vil ha overvektige kvinner. Det er faktisk helt greit. Da er ikke jeg kvinnen for dem. 

Det som derimot IKKE greit er å si at en mann eller en kvinne er mindre verdt, eller mindre mann/kvinne basert på at de f.eks ikke bruker sminke, er overvektige eller kler seg slik og sånn.

Det er forskjell på preferanser og det å diskriminere. Det er vel sistnevnte de fleste i så fall vil reagere på.

Endret av SPOCA
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kunne ikke vært sammen med en feminin mann og jeg vet at jeg blir oppfattet som maskulin av andre. 

Ikke i utseende, men i væremåte. Heldigvis skremmer jeg bort de feminine mannfolka ganske kjapt ;) 

Har ingen problemer med at ikke alle liker meg. 

Hvor mange av disse maskuline menn du tiltrekker deg har fridd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi disse mennene som regel mener at kvinner er maskuline fordi de jobber, ikke er sylslanke og har egne meninger.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Fordi disse mennene som regel mener at kvinner er maskuline fordi de jobber, ikke er sylslanke og har egne meninger.

Neida, er nok ikke derfor. Jeg ser mange feminine menn og maskuline kvinner. For min del har jeg ikke noe imot en maskulin kvinne, eller feminin for denslags skyld. Ikke der mine preferanser veier tyngst. Men som en over her forklarte, så tenker også jeg at det er helt greit med preferanser. En maskulin kvinne er fortsatt like mye en kvinne, og en feminin mann er fortsatt like mye en mann. 

At noen sier du er mindre mann eller mindre kvinne, ikke mann nok eller kvinne nok, er bare slemt og sier veldig mye om de aktuelle personene

Anonymkode: 0e913...9b0

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor mange av disse maskuline menn du tiltrekker deg har fridd?

Er gift for tredje gang, så du klarer vel regnestykket selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en feminin mann?

Hva er en maskulin kvinne?

Jeg har «mannlig energi» i den forstand at jeg er Tomboy. Er selvstendig, selvsikker, godt selvbilde, lite høytidelig og uavhengig. Kan banne, gamer, er rett frem, dønn ærlig og lite filter. Bryr meg ikke om å bli likt.

Kjæresten er varm, empatisk, lytter og behandler meg som en dronning. Han er romantisk og har null problemer med å være sårbar og gråte. Han har enorm respekt for kvinner og feminist.

Han er på ingen måte en tøffel. Har sterke meninger og ikke redd for å snakke for seg selv. 

Vi ler begge av ordet «Alfamann». For oss er det ensbetydende med usikre menn som en chihuahua som ypper mot en Doberman😅 

Anonymkode: 01d0c...28d

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en fyr på 40+ som sa han var opptatt av hudkremer og brukte filters på snapchat. Og så sa han at han brukte bildene på tinder for å lure folk. Da tenker jeg man er ute å kjører. Samtidig var han opphengt i å få seg damer på 20+. Uffffff det er ille.. 

Anonymkode: 56c07...587

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan i all verden klarte du å trekke den konklusjonen ut av den tråden?

Har du i det hele tatt lest tråden du linker til? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker man må være seg selv. Jeg har både feminine og maskuline "kvaliteter" - de kommer frem utifra både humør og omgivelser. En mann kan være "feminin" utad - ta vare på huden, være opptatt av klesstil ++ - men allikevel ha et "maskulint" indre. Eller en mann kan stereotypisk barsk med en "handy-man-stil", men hans indre kan likevel være "feminin". Noen er en blanding. Mennesker er ikke sort-hvitt. 

Vi mennesker har både feminin og maskulin energi. Det er samfunnet som har satt regler for hva som er feminint eller maskulint. Hvorfor ikke bare være seg selv - det er da man har det best. Hva så om noen tenker han er feminin, hun er maskulin - de lever bare i sin egen boble og tiltrekker seg likesinnede. 

Jeg føler på hvilken energi mennesket har - ikke hvordan han/hun kler seg. Det er best når man kan utfylle hverandre mener jeg - da oppstår det balanse. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gift i over 20 år med en mann fra et land lenger sør i Europa. Han var ikke vant med at damer fikset ting selv.Da jeg traff ham, hadde jeg bodd alene i endel år, og egenhendig pusset opp en stor leilighet. Derav montert nytt kjøkken, uten hjelp. Jeg har dessuten interesser og hobbyer som ikke er typisk for kvinner, 

Han kaller meg fremdeles for "min lille mann" (et ord som er kjærlig på hans språk). Og han er stolt over at jeg monterer Ikeamøbler veldig mye raskere enn ham. 

De norske mennene jeg datet tidligere, hadde mye større problemer med at jeg var en "liten mann". 

Anonymkode: 6af6e...92b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cornix skrev (14 timer siden):

Jeg tenker man må være seg selv. Jeg har både feminine og maskuline "kvaliteter" - de kommer frem utifra både humør og omgivelser. En mann kan være "feminin" utad - ta vare på huden, være opptatt av klesstil ++ - men allikevel ha et "maskulint" indre. Eller en mann kan stereotypisk barsk med en "handy-man-stil", men hans indre kan likevel være "feminin". Noen er en blanding. Mennesker er ikke sort-hvitt. 

Vi mennesker har både feminin og maskulin energi. Det er samfunnet som har satt regler for hva som er feminint eller maskulint. Hvorfor ikke bare være seg selv - det er da man har det best. Hva så om noen tenker han er feminin, hun er maskulin - de lever bare i sin egen boble og tiltrekker seg likesinnede. 

Jeg føler på hvilken energi mennesket har - ikke hvordan han/hun kler seg. Det er best når man kan utfylle hverandre mener jeg - da oppstår det balanse. 

Det er også bare ved å være seg selv man finner mennesker som liker deg for den man er

Anonymkode: d79ef...67a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornix skrev (15 timer siden):

Godt skrevet. Jeg er typisk handy-man selv, gjør alt uten hjelp. Har praktisk talt bygget en hytte selv, pusset opp 4 bad fra bunnen av inkl. vannbåren varme og rørleggerarbeid, bytter kledning, isolasjon og vinduer osv. Jeg har også mange rosa plagg i klesskapet og elsker storbyferie med shopping og tur på show eller helst musikaler på kvelden. Har ingen interesse av jakt, fiske, sport eller motor, men liker lange turer i skog og mark med bikkja. 

Gidder ikke folk som skal sette alle i (trange) båser. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke feminine menn sol en partner, og oppfattes nok maskulin av endel. Ikke utseendet nødvendigvis, men personlighet. Fant meg likevel en ordentlig mannemann og har aldri hatt problemer med det :) 

Anonymkode: a7a1e...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg enig i. Syns ikke noe om å sier imot at menn skal kalles feminine, så fremt de ikke syns det selv.

Anonymkode: 57906...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jeg enig i. Syns ikke noe om å sier imot at menn skal kalles feminine, så fremt de ikke syns det selv.

Å samme med kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvem som oppfatter deg uavhengig av kjønn, og om de bringer fram den maskuline eller feminine siden i deg. 

Noen menn tror jeg føler de må ha 'overtaket' i en relasjon. Ser det i forhold til andre temaer også. Kvinnen som underdanig er en holdning som henger igjen hos veldig mange, selv om de ikke uttrykker det. 

Jeg er nok en kvinne som kan fort ved første øyekast bli oppfattet som litt maskulin...Sammen med en mann som ikke føler seg truet av min energi og utstråling, så kan jeg være ganske feminin. 

Og det handler ikke om at jeg underkaster meg selv, for at han er feks er mer maskulin enn meg, slik noen har hevdet her inne tidligere. For meg er det ihvertfall ikke slik. Det handler om at han gir meg en form for trygghet, som gjør at jeg tør å slippe han innpå meg....

Så hvem som bringer fram hva, og i hvilken relasjon er et ganske spennende tema syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er trenden i denne tråden det lenkes til, er at dem som selv er lite opptatt av sminke og klær ikke vil ha en mann som er opptatt av det, heller. Det er få (om noen) av de kvinnene som ER opptatt av slikt som syns det er feil om mannen er omtrent på samme interessenivå som dem selv i de samme tingene.

(hvilket sier seg selv, det er jo en herlig dobbeltmoral hvis man faktisk har et slikt utgangspunkt - tilsvarende som at menn som løfter vekter normalt ikke syns det er usexy med kvinner som er like opptatt av trening som dem selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...