AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #1 Skrevet 15. oktober 2024 Tenker der barna ikke har en annen egnet forelder, den andre forelderen er død eller ikke tilgjengelig. Har du en plan? Vet barna om den? Anonymkode: 11cc7...e3c
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #2 Skrevet 15. oktober 2024 Nei vi har ikke laget en plan rundt dette, men har stor sammensveiset familie så sikker på at det ville løst seg på en fin måte. Dette spørsmålet er for øvrig like aktuelt for barn med 2 foreldre, Anonymkode: 3817e...962 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #3 Skrevet 15. oktober 2024 Man kan jo like gjerne dø begge foreldrene i samme bilulykke eller noe. Vi er to. Har ingen avtale, men tipper søsken til en av oss hadde tatt dem. Anonymkode: 049bb...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #4 Skrevet 15. oktober 2024 Har en viljeserklæring om at onkelen overtar. Ungen er tenåring og vil absolutt ikke til faren. Ungen var meget delaktig i det for det var ungen selv som tok opp temaet. Anonymkode: 539dd...d29
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #5 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg er gift, men jeg og mannen min har en avtale med et søsken som er både ressurssterk og glad i barna dersom noe, gudforby!, skulle skje med både meg og mannen min samtidig. Anonymkode: bbde2...990 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #6 Skrevet 15. oktober 2024 Hos oss blir det nok mine foreldre eller min bror som tar dem. Burde egentlig skrive det inn i et testamente da det ikke er noen automatikk i dette. Overformynderiet bestemmer. Anonymkode: 711b0...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #7 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg er 100% alene med ett barn. Har avtale med ett av mine søsken at hen med ektefelle skal ta over mitt barn hvis noe skulle skje meg. Anonymkode: faf1c...07d 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #8 Skrevet 15. oktober 2024 Det er ikke noe vi har snakket om, men nærmeste aktuelle omsorgsperson vil være søsteren min, som har egne barn på samme alder. Moren min er syk og ufør, så der hadde det ikke vært aktuelt. Anonymkode: ae5c0...e5d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #9 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei vi har ikke laget en plan rundt dette, men har stor sammensveiset familie så sikker på at det ville løst seg på en fin måte. Dette spørsmålet er for øvrig like aktuelt for barn med 2 foreldre, Anonymkode: 3817e...962 Ja, det er sant. Det føles kanskje bare mer skjørt når man er alene, men forstår absolutt at det er bra å ha en plan selv om man er to❤️ ts Anonymkode: 11cc7...e3c
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #10 Skrevet 15. oktober 2024 Vi har snakket om at et vennepar er aktuelle, med jevngamle barn. Men vi har ikke spurt dem enda😅. Søsken er aleneforeldre på hver sin side, så det kunne blitt i meste laget. Foreldre er for gamle til at barna hadde fått den oppveksten vi ønsker for dem, med masse aktivitet og friluftsliv. Anonymkode: 7b786...bbb
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #11 Skrevet 15. oktober 2024 Om det skulle skje, bank i bordet, ville det vært familien på farsiden som ville vært naturlig at tok ansvaret. Min familie har null interesse av mine barn. Ene søskenet mitt og moren min, er psykisk sjuk. Andre søskenet mitt er veldig oppegående og bra, men er sammen med et hespetre som kun bryr seg om sitt og sine. Min far er alkoholiker og har nok med seg selv. Farsiden til ungene er fantastisk, ungene elsker dem og familien hans elsker dem. Anonymkode: dc553...c22 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #12 Skrevet 15. oktober 2024 Barnevernet overtar og finner egnet omsorgsperson. Jeg har søsken, venner og foreldre dom sikkert kunne være egnede kandidater. Det er uansett utenfor min kontroll. Anonymkode: 14a0e...dc4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #13 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker der barna ikke har en annen egnet forelder, den andre forelderen er død eller ikke tilgjengelig. Har du en plan? Vet barna om den? Anonymkode: 11cc7...e3c Ingen «tar» noens barn. Situasjonen rundt foreldrene avgjør hva som skjer med barn i akuttfasen dersom en eller begge foreldre dør akutt, ved en ulykke, en akutt situasjon eller der en forelder deper den andre. Da kommer automatisk barnevernet inn i akuttfasen. Ellers har de fleste barn en familie rundt seg, som er kompetent til å ta seg av barna om noe skjer med foreldrene. Har ikke barna noen så blir det barnevernets oppgave å ivareta barna inntil ting blir organisert til barnas beste. En hensikt med å ha fadder til barn når de døpes er og å vite at man har valgt de man tenker er gode til å tavler på barnet dersom noe utenkelig skal skje. Anonymkode: 2d97d...cc5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå