AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #61 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 10.53): Hva tenker dere om menn 40+ som er veldig interessert i klær, mote og kosmetikk (hudpleie, parfyme, hår og skjeggpleie)? Tenker da på mer en å være velstelt, men å ha dette som har dette som en hovedinteresse (bruke flere tusen kroner i måneden på klær/sko/kosmetikk, og bruker timesvis på SoMe og nettbutikker for inspirasjon og gode tilbud). Anonymkode: e4cc3...d24 Jeg tenker at noen menn er feminine uten at det betyr at de er homofile. Også tenker jeg at det ikke er en mann for meg, for jeg er generelt lite opptatt av slikt selv. Anonymkode: dc254...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #62 Del Skrevet 17. oktober 2024 knooters skrev (4 timer siden): Ja, det er jo skikkelig maskulint å ikke pleie skjegget sitt når man velger å gro det, og gå rundt i krøllete skjorter som burde vært hivd forlengst. Hva er det egentlig som er maskulint i denne verdenen din? Å se ut som en boms? Vil påstå at det normale for heterofile kvinner er å like menn som er maskuline. Menn som ligner på kvinner gir kvinner assosiasjoner til femininitet, og det er lite tiltrekkende i en mann. Som du ser av svarene er den første tanken at han er homo. Selvsagt ønsker kvinner en mann med god hygiene, og som til en viss grad er opptatt av utseendet, men når det tipper over til å bruke sminke, og bruke tusenvis av kroner hver måned på klær og kosmetikk, da daler interessen kraftig for de aller fleste kvinner. Da kan man like gjerne være sammen med venninnen, og det er uaktuelt for en som er heterofil. Du bommer når du tror tråden handler om ikke å pleie skjegget sitt, gå i krøllete skjorte, eller se ut som en boms. Den som oppretter tråden er en høyst uvanlig mann. Jeg kjenner ingen menn som sminker seg, eller som har utseendet som hovedbeskjeftigelse i den grad TS skriver om. Ville du selv kjent tiltrekning til en veldig maskulin kvinne? Anonymkode: 52092...23a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 17. oktober 2024 #63 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil påstå at det normale for heterofile kvinner er å like menn som er maskuline. Menn som ligner på kvinner gir kvinner assosiasjoner til femininitet, og det er lite tiltrekkende i en mann. Som du ser av svarene er den første tanken at han er homo. Selvsagt ønsker kvinner en mann med god hygiene, og som til en viss grad er opptatt av utseendet, men når det tipper over til å bruke sminke, og bruke tusenvis av kroner hver måned på klær og kosmetikk, da daler interessen kraftig for de aller fleste kvinner. Da kan man like gjerne være sammen med venninnen, og det er uaktuelt for en som er heterofil. Du bommer når du tror tråden handler om ikke å pleie skjegget sitt, gå i krøllete skjorte, eller se ut som en boms. Den som oppretter tråden er en høyst uvanlig mann. Jeg kjenner ingen menn som sminker seg, eller som har utseendet som hovedbeskjeftigelse i den grad TS skriver om. Ville du selv kjent tiltrekning til en veldig maskulin kvinne? Anonymkode: 52092...23a De fleste som har et problem med dette påpeker at det er fordi de selv ikke er så opptatt av disse tingene. Og, da er det jo faktisk en god grunn til det hele. Jeg har ikke sagt noe om å "likne på kvinner" (hva nå enn det betyr). Men at det er omtrent samme handlingsrom innenfor femininitet og maskulinitet, det vil jeg absolutt påstå. Jeg aner ikke hva du legger i "maskuline" kvinner, men det gjør meg ikke så mye om hun ikke er et sminkefantom - for eksempel (om du mener sminking er "feminint"). Men det var det, da... ingen kvinne blir da noe mindre feminin/mer maskulin om hun ikke bryr seg så hardt om sminke eller klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #64 Del Skrevet 17. oktober 2024 knooters skrev (6 minutter siden): De fleste som har et problem med dette påpeker at det er fordi de selv ikke er så opptatt av disse tingene. Og, da er det jo faktisk en god grunn til det hele. Jeg har ikke sagt noe om å "likne på kvinner" (hva nå enn det betyr). Men at det er omtrent samme handlingsrom innenfor femininitet og maskulinitet, det vil jeg absolutt påstå. Jeg aner ikke hva du legger i "maskuline" kvinner, men det gjør meg ikke så mye om hun ikke er et sminkefantom - for eksempel (om du mener sminking er "feminint"). Men det var det, da... ingen kvinne blir da noe mindre feminin/mer maskulin om hun ikke bryr seg så hardt om sminke eller klær. Det er jo så enkelt som å si at en feminin mann er en mann som gir assosiasjoner til en kvinne, altså at han ser kvinnelig ut. Mange homofile legger vekt på å virke kvinnelige. De færreste kvinner liker menn som er feminine, og en mann som sminker seg og bruker overdrevent mye tid på utseende, sminke og klær, han blir damete i kvinners øyne. Dermed blir han uinteressant som partner. En kvinne som er maskulin, ligner såpass mye på en mann, at jeg vil tro mange menn ikke blir romantisk interessert. Tror du med vilje gjør deg vanskelig når du later som at du ikke forstår hva en maskulin kvinne er, og det er merkelig at du virker å tro at menn sminker seg, og at du ikke vet hvordan en feminin mann fremstår. Anonymkode: 52092...23a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #65 Del Skrevet 17. oktober 2024 Myrmica skrev (På 15.10.2024 den 12.13): Helt ok å ikke være tiltrukket av dem. Men hvorfor tenker du "homofil"? Du mener at trender og moter skal være strengt kjønnsdelt, og om man beveger seg over i den delen du tenker tilhører det motsatte kjønn, så bryter man med normer på en slik måte at man automatisk må settes i en bås? Litt sånn som man gjorde med kvinner som begynte å gå med bukser? Nei, jeg er absolutt opptatt av kvinnesak og kvinners rettigheter, det har jeg alltid vært. Dette går i all hovedsak på seksuelle preferanser, ryggmargsreflekser og erfaringer. Anonymkode: 9c371...8f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 17. oktober 2024 #66 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er jo så enkelt som å si at en feminin mann er en mann som gir assosiasjoner til en kvinne, altså at han ser kvinnelig ut. Mange homofile legger vekt på å virke kvinnelige. De færreste kvinner liker menn som er feminine, og en mann som sminker seg og bruker overdrevent mye tid på utseende, sminke og klær, han blir damete i kvinners øyne. Dermed blir han uinteressant som partner. En kvinne som er maskulin, ligner såpass mye på en mann, at jeg vil tro mange menn ikke blir romantisk interessert. Tror du med vilje gjør deg vanskelig når du later som at du ikke forstår hva en maskulin kvinne er, og det er merkelig at du virker å tro at menn sminker seg, og at du ikke vet hvordan en feminin mann fremstår. Anonymkode: 52092...23a Det er ingen motsetning mellom å være mannete og bry seg om utseendet sitt. Man kan jo sminke seg uten å se ut som disse kvinnene som har 2cm med sminke over hele ansiktet, tross alt. Tenk litt i retning av hvordan folk sminker seg før de skal i et TV-studio. Jeg minner forøvrig om at ting som krigsmaling (det må vel være konservativt-macho, også) er noe menn har benyttet seg av historisk, og det er jo i en liknende gate som det vi snakker om. Det er ikke SÅ langt mellom å farge øyenvippene og å putte noe i panna for å "skremme fienden". Det er ingenting her som gir assosiasjoner til en kvinne. Selvsagt, hvis noen vil ha vrangforestillinger - værsågod, men for å si det sånn: om jeg ser en kvinne som har løftet mye vekter får jeg ikke assosiasjoner til en mann bare fordi jeg kan se konturene av muskler. Kjønnsassosiasjonene følger fra formen på kroppen ellers. Pupper, lår og litt annet. Det hadde også vært interessant å vite hva som er en såkalt "maskulin" måte å kle seg på for kvinner, bare så jeg kan få æren av å debunke det. (jeg har aldri sett noen kvinne gi mannlige assosiasjoner ut fra valg av klesdrakt. Ikke EN gang - for å ta den) Du må gjerne snakke om "kvinner som er maskuline", men hva er det isåfall du sikter mot av trekk ved en person? Det er ikke sånn at "jeg gjør meg vanskelig", du bare går rundt grøten når du ikke gidder konkretisere dette. Det eneste jeg egentlig kommer på er enkelte hårfrisyrer, men det er jo fordi det til tider virker som at lesbiske bruker dem som et slags "jeg er også skeiv"-type flagg overfor andre skeive der ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #67 Del Skrevet 17. oktober 2024 knooters skrev (14 timer siden): Jeg prøver å fiske ut av deg om du mener at menn "skal" være mindre opptatt av klær, hudpleie, hår (inkl. skjegg) enn kvinner for å ikke havne i denne homsekategorien din. Hvis svaret på det er "nei", er vi enige, og jeg ønsker deg en god dag videre. Det er ikke femininiteten som frastøter meg, men selvopptattheten. Kvinners fokus på sminke, klær mv. er i stor grad tvunget frem av rolleforventninger og sosiale normer, og sier derfor ikke så mye om den enkelte kvinnes personlighet. En mann som er så opptatt av eget utseende og ytre fremtoning, er derimot som regel godt over middels fokusert på bekreftelse og oppmersomhet - det som gjerne kalles narcissistic supply. Greit nok så lenge han ikke befinner seg i familien, vennekretsen eller på arbeidsplassen, men fryktelig slitsomt å ha sånne folk i sine nære sosiale omgivelser. Anonymkode: 0df11...8fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #68 Del Skrevet 17. oktober 2024 TS: mange interessante betraktninger, jeg hiver meg på. Mannen jeg beskriver er en jeg dater, men jeg kjenner nå at denne interessen begynner å irritere meg mer en å fascinere…. Selv er jeg gjennomsnittlig opptatt av eget utseende. Se velstelt ut til hverdags, og pyntet til fest, uten at klær og sminke kan regnes som en interesse. Han er ellers ikke utpreget feminin, bare veldig jålete. Ikke opptatt av jakt, fiske, biler og verktøy - men veldig interessert i fotball og trening. Utseendemessig er han svært attraktiv, men det er likevel noe som får meg til å tvile på at dette er noe å satse videre på. Godt å høre at det ikke bare er jeg som ser red flag her… Anonymkode: e4cc3...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 17. oktober 2024 #69 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke femininiteten som frastøter meg, men selvopptattheten. Kvinners fokus på sminke, klær mv. er i stor grad tvunget frem av rolleforventninger og sosiale normer, og sier derfor ikke så mye om den enkelte kvinnes personlighet. En mann som er så opptatt av eget utseende og ytre fremtoning, er derimot som regel godt over middels fokusert på bekreftelse og oppmersomhet - det som gjerne kalles narcissistic supply. Greit nok så lenge han ikke befinner seg i familien, vennekretsen eller på arbeidsplassen, men fryktelig slitsomt å ha sånne folk i sine nære sosiale omgivelser. Anonymkode: 0df11...8fb Merkelig argument. Folk som trener gjør jo bare en annen variant av dette med å "pynte på kroppen", uten at man er i nærheten av å bli selvopptatt av den grunn (som regel). Du har rett og slett ikke noe grunnlag for å si at å drive med sminke og klær handler om selvopptatthet dersom det ikke er sosiale forventninger som ligger til grunn. Det kan jo rett og slett være så enkelt som at man syns det er artig, gøy, lærerikt, og så videre.Det er ikke vanskelig for selv meg som mann å skjønne at når noen finner antrekk som klaffer, så gir det en viss stolthet og følelse av at man har oppnådd noe. Det er jo heller ikke avhengig av kjønn, bare valg av interesser. Og, la oss nå ikke late som noe annet enn at mye av kvinners utseendefokus nettopp er drevet frem av at de det gjelder liker å pusle med det. Hvis du ser kvinner som drar på shopping, ser du noen som vantrives? Neppe. De har det som plommen i egget. Akkurat som at menn kan føle det samme når de handler klær til seg selv. (jeg er forøvrig ingen stor klesshopper, i likhet med mange av kvinnene i denne tråden - det er et nødvendig onde for å ha et OK klesskap) 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #70 Del Skrevet 17. oktober 2024 knooters skrev (29 minutter siden): Merkelig argument. Folk som trener gjør jo bare en annen variant av dette med å "pynte på kroppen", uten at man er i nærheten av å bli selvopptatt av den grunn (som regel). Du har rett og slett ikke noe grunnlag for å si at å drive med sminke og klær handler om selvopptatthet dersom det ikke er sosiale forventninger som ligger til grunn. Det kan jo rett og slett være så enkelt som at man syns det er artig, gøy, lærerikt, og så videre.Det er ikke vanskelig for selv meg som mann å skjønne at når noen finner antrekk som klaffer, så gir det en viss stolthet og følelse av at man har oppnådd noe. Det er jo heller ikke avhengig av kjønn, bare valg av interesser. Og, la oss nå ikke late som noe annet enn at mye av kvinners utseendefokus nettopp er drevet frem av at de det gjelder liker å pusle med det. Hvis du ser kvinner som drar på shopping, ser du noen som vantrives? Neppe. De har det som plommen i egget. Akkurat som at menn kan føle det samme når de handler klær til seg selv. (jeg er forøvrig ingen stor klesshopper, i likhet med mange av kvinnene i denne tråden - det er et nødvendig onde for å ha et OK klesskap) Jo, det er godt grunnlag for å si at det som i HI karakteriseres som « veldig opptatt av klær og kosmetikk» er signifikant positivt korrelert med narsissistiske trekk. Av grunner som nevnt, er denne sammenhengen ikke i samme grad til stede hos kvinner, som er underlagt andre sosiale forventninger. Jålebukk er som sagt no go. Anonymkode: 0df11...8fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 17. oktober 2024 #71 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo, det er godt grunnlag for å si at det som i HI karakteriseres som « veldig opptatt av klær og kosmetikk» er signifikant positivt korrelert med narsissistiske trekk. Av grunner som nevnt, er denne sammenhengen ikke i samme grad til stede hos kvinner, som er underlagt andre sosiale forventninger. Jålebukk er som sagt no go. Anonymkode: 0df11...8fb Joda, men det samme gjelder jo dem som er "veldig opptatt av trening". Men du har jo dem som har en aktiv livsstil uten å egentlig legge hele livet rundt treningen. Da er det ikke et problem. Og, tilsvarende er det jo ikke noe iboende lite maskulint/problematisk med en mann som bruker fuktighetskrem, grer skjegget, passer på å bruke solkrem og liknende har et usunt forhold til dette. Det er jo stor forskjell mellom dette og å sminke seg som til en gallamiddag, liksom. Så, vi trenger ikke late som at litt "lett touchup" er et problem. Det er det ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #72 Del Skrevet 17. oktober 2024 knooters skrev (1 time siden): Joda, men det samme gjelder jo dem som er "veldig opptatt av trening". Men du har jo dem som har en aktiv livsstil uten å egentlig legge hele livet rundt treningen. Da er det ikke et problem. Og, tilsvarende er det jo ikke noe iboende lite maskulint/problematisk med en mann som bruker fuktighetskrem, grer skjegget, passer på å bruke solkrem og liknende har et usunt forhold til dette. Det er jo stor forskjell mellom dette og å sminke seg som til en gallamiddag, liksom. Så, vi trenger ikke late som at litt "lett touchup" er et problem. Det er det ikke. Hvem er det som har sagt at ikke også andre former for ekstrem selvopptatthet indikerer narsissistiske trekk? Manisk trening eller annet overdrevent kroppsfokus, hører definitivt også til de røde flaggene. Det samme gjør mer sofistikerte typer narsissistisk atferd, som gjerne knytter seg til andre sider ved selvpresentasjonen enn den rent fysiske. Ellers: jeg har aldri sagt at litt «lett touchup» ved festlige anledninger er noe farevarsel. Heller ikke det å holde seg i form eller spise sunt. HI handler om en fyr som er «veldig opptatt av klær og kosmetikk». Anonymkode: 0df11...8fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 17. oktober 2024 #73 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvem er det som har sagt at ikke også andre former for ekstrem selvopptatthet indikerer narsissistiske trekk? Manisk trening eller annet overdrevent kroppsfokus, hører definitivt også til de røde flaggene. Det samme gjør mer sofistikerte typer narsissistisk atferd, som gjerne knytter seg til andre sider ved selvpresentasjonen enn den rent fysiske. Ellers: jeg har aldri sagt at litt «lett touchup» ved festlige anledninger er noe farevarsel. Heller ikke det å holde seg i form eller spise sunt. HI handler om en fyr som er «veldig opptatt av klær og kosmetikk». Anonymkode: 0df11...8fb Ingen har sagt det, men det virker som at du og noen andre skal høvle ned også mer normal/edruelig omgang med disse tingene under samme paraply som det mest ekstreme. Det er da ikke hensiktsmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #74 Del Skrevet 17. oktober 2024 knooters skrev (12 minutter siden): Ingen har sagt det, men det virker som at du og noen andre skal høvle ned også mer normal/edruelig omgang med disse tingene under samme paraply som det mest ekstreme. Det er da ikke hensiktsmessig. Dette handler på ingen måte om hensiktsmessighet. Og forøvrig har jeg gjentatt til det kjedsommelige at det er mannen som er «VELDIG OPPTATT AV» klær og kosmetikk jeg uttaler meg om - ikke menn med et sunt og normalt forhold til sitt eget utseende. Anonymkode: 0df11...8fb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #75 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 10.53): Hva tenker dere om menn 40+ som er veldig interessert i klær, mote og kosmetikk (hudpleie, parfyme, hår og skjeggpleie)? Tenker da på mer en å være velstelt, men å ha dette som har dette som en hovedinteresse (bruke flere tusen kroner i måneden på klær/sko/kosmetikk, og bruker timesvis på SoMe og nettbutikker for inspirasjon og gode tilbud). Anonymkode: e4cc3...d24 Homofile. Anonymkode: 538d5...6ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå