AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #1 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg jobber på et lite sted, en liten butikk. Vi er 4 ansatte til sammen. Jeg har jobbet her i ca 2,7 år. Jeg misliker alle de som jobber her, fordi 1. de suger i jobben sin, er skikkelig late og det eneste de vil gjøre er å sitte på en krakk så fort de kommer på jobb. 2. de er baksnakkere, og utrolig umoden til å være 25-33 år. 3. jeg har ikke noe felles med de. Så hvordan holder man ut med slike? Heldigvis jobber jeg mye alene, og jobber kanskje med kollegaene mine 1-2 ganger i uken. Anonymkode: d2761...4b7 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #2 Skrevet 15. oktober 2024 Du høres ikke helt ut som drømmekollegaen selv... Kan du ikke få deg en annen jobb? Anonymkode: edfc2...02c 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #3 Skrevet 15. oktober 2024 Har alltid hatt der slik og har innsett at jeg helst vil jobbe alene. Så valgte meg et sted hvor jeg jobber alene utenom helgene. Anonymkode: b534e...541
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #4 Skrevet 15. oktober 2024 Hvordan holder de ut med deg da? Anonymkode: 7ff10...142 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #5 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg jobber på et lite sted, en liten butikk. Vi er 4 ansatte til sammen. Jeg har jobbet her i ca 2,7 år. Jeg misliker alle de som jobber her, fordi 1. de suger i jobben sin, er skikkelig late og det eneste de vil gjøre er å sitte på en krakk så fort de kommer på jobb. 2. de er baksnakkere, og utrolig umoden til å være 25-33 år. 3. jeg har ikke noe felles med de. Så hvordan holder man ut med slike? Heldigvis jobber jeg mye alene, og jobber kanskje med kollegaene mine 1-2 ganger i uken. Anonymkode: d2761...4b7 Høres slitsomt ut, men som ansatt på lik linje med de andre ville jeg enten lett etter annen jobb, eller forsøkt å bare leve med det. Du har ikke ansvaret for de andres arbeid, tross alt. Gjør jobben din og litt til, og du er godt på vei til å bli "favoritten" som sannsynlig kan bli med videre om det kommer til noe slikt, kontra de andre. Selv jobber jeg i et vesentlig større miljø, men vi har likevel mye av den samme problemstillingen. Selv jobber jeg 150% eller så, og dekker over mange av de andres oppgaver fra tid til annen. Dette gir meg større innsikt, innpass hos sjefene, skryt og god selvtillitt. Alt i alt, jeg har ikke betalt for å ha personalansvar, og dermed tar jeg det heller ikke. Jeg gjør mye for å komme i mål med alle mine oppgaver, samt litt til, og det får være greit. På medarbeidersamtaler så får jeg klar tilbakemelding om at det blir sett, etter jeg har holdt på slik i noen år. Det er mer enn nok for min del, i tillegg til at sjefen de siste årene har gitt meg flere ansvarsområder, som igjen gir meg bedre lønn enn de som bruker en større del av arbeidstiden på dagbladet.no.. Kort oppsummert; gjør jobben din så godt du kan og vel så det. Ikke tenk på de andre, og snakk med leder om ansvarsfordelingen er diffus. På den måten kan du få det veldig klart hva som er forventet av deg. Anonymkode: a858a...ea8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå