Gå til innhold

Hva er greia med å slette på sosiale medier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja det lurer jeg på. Har en venn som visstnok er fornærma på meg og da er jeg plutselig sletta. Ikke vært noe krangel eller noe som helst dårlig tone. Eneste er at jeg rakk ikke være med på noe arrangement og har måttet avstå fra noen treff grunnet egen sykdom og nær families alvorlige sykdom. Spurte derimot vedkommende om vi skulle ta en kaffe og ble "reada" og fikk aldri sar. Nå merker jeg at jeg er sletta. Vi er godt voksne. 

Spørsmålet mitt er da. 
Er det vanlig å gjøre dette? Hadde vært ok å vite hva problemet er. Dersom det ønskes å avslutte et vennskap så ikke noe problem, men tenker at det er greit å gi beskjed at sorry dette fungerer ikke så tenker at vi avslutter her. For meg blir sletting som dette uendelig barnslig. Venter  den som sletter at man skal ta kontakt og spørre hva som skjer? Jeg blir litt irritert og gidder ikke ta kontakt (kall meg gjerne like barnslig, men slike ting har skjedd før så jeg er nok kommet til et punkt der jeg er litt oppgitt). 

Anonymkode: 5a944...2af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er folk som ikke evner til å ta det opp, men som velger letteste utvei. 

Altså ikke en du ønsker å ha i livet lenger.

Anonymkode: cb0bf...cac

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dramaqueens gjør sånt... gjerne fordi de ønsker oppmerksomhet. Bare la det passere... pay NO attention til det. 

Anonymkode: 19ad7...84f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dramaqueens! De gjør det for å se om de for oppmerksomhet av at de har gjort det. Hun ønsker nok at du skal komme krypende til henne når du oppdager at hun har slettet deg. Eller så tester hun om du i det hele tatt merker at du er slettet... Barnslig? Jepp!! 

Anonymkode: c4de8...705

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokkerer LETT! Mange folk går det ikke an å ha i livet sitt,de hører ikke på fornuft. 

Anonymkode: 72ec4...215

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn som ikke støtter deg gjennom det du har opplevd er ikke en ekte venn. Slike har ikke empati og evne til å være i et balansert vennskap. Slike trenger du ikke i livet ditt. Nå er det vennen som har kuttet ut deg og det er en gavepakke. Da slipper du unna som den moralske vinneren. Grip sjansen! Ikke blokker tilbake eller noe annet. Bare la det ligge og spill dum dersom dere møtes. Slike personer næres på reaksjoner og det gir du ikke. 

Anonymkode: f74b1...64b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har opplevd noe lignende en gang, og reagerte på samme måte som deg. Så tydeligvis flere som holder på slik desverre.

Tenk, å være over 40 år (i mitt tilfelle) og ha behov for å demonstrere på den måten. Tragisk.

Anonymkode: 55116...e83

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei kjærring på 65 år som driver å blokkerer på blant annet facebook, alt etter humøret sitt. Ene dagen er hun sur på den personen, noen dager etter blokkerer hun en annen, og sånn holder hun på. Jeg så plutselig at hun hadde blokkert meg, uten at jeg aner hvorfor, vi har ikke hatt noen uoverensstemmelser. Hun hilser når vi møtes og later som ingenting. Jeg er ikke mer voksen en at jeg blokkerte tilbake, og slettet henne fra snap, men jeg later heller ikke som vi er venner. Ønsker rett og slett ikke å ha noe mer med henne å gjøre, så sånn sett er det likegreit.

Anonymkode: c043e...47d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokkerer lett tullinger👍🏼 gidder ikke å bruke tid på sånne folk, ingen drama bare null interesse😄

Anonymkode: d948e...4f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner? Nei

Relasjonen mellom dere er vennskapelig sånn jeg leser det du skriver ts så er ikke dette helt normalt om dere er gode venner. Man pleier å snakke sammen om ting oppstår i gode vennskap. 

Anonymkode: 116a2...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en bekjent/facebookvenn som driver sånn underlig facebookaktivitet. 

Siste halvåret har han bytta profilbilde flere ganger i uka, sletta alle innlegg, sletta mange venner.... og til slutt ble jeg også sletta. 

Anonymkode: 3dffe...e2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke hennes venn. Hun har skjønt det og sletta deg. Nå slipper du å finne på unnskyldninger. Move on. 

Anonymkode: c573c...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd meg og. Vi  hadde vært venner en god stund, var godt voksne begge to. Hun var til og med toast master ved en viktig livshendelse for meg. Jeg støtta henne da hun hadde kjærlighetssorg, og møtte opp når hun ville, hørte på og trøstet, sånn som venner gjør. Så ble jaggu jeg dumpa, jeg var lei meg og var litt asosial, og så hadde hun jaggu sletta meg på facebook. Vi har noen felles venner som ikke har sletta meg.

Skjønte ingenting, ble litt skuffa og overraska, men altså. Henne om det. Jeg tok ikke kontakt, dette er flere år siden, og ikke hørt et pip fra henne heller.

Jeg har selv også mistet kontakt med folk, man flytter, ulike livsfaser osv, men jeg har ikke slettet noen på grunn av det.

Anonymkode: 670f1...017

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja det lurer jeg på. Har en venn som visstnok er fornærma på meg og da er jeg plutselig sletta. Ikke vært noe krangel eller noe som helst dårlig tone. Eneste er at jeg rakk ikke være med på noe arrangement og har måttet avstå fra noen treff grunnet egen sykdom og nær families alvorlige sykdom. Spurte derimot vedkommende om vi skulle ta en kaffe og ble "reada" og fikk aldri sar. Nå merker jeg at jeg er sletta. Vi er godt voksne. 

Spørsmålet mitt er da. 
Er det vanlig å gjøre dette? Hadde vært ok å vite hva problemet er. Dersom det ønskes å avslutte et vennskap så ikke noe problem, men tenker at det er greit å gi beskjed at sorry dette fungerer ikke så tenker at vi avslutter her. For meg blir sletting som dette uendelig barnslig. Venter  den som sletter at man skal ta kontakt og spørre hva som skjer? Jeg blir litt irritert og gidder ikke ta kontakt (kall meg gjerne like barnslig, men slike ting har skjedd før så jeg er nok kommet til et punkt der jeg er litt oppgitt). 

Begriper ikke at dette er noe å lage noe nummer ut av. Folk skal ha på hundredevis av med venner på Facebook, mennesker de har møtt en gang eller fem og kun er på hils med. 
Er greia kanskje at man skal vise frem at man har mange venner og samler på «venner» som andre samler på frimerker eller Mummikopper? 
Seter større pris på mennesker som sier de er på sosiale medier og sier du finner meg der om du vil meg noe. 
Er høyt tall på vennelista skryt på samme måte som enkelte legger ut bilder av sitt perfekte liv? 

Anonymkode: 46bc8...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Begriper ikke at dette er noe å lage noe nummer ut av. Folk skal ha på hundredevis av med venner på Facebook, mennesker de har møtt en gang eller fem og kun er på hils med. 
Er greia kanskje at man skal vise frem at man har mange venner og samler på «venner» som andre samler på frimerker eller Mummikopper? 
Seter større pris på mennesker som sier de er på sosiale medier og sier du finner meg der om du vil meg noe. 
Er høyt tall på vennelista skryt på samme måte som enkelte legger ut bilder av sitt perfekte liv? 

Anonymkode: 46bc8...010

Nå virker det på innlegget som at dette var en venn og ikke en random bekjent som bare var på facebook som man ikke har hatt kontakt med på tretten år? Du svarer jo ikke på innlegget.

Anonymkode: 670f1...017

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn utnyttet meg økonomisk og ble slettet. 

En annen venn spredte falske rykter og drev med mye baksnakking av meg og ble naturligvis slettet. 

Jeg skylder dem ingen forklaring og jeg skylder dem ikke å være real. 

Anonymkode: 7d97b...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er de som gjør sånt som har egne problemer, det er jo koko i krenkbarhet. Har opplevd det selv og jeg gikk helt fint videre, men stusset jo litt da det skjedde. Var bare fordi jeg ikke kunne komme i vedkommendes bursdag. Verden er full av selvsentrerte folk med litt for god tid til å bli lei seg for ingenting.

Anonymkode: 26f12...584

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dramaqueens gjør sånt... gjerne fordi de ønsker oppmerksomhet. Bare la det passere... pay NO attention til det. 

Anonymkode: 19ad7...84f

Tull. Konfliktsky feiginger gjør det sånn. Dramaqueena som vil ha oppmerksomhet er jo helt motsatt.

Anonymkode: b25f1...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tull. Konfliktsky feiginger gjør det sånn. Dramaqueena som vil ha oppmerksomhet er jo helt motsatt.

Anonymkode: b25f1...a75

Å nei du, det er ingen fasit her tydeligvis, for jeg har også erfaring med at nettopp en 'dramaqueen' gjør det sånn.

Anonymkode: 55116...e83

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: Takk for svar. Da lar jeg det ligge dødt og om hun ønsker kontakt så er jeg ikke avvisende. Fikk høre en gang fra henne at å alltid så kjekt å spør deg for du sier aldri nei......vel jeg er på et sted der jeg må si nei akkurat nå til en del og det er jo ikke bare henne, men alle utenfor familien. Føler ikke at jeg skal måtte forklare meg når hun kjenner situasjonen. Så får man bare se. Make it or break it. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...