AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #1 Del Skrevet 15. oktober 2024 Min mor har gått fra min far. Hun er kjent for å være både manipulerende og egoistisk, og har vært ekstremt manipulerende i barndommen. Eksempel spiller på andres følelser for å få viljen sin. Da hun gikk fra min far, gråt hun og sa at hun var så redd økonomisk. Hun spilte en helgen og sa han skulle få alle møblene, kanskje hun fant noe som kunne «gis bort» på Finn. Så viser det seg at hun sitter med over en million igjen etter salg av hus, og hun klarer seg helt fint. Hun fremstilte det som at det var forferdelig synd i henne økonomisk, selv om min far var den som satt med hovedansvaret for 2 barn og ett hus som han måtte ta opp ekstra lån på for å kjøpe henne ut. Hun var også ekstremt opptatt av å fortelle at det ikke var noen andre i bildet. To måneder etter hun flytter ut, blir hun sammen med en ny. En som hun har hatt ett nært forhold til i sikkert 10 år. Jeg kjenner jeg blir helt kvalm, og syns det er kvalmt at hun satt å spilte ett offer under skilsmissen (som hun selv valgte) når hun mest sannsynlig har funnet en ny før bruddet var ett faktum. Burde jeg svare når hun snakker om skilsmissen, eller ta dette opp? Kjenner meg sint på vegne av min far Anonymkode: 31141...014 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #2 Del Skrevet 15. oktober 2024 Skjedde bruddet nylig eller i din barndom? Lurer fordi jeg har litt den samme historien, bare at det er jeg som ble forlatt av min ektemann og far til mine barn. Jeg har gjort alt for å skåne barna for bakgrunnen og historien om skilsmissen, men jeg begynner nå å tvile på at det er riktig å holde tilbake opplysninger når de spør om skilsmissen…. Er redd de kommer til å miste tillit til meg når de blir eldre, om «sannheten» kommer frem. Anonymkode: 4b085...80e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #3 Del Skrevet 15. oktober 2024 Synes ikke hele historien kommer godt nok frem her. Er jo helt normalt å bli kjøpt ut av bolig som en eier i lag. Og også vanlig å bekymre seg for hvordan det blir når en blir alene. Hvor gammel er du og har dette skjedd nylig? Anonymkode: 8e74f...fcd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #4 Del Skrevet 15. oktober 2024 Du er voksen? Dine foreldre er også voksne? Da har du ikke noe med deres skilsmisse å gjøre. La dem finne ut av det. Anonymkode: 8aba9...262 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #5 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Synes ikke hele historien kommer godt nok frem her. Er jo helt normalt å bli kjøpt ut av bolig som en eier i lag. Og også vanlig å bekymre seg for hvordan det blir når en blir alene. Hvor gammel er du og har dette skjedd nylig? Anonymkode: 8e74f...fcd Hvordan kan hun være redd for hvordan det vil gå økonomisk og spille «det er meg det er synd i» om hun sitter men en million i overskudd? AnonymBruker skrev (23 timer siden): Skjedde bruddet nylig eller i din barndom? Lurer fordi jeg har litt den samme historien, bare at det er jeg som ble forlatt av min ektemann og far til mine barn. Jeg har gjort alt for å skåne barna for bakgrunnen og historien om skilsmissen, men jeg begynner nå å tvile på at det er riktig å holde tilbake opplysninger når de spør om skilsmissen…. Er redd de kommer til å miste tillit til meg når de blir eldre, om «sannheten» kommer frem. Anonymkode: 4b085...80e Bruddet skjedde for 1 år siden, jeg er 27. Hvor gammel er dine barn? Jeg vil tippe de vil skjønne hva som har skjedd når de blir gamle nok. Min mor har jo ikke sagt at hun har vært utro, men det er jo åpenbart mtp hvor mye tid hun har brukt med denne mannen i flere år samt at de blir sammen få måneder etter bruddet. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du er voksen? Dine foreldre er også voksne? Da har du ikke noe med deres skilsmisse å gjøre. La dem finne ut av det. Anonymkode: 8aba9...262 Så om jeg er voksen skal hun få lov å behandle folk rundt seg som dritt? Og manipulere til at det skal være så forferdelig synd i henne? Når hun selv har vært utro, velger å skille seg samt sitter med en million i overskudd? Selvfølgelig er mine foreldre voksen, det sier jo seg selv? Anonymkode: 31141...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #6 Del Skrevet 16. oktober 2024 Hva mener du med 1 million i overskudd? Er det hele egenkapitalen hennes etter et langt ekteskap med mange år i boligmarkedet? Eller er det penger hun skjulte fra din far på en eller annen måte? Anonymkode: 13856...fe5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #7 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva mener du med 1 million i overskudd? Er det hele egenkapitalen hennes etter et langt ekteskap med mange år i boligmarkedet? Eller er det penger hun skjulte fra din far på en eller annen måte? Anonymkode: 13856...fe5 Hun hadde ingen egenkapital da de kjøpte, den stod min far for. 1 million i overskudd som overskudd i salg av hus. Poenget er at hun sitter med så mye men like vell spiller «det er så forferdelig synd i meg at jeg må finne møbler som gis bort på Finn». Min far står for mat, strøm etc til to barn Anonymkode: 31141...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #8 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hun hadde ingen egenkapital da de kjøpte, den stod min far for. 1 million i overskudd som overskudd i salg av hus. Poenget er at hun sitter med så mye men like vell spiller «det er så forferdelig synd i meg at jeg må finne møbler som gis bort på Finn». Min far står for mat, strøm etc til to barn Anonymkode: 31141...014 Vet ikke helt om jeg forstår hva som er så ille med det. 1 million i EK som godt voksen er ikke særlig mye, alt må jo brukes på å kjøpe ny bolig så det er jo ikke disponible midler? Møbler er veldig dyrt, hvis din far ble boende i barnas hjem kan det godt være at din mor faktisk har gitt han alle møblene ut av godhet, fordi han fikk dårligere råd. Din far kan også selge og sitte med 1 mill på konto om han ønsker, men det er jo ikke særlig smart. Har ikke din mor eget bosted og samvær med egne barn? Hvorfor ikke, i tilfelle? Helt enig i at det er dårlig gjort om hun har vært utro. Anonymkode: 13856...fe5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #9 Del Skrevet 16. oktober 2024 Nei, TS, jeg tror også at du ikke skal blande deg. Det virker som det er mye du ikke forstår. Egen kapital på 1 million, etter 27 års samliv, etter å ha eid et hus sammen i 27+ år, er ingenting. Du vet ikke for sikkert at det er utroskap involvert, og om det er det, det kan like godt begge veier. Og ja, det blir hardt for din mor å starte på nesten bar bakke, og 1 million i egen kapital betyr jo at hun må ta opp et lån for å finne seg en plass å bo, og det er i 50-årene. I den alderen burde boligen vært utbetalt og hver av dine foreldrene burde hatt mer egen kapital. Jo mindre dere bor en plass der det er veldig billig med hus.. Anonymkode: d0e1b...e1e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 16. oktober 2024 #10 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 9.55): Burde jeg svare når hun snakker om skilsmissen, eller ta dette opp? "Mamma, jeg kan ikke forholde meg til skilsmissen mellom deg og far. Jeg er ikke interessert i det. Dette må du ta med andre enn meg. Nå snakker vi om noe hyggeligere." AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 9.55): Kjenner meg sint på vegne av min far Som forelder ville jeg sagt at jeg ikke hadde ønsket at du skulle blande deg i det hele tatt eller bruke energi på å være sint. Jeg kjemper mine egne slag og trenger jeg hjelp så går jeg til andre. Denne kampen kan du stå over med god samvittighet. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #11 Del Skrevet 16. oktober 2024 1 million er ingenting når hun skal skaffe bolig selv i dagens marked og svært lite etter 27 år. Anonymkode: 133ae...4bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #12 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan kan hun være redd for hvordan det vil gå økonomisk og spille «det er meg det er synd i» om hun sitter men en million i overskudd? Bruddet skjedde for 1 år siden, jeg er 27. Hvor gammel er dine barn? Jeg vil tippe de vil skjønne hva som har skjedd når de blir gamle nok. Min mor har jo ikke sagt at hun har vært utro, men det er jo åpenbart mtp hvor mye tid hun har brukt med denne mannen i flere år samt at de blir sammen få måneder etter bruddet. Så om jeg er voksen skal hun få lov å behandle folk rundt seg som dritt? Og manipulere til at det skal være så forferdelig synd i henne? Når hun selv har vært utro, velger å skille seg samt sitter med en million i overskudd? Selvfølgelig er mine foreldre voksen, det sier jo seg selv? Anonymkode: 31141...014 Men hvor mye var huset verdt da? Din far eier jo nå boligen alene? Og din mor, har hun kjøpt seg noe nytt eller leier hun nå? Når et samliv ender og en eier bolig sammen, er det vanlig å få en takst og bli kjøpt ut til markedspris, etter eierforhold. Eide de 50/50, så skal hun ha 50% av det huset er verdt. Tror du skal holde deg utenfor jeg. Skjønner hvis det er tøft og vanskelig om hun har vært utro, men hva godt kommer det av å blande seg? Anonymkode: 8e74f...fcd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #13 Del Skrevet 16. oktober 2024 Hvis hun kun sitter igjen med én million og ingen møbler synes jeg faktisk synd på henne. Anonymkode: ef4e3...865 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #14 Del Skrevet 17. oktober 2024 Jeg lurer på om det er du som er manipulert av din far her jeg- er det han som har fortalt deg dette? ved skilsmisse skal felleseie deles- din far sitter igjen med boligen- hva er denne verdt? Hva er igjen av lån? Hvordan er ev biler delt? Verdien på disse? Båt? Hytte? Møbler? Alt felles skal deles. Egne timg som klær, smykker normale hobby / personlige ting holdes utenfor. Er du sikker på at din mor har fått sin andel? Anonymkode: 18629...6f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå