Gå til innhold

Flyttemelding ved midlertidig bosted?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har solgt boligen, og skal flytte ut i slutten av oktober. Ny bolig er kjøpt, og overtas noen dager før gammel bolig leveres til nye eiere. Ny bolig er ikke mulig å bo i pr dags dato pga renoveringsbehov, som en midlertidig løsning flytter vi inn til mine foreldre for en periode på 1 til 2 mnd.

Ble usikker på hvordan vi gjør det med flyttemelding, registrerer vi mine foreldre sin adresse i første runde og så endrer vi på nytt om noen mnd? Eller endrer vi til vår nye bolig med det samme? Noen som vet om ulemper som kan oppstå ved begge løsningene?

Anonymkode: e8b6a...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville meldt flytting til den nye boligen. 

Ingen melder da flytting om de bor midlertidig hos foreldrene sine fordi de driver med oppussing.

Anonymkode: 2fa14...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (18 timer siden):

Du skal være folkeregistrert der du bor uansett om det er midlertidig eller ikke.

Så du melder flytting om du drar på ferie?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bor ikke på feriestedet 🤦‍♀️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bor du på feriestedet med alle tingene dine du da? 

Anonymkode: 7c0bc...e71

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bor du på feriestedet med alle tingene dine du da? 

Anonymkode: 7c0bc...e71

Man tar jo ikke med seg alle tingene sine når man bor midlertidig i 1-2 måneder hos noen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (15 minutter siden):

Jeg bor ikke på feriestedet 🤦‍♀️

Jeg bor akkurat like mye på et feriested som når jeg "bor" midlertidig hos noen i forbindelse med flytting. 

Vi skal selge huset vårt til våren og kjøpe ny leilighet. Vi skal bo midlertidig et annet sted i noen måneder i overgangen, men kommer jo ikke til å melde flytting dit, selv om dette er et sted vi bor alene. På besøk hos foreldrene, som det er snakk om her er det jo enda mindre naturlig å melde flytting for 1-2 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapittel 5 Bosted

§ 5-1.Hovedregel om bosted

En person registreres med bosted der vedkommende regelmessig tar sin døgnhvile.

En person som tar sin døgnhvile skiftevis på to eller flere steder, registreres med bosted der vedkommende tar sin overveiende døgnhvile i løpet av enhver tolvmånedersperiode.

Departementet kan gi forskrift til utfylling og gjennomføring av denne paragraf og kan fastsette unntak fra hovedregelen’

Kilde: Lov om folkeregistrering 

Anonymkode: 5ad0a...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg bor akkurat like mye på et feriested som når jeg "bor" midlertidig hos noen i forbindelse med flytting. 

Vi skal selge huset vårt til våren og kjøpe ny leilighet. Vi skal bo midlertidig et annet sted i noen måneder i overgangen, men kommer jo ikke til å melde flytting dit, selv om dette er et sted vi bor alene. På besøk hos foreldrene, som det er snakk om her er det jo enda mindre naturlig å melde flytting for 1-2 måneder.

Nei, du bor ikke like mye der du er på ferie. 

At du bor en midlertidig gjelder for alle steder du bor. Ingen bor et sted for evig tid.

Du får lese folkeregisterloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke flyttemelding gi uheldige konsekvenser for skoledistrikt? Er man skikkelig uheldig havner barna på feil skole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte flytting til ny bolig. 
Selv om jeg sov og dusjet i en midlertidig bolig under flytteprosessen, så oppholdt jeg meg mest i den nye boligen mens jeg pusset opp det som skulle pusses opp. Det var også til den nye boligen jeg skulle ha alt av post tilsendt. 

Anonymkode: d7e9a...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...