Gå til innhold

Nedtrapping/utfasing av wegovy

MaggaBente

Anbefalte innlegg

Begynner å nærme meg tiden for å begynne å tenke på nedtrapping og forhåpentligvis en utfasing av wegovy etter hvert. Jeg er klar over at det kan være en må stå på vedlikeholdsdose, men ønsker iallfall å teste ut det å avslutte behandlingen.

Jeg ønsker at dere som har hatt god effekt av wegovy og som har erfaring av nedtrapping og/eller utfasing av medikamentet, deler deres opplevelse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som det er veldig få som vil diskutere Wegovy, selv om vi vet at det er maaaange som bruker det. Fint å ha noen i samme båt å dele med!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyblue7 skrev (5 minutter siden):

Virker som det er veldig få som vil diskutere Wegovy, selv om vi vet at det er maaaange som bruker det. Fint å ha noen i samme båt å dele med!

Det er en egen tråd om Wegovy, bare bruk søkefunksjonen så får du den opp 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke trappe ned for å slutte på det. 

Anonymkode: b7cd7...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etk skrev (10 timer siden):

Joda, men der forsvinner spørsmål i mengden, så greit å ha en tråd med dette spørsmålet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du trenger ikke trappe ned for å slutte på det. 

Anonymkode: b7cd7...387

Utdyp gjerne erfaringen din, det er det jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skyblue7 skrev (11 timer siden):

Anonymkode: 4b105...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 9.58):

Anonymkode: 4b105...80d

Syns der er veldig lite aktivitet de også. Også er jeg en klikker 🤓

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etk skrev (På 16.10.2024 den 22.06):

Den tråden har nesten null aktivitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner 

Vi minner om følgende regelpresisering:  

Sitat

Det er ikke tillatt å diskutere dosering av medisiner, kosttilskudd og lignende. Diskusjon rundt dosering av medisiner og kosttilskudd, og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til legemidler/dosering kan man konferere med Felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror innlegget mitt ble slettet, da jeg skrev om dosering som ikke var tillatt. Uansett, jeg har gått ned 22kg, men hadde bare som mål å gå ned 15. Jeg går fortsatt ned i vekt, selv om jeg har trappet ned dosering. Jeg merker mer til matlyst nå, men tror kroppen fortsatt er i vektreduksjonsmodus. 

Har gått på wegovy siden februar 2024, trodde ikke det skulle gå så fort å oppnå vektmål. Men hvor lenge har dere som har oppnådd vekten gått på medisinene i etterkant?

Anonymkode: 1fd5b...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter med å forstå den modereringa der! Det må da være lov å ta en svindyr medisin på en fornuftig måte… har man medisinen, har man allerede en resept (altså man har helsemessig grunn), og å klikke betyr gjerne at man tar minere doser enn produsenten anbefaler, når ble det en risiko? Jeg hadde jo skjønt om det var høyere doser enn anbefalt.. men nei… er vel dette som er årsaken til at alle disse trådene dør ut.. det var fastlegen min som tipset meg om det. Jeg hadde ikke hatt råd til å gå på Wegovy om der ikke var for klikk dosering, og det gjelder nok mange.. den hurtige opptrappinga og de høye dosene er kun til fordel for produsenten som skal tjene mest mulig penger på overvektige!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som er lov å skrive ang dosering.... 

Men jeg har fått halvert dosen, dvs jeg tar sprøyta under der jeg var. 

Merker det veldig godt og er usikker på om jeg klarer å stå i det på en måte... Har fått søtsuget tilbake, men har fortsatt minsket apetitt i forhold til før jeg begynte med wegovy. Synes det er vanskelig, har ikke råd til å stå på wegovy hele livet, men sliter med å begrense meg og har gått opp et par kg. Skal prøve noen mnd til, om jeg ikke klarer å få skikk på inntaket må meg bare gå tilbake til den vanlige dosen og jobbe videre med meg selv. 

Har egentlig ikke så mange råd å gi, men kanskje litt godt å høre andres erfaringer 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Liten oppdatering her. Tar fortsatt bare wegovy annenhver uke, og det fungerer fint. Leste artikkel i VG+ i dag om tre som har sluttet cold turkey og som opplevde ulvehunger. Det er den jeg frykter litt. Jeg har jo kuttet ut snop og slikt helt, da jeg ikke hadde lyst på det og fordi jeg alltid var mett når jeg tok wegovy ukentlig. Nå kjenner jeg litt lyst på potetgull og godteri, men jeg klarer fortsatt ikke på mengdene. Det samme gjelder middager, før kunne jeg fråtse middag og spiste gjerne opp barnas rester også. Mine porsjoner nå er mindre enn barna sine og da er jeg god og mett. 

Håper jo det fortsetter, for jeg vil ikke tilbake til der jeg var.. Vekten min har vært stabil en måned nå, verken gått opp eller ned.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Liten oppdatering her. Tar fortsatt bare wegovy annenhver uke, og det fungerer fint. Leste artikkel i VG+ i dag om tre som har sluttet cold turkey og som opplevde ulvehunger. Det er den jeg frykter litt. Jeg har jo kuttet ut snop og slikt helt, da jeg ikke hadde lyst på det og fordi jeg alltid var mett når jeg tok wegovy ukentlig. Nå kjenner jeg litt lyst på potetgull og godteri, men jeg klarer fortsatt ikke på mengdene. Det samme gjelder middager, før kunne jeg fråtse middag og spiste gjerne opp barnas rester også. Mine porsjoner nå er mindre enn barna sine og da er jeg god og mett. 

Håper jo det fortsetter, for jeg vil ikke tilbake til der jeg var.. Vekten min har vært stabil en måned nå, verken gått opp eller ned.

Jeg går ikke på dette selv, selv om jeg har et ønske om det. Har en vrien lege🙆🏻‍♀️ Jeg har lest og sett endel innslag av utenlandske leger som sier at en kan ikke slutte på medisin for kronisk sykdom. De mener wegovy, munjaro etc er nettopp det. Og at overspising er en kronisk sykdom. Makes sense syns nå jeg. Så at folk opplever å få tilbake matstøyet vitner jo om at det er noe her som en trenger hjelp til. 

Anonymkode: e1ac8...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...