AnonymBruker Skrevet 15. oktober #1 Del Skrevet 15. oktober Er jeg frekk som evt. tar opp lønnen min på samtale med sjefen i dag? Jeg har jobbet med salg i 2 måneder, og gjør det veldig godt. Har 4 andre kollegaer som det går dårlig med, de sliter med salg og som følge av dette har den ene kollegaen valgt å slutte. Salgene vi klarer får vi 10% provisjon av, men det er ikke gitt at jeg klarer salg hver dag.. så det kan gå lenge mellom hver dag og et salg. Ettersom den ene kollegaen min slutter synes jeg at provisjonen min burde settes opp, rett og slett investere i bedre provisjon for meg som faktisk drar inn penger til firmaet. Er dette rimelig å spørre om? Mtp at jeg er ganske så ny? Det påvirker i ganske stor grad at jeg har lav fastlønn og lav provisjon, og jeg har familie og barn å forsørge. Så hvis jeg ikke får opp lønnen på en måte, så må jeg se etter annet arbeid. Anonymkode: b8d0b...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 15. oktober #2 Del Skrevet 15. oktober Du går bare jobbe hardere. Gjøre flere salg. Det er det som er poenget med provisjon. De vil du skal selge. Dette burde du skjønt når du tok jobben. Dessuten det er ikke vanlig å gi høyere lønn etter kun 2 måneder. Så ja det er frekt å spørre om høyere lønn antagelig før prøveperioden er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #3 Del Skrevet 15. oktober Hvis jeg husker riktig fra den forrige tråden din, selger verken du eller kollegaene dine nok til å dekke lønna deres. Hele avdelingen går i tap. I tillegg har du jobbet der i veldig kort tid. At en kollega slutter, er heller ikke et argument. Det vil ta seg svært dårlig ut å be om mer i lønn. Derimot kan du godt være ærlig og si at produktet er mer tungsolgt enn du forventet, og at du vil se deg om etter annet arbeid for å få bedre inntekt. Så blir det opp til arbeidsgiver å vurdere om de må ta noen grep. Anonymkode: 90070...325 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #4 Del Skrevet 15. oktober for eksempel anbefaler alle fagforeninger at man har en lønnssamtale en gang pr år, du må forberede deg godt. Sett opp hvilke oppgaver du har levert og måloppnåelse, nye arbeidsoppgaver du har tatt pådeg, hvilken utvikling du har hatt siden sist osv som kan påvirke lønnen din, vær metodisk og vis til lønnstatestikker for ditt område, både fag og geografisk, det er ofte dyrere for bedriften å skaffe nye ansatte enn å gi dem mer i lønn så om du argumenterer godt og møter forberedt er mulighetene større. Men ikke spring det på sjefen, be om en lønnssamtale slik at denne også kan forberede seg. Unngå disse feilene i lønnssamtalen (tekna.no) Lønnssamtalen – hva er viktig? (parat.com) 5 tips til lønnssamtalen for ingeniøren | NITO Anonymkode: 21720...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå