AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #1 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg leter og leter og sliter meg ut for å finne noen å snakke med som har litt peiling på psykisk helse. Hvis jeg går til psykolog så er de bare opptatt av diagnoser som jeg IKKE er interessert i og som heller ikke hjelper meg men som bare har ødelagt meg, hvis jeg går til terapeut føler jeg at jeg møter påtatt omsorg og åndelighet som blir tvunget på meg. Jeg vil bare snakke med noen som kan litt og som ser meg som en normal person uten å påpeke at alle følelsene of tankene mine er pga traumer eller diagnose! Jeg trenger bare å få sortert og få støtte og få noen å snakke med som kan hjelpe meg! Jeg er veldig langt nede og vet ikke hva som er hva lenger. Terapeuten jeh går til nå virker usikker og alle jeg har gått til er vage og ukonkrete eller diplomatiske. Er sykt frustrerende! Trenger noen som sier hva som er hva og som kan gi meg noen tips! Og som også har litt peiling på generell psykisk helse og problemer uten å gå inn på diagnoser. er det noen som har anbefaling? tusen takk, jeg hadde satt enormt stor pris på det. Anonymkode: d91d9...524 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #2 Skrevet 15. oktober 2024 Hva om du forteller akkurat dette til terapeuten og psykologen? Men ellers tror jeg kanskje at det du savner er en god venn? Jeg har dessverre ingen nære venner, men jeg liker å prate høyt i bilen på vei til og fra jobb for å prøve å sortere. Vil bare gi deg en god klem. Anonymkode: 828be...d04 1
megda Skrevet 15. oktober 2024 #3 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg har hatt nøyaktig samme tankene som deg i møtet mitt med norsk helsevesen. Opplever at man trenger et alternativ til dette fordi ting fungerer ikke. du møter ikke mennesker; du møter en industri. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #4 Skrevet 15. oktober 2024 Hva med en sjelesørger? Aldri prøvd det selv, men har inntrykk av at de kan ha støttesamtaler sånn som du beskriver at du ønsker. Anonymkode: fc085...068 1
PITTY Skrevet 15. oktober 2024 #5 Skrevet 15. oktober 2024 Gestalt terapeuter er mer konkrete og fremover rettet..
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #6 Skrevet 15. oktober 2024 Vet ikke om det er et godt tips men flere og flere har begynt å bruke chat gpt som samtalepartner. Anonymkode: 723f2...616 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #7 Skrevet 15. oktober 2024 Det er jo mange gode psykologer som ikke først og fremst tar utgangspunkt i diagnose, men det offentlige helsevesenet er bygget opp slik at ulike diagnoser gir ulike rettigheter og pakkeforløp. Bruk litt penger på å gå til en privatpraktiserende psykolog. Flere psykologer jobber også med eksistensiell terapi, og mer generelle livsspørsmål. Dette er jo ikke noe det offentlige skal eller bør betale for, så man må betale selv. Det finnes også noe som heter filosofiske praktikere, det vil si filosofer som tar i mot til samtale. Anonymkode: 1617a...cb7 1
megda Skrevet 15. oktober 2024 #8 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vet ikke om det er et godt tips men flere og flere har begynt å bruke chat gpt som samtalepartner. Anonymkode: 723f2...616 ja, det fungerer faktisk overraskende godt. du kan prompte den til å f.eks være mer direkte på feedback eller en psykolog som gir deg mer direkte feedback, men fortsatt bevarer den mentale konstruksjonen.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #10 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg ville sjekket klarsynte. De kan ofte se mer klar, enn psykologer og terapauter. Anonymkode: a8c89...7cd
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #11 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg vil bare snakke med noen som kan litt og som ser meg som en normal person uten å påpeke at alle følelsene of tankene mine er pga traumer eller diagnose! Jeg trenger bare å få sortert og få støtte og få noen å snakke med som kan hjelpe meg! Kaiehuset. Anonymkode: b8211...154
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #12 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg har personlig god erfaring med lavterskeltilbud i kommunen. Jeg fikk snakke med en godt voksen dame som var utdannet filosof en stund jeg sto i en vanskelig livssituasjon. Hun ga meg en mye bedre opplevelse enn psykologen jeg snakket med i samme tidsrom. Tror dessverre ikke alle er like flinke, men det kan være verdt et forsøk. Anonymkode: 1fc6c...0bc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå