Gå til innhold

Samboer følger masse digge damer på instagram og tiktok, og jeg føler meg usikker på meg selv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så frustrerende å skrive dette innlegget, for samboeren min er ikke typen som fortjener et innlegg her. 

Overskrifta sier kanskje sitt, men jeg vil presisere her at jeg har aldri hatt en partner før som gir meg så mye tid og kjærlighet som han her gjør. Han er emosjonelt tilgjengelig, veldig tålmodig og den desidert beste mannen jeg har vært med. Det er bare dette instagram og tiktok tullet som gnager så sjukt i hodet mitt, og jeg blir så usikker på meg selv at jeg blir furt og frykter å ødelegge den gode relasjonen vi har.

Jeg er en usikker person, jeg har egentlig alltid vært det. Jeg har aldri likt hvordan jeg ser ut naken, og jeg syns det er vanskelig å vise meg naken foran samboeren enda, selv om jeg stadig gjør det. Jeg merker jo at det blir vanskeligere når jeg ser hvilke damer han følger på instagram, for jeg ser ikke sånn ut, og jeg sliter med å tro på at han liker det han ser når jeg står naken foran han. Jeg vil ikke legge problemet og usikkerheten min på han og uttrykke akkurat hvor usikker jeg er på meg selv, derfor ønsker jeg ikke å nevne det til han.

Det jeg heller ønsker av dette innlegget er veiledning og råd på hvordan jeg skal klare å føle meg komfortabel i min egen kropp foran han, når det jeg ser på instagram er at han liker å se bilder av veltrente tynne modellkropper. Jeg har hatt 12 psykologtimer med forsikring gjennom jobben, der vi har snakka om nettopp usikkerhet. Ja jeg fikk klarhet i hvor usikkerheta mi stammer fra, noe som hjalp, men står liksom litt fast i hvordan jeg går videre herfra. 

takk på forhånd for råd! 

Anonymkode: 0adbe...933

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynn å tren?  Bygg muskler og bli sterk. Da driter du i andre pene jenter. Pene folk finnes overalt. Du må bli glad i deg selv. Tren, spis masse sunn og god mat, gå tur eller jogg. Tren styrke. Du vil få det mye bedre med deg selv. At han glor på fjortiss videoer på tik tok er barnslig av han, men tviler på han sammenligner deg. Han hadde ikke vært sammen med deg hvis han ikke likte deg? 

Anonymkode: f558c...916

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må han følge alle disse damene? Er det et stort behov for ham? Vet han hvordan du føler det?

Anonymkode: 156d4...342

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå en voksen mann sitt behov for å åpenlyst vise runkematerialet sitt ved å følge masse instababes. Dette ville vært en deal breaker for meg.

Du må selv se om dette er noe du er komfortabel med eller ikke. At mannen titter det er helt naturlig og betyr ikke noe for deres relasjon men jeg personlig ville hatt et problem med å være i en seriøs relasjon til en mann som har behov for å følge masse instababes. Og scrolle damer på tiktok.

Å jobbe med din egen selvsikkerhet er nok en god idé uavhengig av dette.

Du kan jo se hva han sier viss du begynner å følge masse instahunks. Og chatte i vei med karer på insta. Tviler på at han vil oppleve dette som greit. Han her er ikke så verst.

https://www.instagram.com/vominhthanhnhut?igsh=MTUyOXcxOWI2d2FmYQ==

Anonymkode: fff38...ef4

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, hadde kommet til å slitt med akkurat det samme med en mann som bare legger tid i å runke til akkurat dem som ser ut anderledes enn deg. Hvorfor spesifikt en type dame? Da kan han heller prøve å få seg ei som det.

Hadde ikke hatt sex med han igjen. 

Anonymkode: f20f6...926

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt noen respekt for en mann som drev på sånn. Og jeg er ikke usikker på meg selv i det hele tatt.

Anonymkode: ec6a0...0b3

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt? 

Normale oppegående menn sitter ikke og liker fremmede damers bilder og videoer på SoMe når de er i et forhold.

Det slår meg ikke å gå inn å oppsøke og like mannebilder på SoMe. Det er ikke et behov jeg har, men også av respekt for kjæresten min. For meg er det samme som om at jeg hadde gått rundt og flørtet med gud og enhver mann jeg fant tiltrekkende på gata.

Jeg er slank og veltrent og finnes ikke usikker, men hadde kjæresten min gjort som din hadde det seriøst vært over. Det handler om respekt for meg og forholdet vårt.

Heldigvis har han helt likt syn som meg på det❤️

Anonymkode: 663c1...746

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Begynn å tren?  Bygg muskler og bli sterk. Da driter du i andre pene jenter. Pene folk finnes overalt. Du må bli glad i deg selv. Tren, spis masse sunn og god mat, gå tur eller jogg. Tren styrke. Du vil få det mye bedre med deg selv. At han glor på fjortiss videoer på tik tok er barnslig av han, men tviler på han sammenligner deg. Han hadde ikke vært sammen med deg hvis han ikke likte deg? 

Anonymkode: f558c...916

Jeg har veltrent kropp og finnes ikke usikker.

Det handler om respekt for kjæresten og forholdet. 

En oppegående person sitter ikke og følger og liker fremmede damer.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forståelig, og ganske respektløst. Det er helt greit å synes at noen er fine, men å følge de er litt spesielt. Men nå er vi i 30-årene da.

Anonymkode: 00b91...132

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er så frustrerende å skrive dette innlegget, for samboeren min er ikke typen som fortjener et innlegg her. 

Overskrifta sier kanskje sitt, men jeg vil presisere her at jeg har aldri hatt en partner før som gir meg så mye tid og kjærlighet som han her gjør. Han er emosjonelt tilgjengelig, veldig tålmodig og den desidert beste mannen jeg har vært med. Det er bare dette instagram og tiktok tullet som gnager så sjukt i hodet mitt, og jeg blir så usikker på meg selv at jeg blir furt og frykter å ødelegge den gode relasjonen vi har.

Jeg er en usikker person, jeg har egentlig alltid vært det. Jeg har aldri likt hvordan jeg ser ut naken, og jeg syns det er vanskelig å vise meg naken foran samboeren enda, selv om jeg stadig gjør det. Jeg merker jo at det blir vanskeligere når jeg ser hvilke damer han følger på instagram, for jeg ser ikke sånn ut, og jeg sliter med å tro på at han liker det han ser når jeg står naken foran han. Jeg vil ikke legge problemet og usikkerheten min på han og uttrykke akkurat hvor usikker jeg er på meg selv, derfor ønsker jeg ikke å nevne det til han.

Det jeg heller ønsker av dette innlegget er veiledning og råd på hvordan jeg skal klare å føle meg komfortabel i min egen kropp foran han, når det jeg ser på instagram er at han liker å se bilder av veltrente tynne modellkropper. Jeg har hatt 12 psykologtimer med forsikring gjennom jobben, der vi har snakka om nettopp usikkerhet. Ja jeg fikk klarhet i hvor usikkerheta mi stammer fra, noe som hjalp, men står liksom litt fast i hvordan jeg går videre herfra. 

takk på forhånd for råd! 

Forstår deg godt, dagens samfunn med sosiale medier og økt press på kropp og utseende er faktisk helt fælt!

Men husk at han er sammen med deg og ikke de. Han valgte seg!

Og bare for å være helt ærlig syns jeg det er drittunge fakter av han å holde på sånn i ett forhold!  Ta å snakk sammen?

Anonymkode: 54ec0...778

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har veltrent kropp og finnes ikke usikker.

Det handler om respekt for kjæresten og forholdet. 

En oppegående person sitter ikke og følger og liker fremmede damer.

Helt enig. Hadde ikke blitt usikker på meg selv, men usikker på forholdet. 

En voksen mann oppfører seg ikke sånn, er bare kleint og flaut. 

Anonymkode: a91eb...b41

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

takk på forhånd for råd! 

Helt ærlig? Så sjekker jeg hva slags profiler daten følger. Om han følger masse undertøysmodeller så blir det for Harry for min del og jeg melde meg ut. Orker ikke. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vært dealbreaker for meg om en jeg datet hadde fulgt masse instababes. Og jeg er ikke usikker på meg selv eller sjalu. Jeg synes bare det er utrolig umodent og turn off. Og jeg kan jo ikke være sammen med en mann jeg mister lysten på 

Anonymkode: 9f9eb...971

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En mann som liker bilder av andre damer på Instagram osv, gjør det for å føle seg bra selv og for å få en slags kontakt. Hvorfor skulle han ellers like bildet? Hvis han ser på damer på feks Instagram må han jo ikke like  bildene og følge de? Han ser bildet like bra om han ikke trykker «liker».  Det er respektløst og virker ikke som «all in» i forholdet. Kanskje han prøver å si at du er sjalu og usikker hvis du tar det opp og at han kan se på hva han vil- men det er mer hersketeknikk for at du skal godta det. Han må ikke absolutt like bilder og hvis partneren ikke føler seg bra av det så må han slutte med det. 

Anonymkode: 6374e...756

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel dame,jeg sitter ikke ser på menn på insta.Virker litt barnslig når man er voksen og forhold sitte like damer på nett sånn.Jeg ser på det som litt sært.

Anonymkode: 0cc84...ff3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså. Det er jo bilder til en runk. Runkemateriell. Det er jo derfor de følger sånne Ig profiler. Kleint at alle ser runkemateriellet deres liksom. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å like og tenne på forskjellige type kropper, ikke bare èn. 

Anonymkode: ee2bd...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min gjorde det. Damer helt ned i 17-årsalderen. Og damer som viste seg å være menn, altså transer. Han skjønte det ikke selv før jeg poengterte det. Dette med hans Instagram som han brukte for å oppnå oppmerksomhet fra andre, var et problem. Enda større problem var hans mangel på respekt. Det gikk ikke. Tenk å være en så bedriten mann at du velger å prøve å være populær på Instagram for «babes» for å booste det store egoet ditt fremfor å ta vare på forholdet ditt. Kroppen min var flott og menn ville ha meg mens jeg brukte tida på en som stadig søkte annet. Det fungerer ikke. 

Anonymkode: 9fa59...0aa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke behøve å endre på kroppen din eller deg selv. Her er det han som må endre seg. 

Selv de vakreste kvinnene blir usikker. En mann med respekt for deg og forholdet fjerner slikt uten å blinke. Patetisk er det også for hans del. 

Anonymkode: 45efc...52e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...