AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #1 Skrevet 14. oktober 2024 ? Og isåfall, mye? Hva gjør du for å unngå å reagere? Vasker etterpå? Anonymkode: fb80a...a7e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #2 Skrevet 14. oktober 2024 Venninnen min gjør det. Jeg som har hund har egne klær jeg kun bruker hos henne, som ikke er i kontakt med hund. venninnen min blir veldig syk, så hun er veldig, veldig forsiktig med besøk av folk med hund hjemme. Anonymkode: 44082...616
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #3 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Venninnen min gjør det. Jeg som har hund har egne klær jeg kun bruker hos henne, som ikke er i kontakt med hund. venninnen min blir veldig syk, så hun er veldig, veldig forsiktig med besøk av folk med hund hjemme. Anonymkode: 44082...616 Hvordan syk blir hun da? Anonymkode: fb80a...a7e
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #4 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan syk blir hun da? Anonymkode: fb80a...a7e Hun får problemer med å puste ++ hvorfor spør du? Anonymkode: 44082...616
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #5 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg går av og til tur med hunden til en annen venninne, har en i familien som er allergisk og det blir tårer, pusteproblemer og snørr hvis jeg tar med jakka jeg går tur i inn der i gangen. Anonymkode: f820f...aaf
Gjest issoras Skrevet 15. oktober 2024 #6 Skrevet 15. oktober 2024 Nei det tåler jeg fint, men jeg blir derimot veldig dårlig hvis noen har vært i kontakt med hest før vi treffes.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #7 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun får problemer med å puste ++ hvorfor spør du? Anonymkode: 44082...616 Bare lurer på hvordan andre reagerer. Synes det er så vanskelig å sette grenser på dette. Spes mtp barnas venner. Anonymkode: fb80a...a7e
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #8 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg reagerer mest på katt jeg da, men om noen sitter i samme sofa som meg (selv om det er andre enden) klør jegvi øynene, de renner, jeg nyser, det klør i halsen, det blir vanskelig å puste, jeg får utslett. Støvsuger og vasker etter dem. Ofte har jeg "besøksteppe" som de sitter på som blir vasket i vaskemaskin når de går. Da jeg var liten var jeg veldig allergisk mot pelsdyr og folk ble sure når de kom på besøk til oss og måtte skifte tøy før de kom inn. Foreldrene mine mistet mange venner (tidlig på 80 tallet) fordi folk forstod ikke/hadde ikke kunnskapen vi har i dag. Anonymkode: 8f3e8...749
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #9 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): ? Og isåfall, mye? Hva gjør du for å unngå å reagere? Vasker etterpå? Anonymkode: fb80a...a7e Ja reagerer. Får utslett/hevelse og kløe/svie der hundehår kommer i kontakt, samt rennende øyne og nese. F.eks. hvis du har hund å sitter i sofaen min, så legger jeg meg på sofaen etterpå vil jeg får symptomer. Eller hvis jakken din henger over min, hvis jeg gir deg en klem osv Tar forhåndsregler først ved å fjerne puter/pledd, støvsuge sofaen etterpå. Be gjesten om å vaske hender, henge jakken unna min osv. tar allergimedisin først om jeg vet jeg får besøk som har hund, da går det litt bedre Anonymkode: f7a29...0ff
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #10 Skrevet 15. oktober 2024 Har faktisk vært litt bevisst det der så jeg har lite besøk av folk som har dyr. Reiser heller på besøk til de om nødvendig og så bytter og vasker jeg klærne med en gang jeg kommer hjem. Barna har jo venner med dyr som kommer over av og til så da støvsuger jeg godt og er nøye med vasken. Hadde jeg vært plaget med pusten og slikt så hadde jeg satt nulltoleranse på folk fra hjem med dyr uavhengig av hvem. Er ikke gøy å når man reagerer på den måten og folk har ikke evne til å ta hensyn helle alltid for de skjønner det ikke, de tror det bare er å ta allergimedisin men sånn er det ikke. Min allergi er blitt verre med årene og jeg er overbevist over at jeg kan takke min ene forelder som insisterte på å ha dyr til tross for at jeg var allergisk, hadde jeg ikke blitt utsatt for det der så hadde jeg ikke reagert slik jeg gjør i dag. For min del så er det og mye verre på sommeren når man har dyr og pollen, det er jævlig. Anonymkode: f01cc...464
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #11 Skrevet 15. oktober 2024 uff så leit å høre at så mange reagerer så hardt..det er ikke så enkelt å ha det slik. nå er det ikke båndtvang heller, og flere ganger løper hunder frem og hopper på meg..det er gøy altså.. det som er værst for min del er at vi bor på et lite sted der ALLE vennene til barna mine har hund..er det mulig liksom. Så det er så vanskelig å ha de på besøk..de må jo opp på soverommene osv og jeg må vaske hele huset og skifte på sengetøy etterpå…heldagsjobb. Anonymkode: fb80a...a7e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #12 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): uff så leit å høre at så mange reagerer så hardt..det er ikke så enkelt å ha det slik. nå er det ikke båndtvang heller, og flere ganger løper hunder frem og hopper på meg..det er gøy altså.. det som er værst for min del er at vi bor på et lite sted der ALLE vennene til barna mine har hund..er det mulig liksom. Så det er så vanskelig å ha de på besøk..de må jo opp på soverommene osv og jeg må vaske hele huset og skifte på sengetøy etterpå…heldagsjobb. Anonymkode: fb80a...a7e Anonymkode: fb80a...a7e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #13 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 23.09): ? Og isåfall, mye? Hva gjør du for å unngå å reagere? Vasker etterpå? Anonymkode: fb80a...a7e Kommer vel an på hvor allergisk man er. Jeg har nok en mild form for allergi. Reagerer ikke om jeg har hund på besøk, eller er på besøk i hjem med hund. Men hvis jeg klapper på de og tar meg selv i ansiktet uten å ha vasket meg på hendene først, så begynner jeg å klø og blir irritert i øyne og tett i nesa. Samme hvis jeg ligger i sofa eller puter som hund også ligger i. Har en venninne som reagerer mye. Hun får fysisk ubehag bare man har på seg «klær med hund på» i nærheten av henne. Gjelder forresten dyr med pels generelt. Anonymkode: 6748f...a34
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #14 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): uff så leit å høre at så mange reagerer så hardt..det er ikke så enkelt å ha det slik. nå er det ikke båndtvang heller, og flere ganger løper hunder frem og hopper på meg..det er gøy altså.. det som er værst for min del er at vi bor på et lite sted der ALLE vennene til barna mine har hund..er det mulig liksom. Så det er så vanskelig å ha de på besøk..de må jo opp på soverommene osv og jeg må vaske hele huset og skifte på sengetøy etterpå…heldagsjobb. Anonymkode: fb80a...a7e Dette er ikke greit. Hunder som eier ikke har full kontroll på er faktisk underlagt båndtvang hele året. I praksis betyr dette flertallet av hunder. At man har kontroll er en forutsetning for at hunden skal kunne gå fritt i tidsrommet utenom båndtvangsperioden. Anonymkode: 6748f...a34
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #15 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dette er ikke greit. Hunder som eier ikke har full kontroll på er faktisk underlagt båndtvang hele året. I praksis betyr dette flertallet av hunder. At man har kontroll er en forutsetning for at hunden skal kunne gå fritt i tidsrommet utenom båndtvangsperioden. Anonymkode: 6748f...a34 Ja jeg vet..men virker som stort sett alle hundeeiere tror det er sååå koselig med hund at alle elsker at de hopper på seg 🙈folk blir sure når man sier ifra..og så fornærmet. Anonymkode: fb80a...a7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå