Gå til innhold

De som sitter på treningsapparater og bruker mobilen


ops2

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner at det irriterer meg. Jeg har begynt å trene for 2 mnd siden.

Det er bare yngre folk som bruker mobilen. Jeg er i 50-årene.  (Det er stoler i lokalet også)

Det er bare 1 apparat av hver. De hindrer jo andre i å bruke apparatene. Hvordan kan de forsvare det?

Leter de etter treningsprogram så får de heller søke opp det hjemme og lagre en lenke til det. Samme om de skal finne musikk. Ikke gjør det mens dere sitter på apparatene. Og absolutt ikke bruk sosiale media. Det er heller ikke flere måter å bruke treningsapparatene, så de trenger vel ikke å søke opp: "Hvordan bruker jeg leg press?" Eller abductor og adductor? Tror de at "det er ikke så mange folk her, så jeg kan sitte her".

Og det å hvile imellom - jeg tror de ikke er klar over hvor lenge de sitter der. Om det er 3 minutter, som er nok, eller om tiden går slik at det er lengre tid.

Det bare jeg, andre eldre folk, og de asiatisk mennene som bruker sprayflaske og papir, og tørker av apparatene. Ikke de som er unge og som ser etnisk norske ut.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hender absolutt jeg trykker på mobilen under trening,  bytter sang eller bare for å la tida gå mens jeg hviler mellom sett, og ja, da sitter jeg på apparatet fordi jeg bruker det. Men nei, jeg hviler i 3-4 minutter, sjeldent mer hvis jeg ikke trener mark eller knebøy. Men om du kun ser på meg når jeg hviler kan det kanskje virke som jeg kun sitter på tlf.  

Hvis du skal bruke apparatet så gå bort å hør om det er lenge til vedkommende er ferdig. Skal du ikke bruke apparatet, slutt å irriter deg 

Anonymkode: e69de...9bc

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør bare om jeg kan kjøre et sett mens de pauser. Har aldri opplevd at noen sier nei. 

En ting er hvis de trener mark, benk eller bøy og har et gitt antall kilo på de, ikke alltid jeg spør da, siden det er styr å bytte skivene. Men de forstår ganske enkelt at jeg venter på tur. 

Anonymkode: 14fe3...ba0

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er tar jeg aldri frem telefonen på trening. Men ja, jeg legger merke til det samme selv. Det er mer hvile og scrolling enn faktisk trening. Selv voksne folk sitter å scroller mens de utøver repetisjoner i f.eks. beinpress eller leg ex. 

Synes det er et merkverdig skue og lurer på hva de faktisk får ut av økta i det hele tatt, hodet kan umulig være kobla på kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på et treningssenter her i byen jeg bor, fordi de fleste som trener der bare tok tre-fire repetisjoner for så å sitte leeenge på mobilen. Pauser du i tre-fire minutter så kan du ta ræva av apparatet, så andre kan bruke det i mellomtiden. Greit nok at man kan spørre, men jeg gidder ikke å gå å spørre flere ganger i løpet av en treningsøkt. Er på et annet, lite, treningsstudio nå, der folka ikke bruker tiden på mobilen.

Anonymkode: 3075d...20d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av dem sitter og snapper ansikter av seg selv.... "Se hvor fin jeg er", "Se, jeg trener".... 

Grådig irriterende. Mange glemmer seg litt bort i mobilen, og pausene blir lengre enn det de tror... 

Anonymkode: 815ff...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en treningsapp på tlf som jeg bruker og må trykke på etter hver økt. Men det er snakk om 1 minutt hvilepause så er ikke voldsomt scrolling, mest for å se hva neste øvelse er

Anonymkode: 37f29...c01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg går å trener enten klokken 06:30 eller 22:30 for å slippe å måtte vente på at andre skal bli ferdig med sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke reise meg, og vaske apparatet for å se om kanskje noen skal ta 5-10 repetisjoner, for å så minne dem på at jeg fortsatt holder på, og be de vaske etter seg, før jeg må justere til min vekt igjen... Da sitter jeg heller å logger settet mitt, og scroller mens jeg følger med på klokka.

Hvis du klager på at folk ikke vasker etter de er ferdig, så bør du virkelig ikke forvente at de skal vaske etter hvert sett...

Anonymkode: b9e95...e80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at de har pause mellom settene eller?

Anonymkode: 879c0...d49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter på mobilen mellom settene. Jeg har timer på når jeg logger settene mine, så jeg sitter ikke urimelig lenge. Jeg ser jo at andre som ikke bruker mobilen også sitter med apparatet mens de har pause, hva er forskjellen? Mener du at jeg skal gå fra det jeg bruker i 2 min for å slippe andre til? Da må jeg jo fikse vekt etterpå, gjøre dem klar over at jeg ikke er ferdig med mine sett osv. Det vil jo ta mye tid det også...

Anonymkode: 417d1...348

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo helt vanlig? Jeg bruker tlf på trening. Bytter musikk. Tekster. Etc. I mellom sets. Sitter ikke ved apparater om jeg ikke trener å bruker tlf da. Og jeg har som regel korte pauser. 
 

hvis det plager deg. Konfronter folk heller. Si ifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ops2 skrev (21 timer siden):

Jeg kjenner at det irriterer meg. Jeg har begynt å trene for 2 mnd siden.

Det er bare yngre folk som bruker mobilen. Jeg er i 50-årene.  (Det er stoler i lokalet også)

Det er bare 1 apparat av hver. De hindrer jo andre i å bruke apparatene. Hvordan kan de forsvare det?

Leter de etter treningsprogram så får de heller søke opp det hjemme og lagre en lenke til det. Samme om de skal finne musikk. Ikke gjør det mens dere sitter på apparatene. Og absolutt ikke bruk sosiale media. Det er heller ikke flere måter å bruke treningsapparatene, så de trenger vel ikke å søke opp: "Hvordan bruker jeg leg press?" Eller abductor og adductor? Tror de at "det er ikke så mange folk her, så jeg kan sitte her".

Og det å hvile imellom - jeg tror de ikke er klar over hvor lenge de sitter der. Om det er 3 minutter, som er nok, eller om tiden går slik at det er lengre tid.

Det bare jeg, andre eldre folk, og de asiatisk mennene som bruker sprayflaske og papir, og tørker av apparatene. Ikke de som er unge og som ser etnisk norske ut.

Man tar pauser mellom sett. Sånn er det bare. Ingen kan løfte tre sett med maksvekt uten pause mellom nevnte sett. Dersom det plager deg at de 3-5 minuttene mellom settene tilbringes på mobilen heller enn med å stirre på puppene til yngre kvinner, eller rumpene til yngre menn (slik de over 50 gjør)? Ok. Ta frem mobilen eller noe. Skriv en sint melding til kona/gubben om det. Eller stirr på noens pupper eller rumpe, slik din generasjon har for vane.

Anonymkode: ecfa5...037

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at folk som skal "låne" apparatet okkuperer det i evigheter og så går uten å vaske det igjen. Så når jeg bruker det sitter jeg på det i pausene, gidder ikke dele (hvordan skulle det fungert egentlig, skulle vi byttet vekt og vasket apparatet 3-4 ganger hver?).

Jeg glor hardt i mobilen for å signalisere til omverdenen at jeg ikke er åpen for kontakt og slibrige kommentarer.

Anonymkode: 0aa50...be0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man tar pauser mellom sett. Sånn er det bare. Ingen kan løfte tre sett med maksvekt uten pause mellom nevnte sett. Dersom det plager deg at de 3-5 minuttene mellom settene tilbringes på mobilen heller enn med å stirre på puppene til yngre kvinner, eller rumpene til yngre menn (slik de over 50 gjør)? Ok. Ta frem mobilen eller noe. Skriv en sint melding til kona/gubben om det. Eller stirr på noens pupper eller rumpe, slik din generasjon har for vane.

Anonymkode: ecfa5...037

Du tar 3-5 min mellom hvert sett?? Hm. Hva med å ta et supersett i stedet?

Anonymkode: a2edb...6fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du høres jo ekstremt uerfaren ut som kommer med slike kommentarer. Jeg sitter på mobilen når jeg hviler mellom settene, gidder ikke sitte å glane i løse lufta. Små muskelgrupper kan gjerne trenge hvile på 2-3 minutter, men kjører jeg store muskelgrupper der jeg eksempel kun skal ta 3-5 reps for å øke styrke (ikke muskelmasse) er det faktisk anbefalt hvile mellom 5-7 minutter, eller til kroppen føles klar ut igjen. Bodybuildere eksempel kan hvile 10 minutter mellom løft. Har hatt flere ulike coacher som alle sier det samme. 

Anonymkode: 1b796...358

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du tar 3-5 min mellom hvert sett?? Hm. Hva med å ta et supersett i stedet?

Anonymkode: a2edb...6fa

Tar man MYO sett eksempel så trenger man hvile etterpå, og da vil det jo være helt tullete å ikke la kroppen hente seg inn. Det spørs jo helt hva man trener, om det passer seg med supersett. Veldig mange trener jo ekstremt lett. Man skal faktisk trene så tungt at man ikke klarer siste rep, eller nett så vidt. Da er kroppen sliten 

Anonymkode: 1b796...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du høres jo ekstremt uerfaren ut som kommer med slike kommentarer. Jeg sitter på mobilen når jeg hviler mellom settene, gidder ikke sitte å glane i løse lufta. Små muskelgrupper kan gjerne trenge hvile på 2-3 minutter, men kjører jeg store muskelgrupper der jeg eksempel kun skal ta 3-5 reps for å øke styrke (ikke muskelmasse) er det faktisk anbefalt hvile mellom 5-7 minutter, eller til kroppen føles klar ut igjen. Bodybuildere eksempel kan hvile 10 minutter mellom løft. Har hatt flere ulike coacher som alle sier det samme. 

Anonymkode: 1b796...358

Ja,men skal man ta 7-10 min pause er det greit å flytte seg, evt ta supersett sånn at andre kan bruke apparatene i mellomtiden. 

Anonymkode: 4febe...fc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja,men skal man ta 7-10 min pause er det greit å flytte seg, evt ta supersett sånn at andre kan bruke apparatene i mellomtiden. 

Anonymkode: 4febe...fc5

Jeg skrev 5-7. De færreste vil trenge 7, men noen øvelser vil fint kunne trenge 5. Kanskje man skulle lære seg tålmodighet før man trakker inn på treningssenter uten respekt for andres trening. Du har fått flere grunner her til at folk ikke gidder å flytte seg mellom hvert sett 

Anonymkode: 1b796...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...