Gå til innhold

Tips og inspirasjon til ei lita fjellbu mottas med takk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har ei lita fjellbu, uten strøm, vann eller vei. Det tar ca en time å gå dit fra veien. Skal vi ha fraktet noe større dit må det skje med snøskuter vinterstid. 

Denne bua trenger en liten oppfriskning, neste sommer skal vi bytte vedovn så jeg tenkte at vi skulle ordne litt mer der i samme slengen. 

Stilen i dag er gule panel vegger og tak, gardiner fra 90-tallet, altfor mye møbler, altfor mye dill og stæsj. Liker en litt lun, men ikke for mørk stil, vi har mange gamle ting som jeg liker godt. 

Skulle så gjerne hatt litt tips og inspirasjon fra andre med lignende hytter. Praktiske løsninger for små hytter. Har søkt mye på nettet, men de fleste jeg finner er mye større og har ofte strøm og innlagt vann. 

Hytta har et oppholdsrom og et soverom. Oppholdsrommet er ca 3x3 meter.

Anonymkode: 2a726...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker panel, og har beiset det gulnede panelet med hvit/lys beis i min hytte. Er veldig fornøyd. Og ta en skikkelig opprydning, der dere kvitter dere med mye/det meste av stæsjet men beholder noen få, fine ting. Siden hytta er liten ville jeg hatt lyse vegger (derfor lys beis), og satset på noen farger som alt interiøret og pynten går i.

Anonymkode: 0b993...0f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du melder den på Eventyrlig oppussing blir den mørkabeisa inni. Men programmet kan ellers ha litt tips. Helikopterfrakt trenger forresten ikke å være så dyrt hvis dere vil ha inn mye/større ting utenom scootersesongen. Det finnes masse lure løsninger for hytte uten strøm og vann. 

Anonymkode: 9e079...47d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg liker panel, og har beiset det gulnede panelet med hvit/lys beis i min hytte. Er veldig fornøyd. Og ta en skikkelig opprydning, der dere kvitter dere med mye/det meste av stæsjet men beholder noen få, fine ting. Siden hytta er liten ville jeg hatt lyse vegger (derfor lys beis), og satset på noen farger som alt interiøret og pynten går i.

Anonymkode: 0b993...0f3

Har tenkt på lys beis og hvite lister. Er mye nips og ting vi vil kvitte oss med der, problemet er at alt på denne hytta har selvsagt stor sentimental verdi for svigermor.
Takk for tips 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis du melder den på Eventyrlig oppussing blir den mørkabeisa inni. Men programmet kan ellers ha litt tips. Helikopterfrakt trenger forresten ikke å være så dyrt hvis dere vil ha inn mye/større ting utenom scootersesongen. Det finnes masse lure løsninger for hytte uten strøm og vann. 

Anonymkode: 9e079...47d

Liker veldig godt eventyrlig oppussing, bortsett fra at det stort sett blir altfor mørkt for min smak. Men ja, mange gode tips der. 
Takk for tips 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...