Cata Skrevet 25. februar 2006 #1 Skrevet 25. februar 2006 For et par uker siden la jeg om til Opera som nettleser og har etterhvert begynt å venne meg til den. Er spesielt godt fornøyd med mail-løsningen og det at jeg har mailen i nettleseren. Men den har hatt noen nykker som jeg ikke begriper. I et forum (ikke her på KG) har overgangen til Opera ført til at det tar en evighet å poste et innlegg. Det er kun i det aktuelle forumet jeg har det problemet. Har selvsagt lagt inn spørmål til admin der, men de sier bare at de ikke har problemer med Opera der. Det virker som problemene er knyttet til sider med mye grafikk, men jeg tviler på at det er selve PC'n siden jeg ikke hadde de samme problemene med IE. I går kveld satt jeg og skulle poste et innlegg her på KG og da gikk plutselig hele greia og hengte seg. Verken restart av program eller PC hjalp det minste. Etter å ha slettet cache og jeg vet ikke hva så funket det plutselig igjen. Det virker som om den ikke takler større datamengder. Hvis det er noe jeg kan justere på for å få vekk disse irritasjonsmomentene, så tar jeg gjerne mot tips fra mer erfarne Opera brukere.
Gjest gotthard Skrevet 25. februar 2006 #2 Skrevet 25. februar 2006 opplever ikke det med opera, har brukt det siden august.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #3 Skrevet 25. februar 2006 Og opera'en min begynte plutselig å nekte og vise bilder.. Ja, jeg har sjekket at denne funksjonen er påslått. Tips?
Crazee Skrevet 26. februar 2006 #4 Skrevet 26. februar 2006 Kan ikkje seia det er noko løysing som virkar innlysande for meg her, men sjekk i innstillingane: Avansert -> Historikk, og pass på at du sjekkar dokument alltid. Det kan skapa litt problem (eller større problem) på forum og andre dynamiske sider om du sjekkar sjeldnare.
Cata Skrevet 26. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2006 Den tok det litt tid å finne ut av.... (teskjea manglet). Men jeg går ut fra at du mener: Tools -> Preferences -> Advanced -> History. Der sto jammen dokumenter satt til hver 10. time. Det er litt forskjell på det og "Always" . Har byttet nå så da får vi se om det hjelper. Takk så lenge .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå