Gå til innhold

Stine Skoli og MadsPusserOpp

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vintermåne skrev (12 timer siden):

Ikke sant 🙄🙄 

kjenner jo ekstra godt etter selv, og begynner å vurdere om de pms greiene EGENTLIG er veldig smertefullt, hvis jeg kjenner godt etter så er det jo veldig vondt…… hmmm, blir hvertfall veldig oppmerksom på at det er SMERTER når man møter disse (folke) opplysningene «overalt» 🤪🤪 

(neida, jeg blir ikke påvirket av det, men- tror mange blir det- merker at jeg faktisk tenker mer over det enn jeg har gjort før, selv om jeg ser på snap-kontoer med et gjennomgående kritisk blikk) 

For et idiotisk innlegg , for de av oss med adenomyose eller endometriose så trenger man ikke kjenne etter, for det er fryktelig vondt og det helt uten at man må tenke over det eller kjenne etter

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Krimskrans skrev (Akkurat nå):

Enig i at det nok er ubehagelig, men å brette det ut for hele resten av verden gjør henne tydeligvis ingen ting. Sorry, men det blir for dumt. Tenker hvordan den stakkars rike piken hadde taklet orntlige problemer. 

Jeg mente at hun bevist droppet den avtalen fordi hun var i en relasjon m M allerede. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Orly skrev (23 minutter siden):

Ikke alle sender på mobil , jeg fikk time i posten og den kom etter timen .

Man får melding på sms om at man har et nytt brev på Helse-Norge.no man skal lese. Dette går elektronisk og helt automatisk og er i grunnen først og fremst slik man får innkallelse til timer og operasjoner på offentlige sykehus. Man får påminning helt til man leser brevet. Brev i posten kan komme etter timen ja fordi de blir mer sendt ut som standard uavhengig av når timen er. 

Endret av Poly
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Syns forøvrig hun skal stoppe og framsnakke fjerning av livmor som en enkel løsning, spesielt siden hun enda ikke har gjort en slik operasjon selv og vet i grunnen null om det. Man skal ha ganske alvorlige plager før fjerning av livmor blir anbefalt, da dette inngrepet kan ha mange uheldige bivirkninger og konsekvenser.  Greit og nevne at hun har slike plager og er åpen om det, men stol nå på at hver og en får de medisinske råd de trenger av sine leger og ikke bruk diagnosen for og tjene penger. 

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
Poly skrev (5 minutter siden):

Man får melding på sms om at man har et nytt brev på Helse-Norge.no man skal lese. Dette går elektronisk og helt automatisk og er i grunnen først og fremst slik man får innkallelse til timer og operasjoner på offentlige sykehus. Man får påminning helt til man leser brevet. Brev i posten kan komme etter timen ja fordi de blir mer sendt ut som standard uavhengig av når timen er. 

Hun er influenser da, og har sikkert tusenvis av varsler overalt. Er ikke så lett når man står midt i brudd/flytting/jobb, å få med seg alt

• Liker 2
Skrevet
Poly skrev (2 minutter siden):

Syns forøvrig hun skal stoppe og framsnakke fjerning av livmor som en enkel løsning, spesielt siden hun enda ikke har gjort en slik operasjon selv og vet i grunnen null om det. Man skal ha ganske alvorlige plager før fjerning av livmor blir anbefalt, da dette inngrepet kan ha mange uheldige bivirkninger og konsekvenser.  Greit og nevne at hun har slike plager og er åpen om det, men stol nå på at hver og en får de medisinske råd de trenger av sine leger og ikke bruk diagnosen for og tjene penger. 

Jeg blødde ofte. Brant slimhinner, det hjalp ikke, fikk fjernet livmor. Anser ikke det som «ganske alvorlige» plager… syns det er flott at hun snakker om kvinnehelse. En helse det ville vært forska på siden tidenes morgen om den rammer menn 

• Liker 7
Skrevet
Palmemor skrev (Akkurat nå):

Hun er influenser da, og har sikkert tusenvis av varsler overalt. Er ikke så lett når man står midt i brudd/flytting/jobb, å få med seg alt

Nei mulig det, men man kan da spørre seg hvor mye hun egentlig ventet på denne operasjonen. 

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Palmemor skrev (1 minutt siden):

Jeg blødde ofte. Brant slimhinner, det hjalp ikke, fikk fjernet livmor. Anser ikke det som «ganske alvorlige» plager… syns det er flott at hun snakker om kvinnehelse. En helse det ville vært forska på siden tidenes morgen om den rammer menn 

Problemet er at det blir vinklet fra kun en side. Nettopp fordi hun bare er en influenser som ikke har kunnskap på området. Hun gjengir bare masse meldinger fra kvinner som har fått et nytt liv uten livmor. Flott det. Men det finnes bivirkninger av inngrepet som ikke blir nevnt her. Syns det er forskjell på og fortelle om egne plager og skape åpenhet og det og fremme enkelte inngrep. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Poly skrev (8 minutter siden):

Problemet er at det blir vinklet fra kun en side. Nettopp fordi hun bare er en influenser som ikke har kunnskap på området. Hun gjengir bare masse meldinger fra kvinner som har fått et nytt liv uten livmor. Flott det. Men det finnes bivirkninger av inngrepet som ikke blir nevnt her. Syns det er forskjell på og fortelle om egne plager og skape åpenhet og det og fremme enkelte inngrep. 

Jada det skal jeg ikke være uenig med deg i. Det er en operasjon, ganske så omfattende, med masse potensielle bivirkninger som ikke engang legene informerer om. Så jeg er enig i at hun ikke skal slenge det rundt som en enkel løsning. Men fint at hun og andre setter fokus på det 

• Liker 2
Skrevet
Poly skrev (46 minutter siden):

Nei , ikke alltid man får det sier jeg, jeg opplevde dette selv som sagt 

Skrevet

Burde ikke denne vært splittet, egentlig? De er jo såvidt et kjærestepar. Ikke samboere en gang. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Orly skrev (1 time siden):

For et idiotisk innlegg , for de av oss med adenomyose eller endometriose så trenger man ikke kjenne etter, for det er fryktelig vondt og det helt uten at man må tenke over det eller kjenne etter

Beklager at det ble idiotisk…… jeg mente/ mener virkelig ikke å nedsnakle kvinnehelse på noen som helst måte,  jeg mente heller ikke å så noen tvil ang endometrioseplager osv - jeg VET at dette er reellt, at det er altfor lite forsket på- og jeg heier på at det skal opplyses mer om kvinnehelse osv - at det skal forskes mer på og ikke nedprioriteres….. 

men- det jeg virkelig får problemer med er når en haug av disse influencerne samtidig får samme plager - og bruker det til å tjene penger på (snakker ikke spesielt om Stine her, men summen av dem) - det er et ENORMT fokus blant dem, og det virker helt ærlig som at de blir påvirket av hverandre….. og de uttaler seg ofte som om de er eksperter ….. man såg det samme når det en periode var ADHD….. de uttaler seg om medisiner, sympomer, osv - og jeg tror virkelig mange begynner å kjenne ekstra etter, man ser symptomer som man aldri hadde lagt merke til osv- jeg har ingen formening om hvem av influencerne som har hvilke plager i hvilken grad- men deler dette for å gjøre seg intressante, og igjen tjene penger…… 

Det er en gjengager at det er så flott med åpenhet og at vi må snakke mer om dette, at bi må få informsjon …. Men helt seriøst, det finnes mye informasjon fra sikre pålitelige kilder der ute - og også lavterskel info fra mer kompetente på både snap og insta (som helsesista, han legen Wasim eller hva han heter++) 

Jeg heier på at allmennlegene og sykehusene blir mer kompetente på kvinnehelse!! Virkelig! Men jeg klarer ikke heie på influencere som sitter og «opplyser» følgerne sine i eviglange monologer på snap (hvor de tjener mer ko lengre storyer de har) ……. Det er for merkelig at så mange av dem har akkurat de samme plagene de fokuserer på- på samme tiden, og at når det ene mister interesse så kommer det noe nytt de fokuserer på….. og akkurat nå virker det som ADHD er litt mindre intressant mens sykluser og menstruasjon er litt mer i vinden….. 

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet
Vintermåne skrev (7 timer siden):

Beklager at det ble idiotisk…… jeg mente/ mener virkelig ikke å nedsnakle kvinnehelse på noen som helst måte,  jeg mente heller ikke å så noen tvil ang endometrioseplager osv - jeg VET at dette er reellt, at det er altfor lite forsket på- og jeg heier på at det skal opplyses mer om kvinnehelse osv - at det skal forskes mer på og ikke nedprioriteres….. 

men- det jeg virkelig får problemer med er når en haug av disse influencerne samtidig får samme plager - og bruker det til å tjene penger på (snakker ikke spesielt om Stine her, men summen av dem) - det er et ENORMT fokus blant dem, og det virker helt ærlig som at de blir påvirket av hverandre….. og de uttaler seg ofte som om de er eksperter ….. man såg det samme når det en periode var ADHD….. de uttaler seg om medisiner, sympomer, osv - og jeg tror virkelig mange begynner å kjenne ekstra etter, man ser symptomer som man aldri hadde lagt merke til osv- jeg har ingen formening om hvem av influencerne som har hvilke plager i hvilken grad- men deler dette for å gjøre seg intressante, og igjen tjene penger…… 

Det er en gjengager at det er så flott med åpenhet og at vi må snakke mer om dette, at bi må få informsjon …. Men helt seriøst, det finnes mye informasjon fra sikre pålitelige kilder der ute - og også lavterskel info fra mer kompetente på både snap og insta (som helsesista, han legen Wasim eller hva han heter++) 

Jeg heier på at allmennlegene og sykehusene blir mer kompetente på kvinnehelse!! Virkelig! Men jeg klarer ikke heie på influencere som sitter og «opplyser» følgerne sine i eviglange monologer på snap (hvor de tjener mer ko lengre storyer de har) ……. Det er for merkelig at så mange av dem har akkurat de samme plagene de fokuserer på- på samme tiden, og at når det ene mister interesse så kommer det noe nytt de fokuserer på….. og akkurat nå virker det som ADHD er litt mindre intressant mens sykluser og menstruasjon er litt mer i vinden….. 

har du tenkt tanken på at flere står frem, fordi de er lettere å stå frem med sine plager når andre også gjør det? 
Tror vi får være enige om å være uenige, jeg synes fortsatt det er fint at de står frem å forteller om hvilke plager de har, når de har fått påvist f.eks. endometriose, altfor lite info om det og hvor forskjellig man kan oppleve det.

Tror du de bare dikter opp at de at fått påvist dette? Kan virke som du mener det hvertfall og det overrasker meg 

• Liker 3
Skrevet
Vintermåne skrev (14 timer siden):

🎯 Tusen takk 🙏🏻

Heldigvis mange svært kompetente fagfolk man heller bør lytte til. De har faktisk greie på det de snakker om, i motsetning til disse uutdannede influenserne som egentlig ikkje har noe særlig kompetanse på noe som helst.

Viktig med åpenhet, men da også om uheldige og plagsomme bivirkninger. Det finnes stort sett fordeler og ulemper med det meste.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Så dro han til Spania. Det syns jeg var så fint. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Poly skrev (På 13.7.2025 den 22.27):

Ikke om du har reservert deg mot digital post vel og merke, men det er jo egentlig tvilsomt i dette tilfellet, vil jeg anta. Hovedsakelig eldre som har reservasjon og fortsatt mottar brevet/innkallingen via Posten.

Endret av Istapp
Skriveleif
Skrevet
HMK skrev (2 timer siden):

Så dro han til Spania. Det syns jeg var så fint. 

Trist at hun ikke fikk eller klarer nyte tiden med barna.....

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
fusetufs skrev (14 minutter siden):

Ser da ut som hun har kost seg veldig på ferie med barna , synes jeg. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
fusetufs skrev (5 timer siden):

Nå må du gi deg. 🤣

Jeg har klart å nyte tiden med alle våre 6 unger selv med en mann tilstede. Det klarer kanskje ikke du?

• Liker 3
Skrevet
fusetufs skrev (5 timer siden):

Det er da ikke noen motsetning i det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...