Gå til innhold

Stine Skoli og MadsPusserOpp

Anbefalte innlegg

Skrevet
Norah.A. skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor skulle hun ordne med taket når han gjorde det? Hvorfor skulle hun kjøpe Porsche når han sa hun burde ha det? Og at Tesla var ut. Men så har hun ikke råd til å ordne huset sitt? Jeg får en ekstremt dårlig følelse av det her altså-beklager😔

Hadde jeg hatt en kjæreste som fikk en kjempedeal på å fikse sitt tak, selvsagt hadde jeg og ville gjort det om det trengtes? Kanskje hun ville ha Porsche da? Hadde jeg hatt penger til å slenge rundt meg sånn hadde jeg jo gjort det. Hun er ikke den eneste som «føyer» seg etter ny kjæreste. De har knapt blitt kjent, de er i den bobla. 

Hun har råd til å ordne huset sitt. Men hun venter jo på en takstmann som skal fortelle hva huset er verdt etter det er pussa opp, før hun får lånet hun trenger. Skjønner at det er tungt å forstå for folk som ikke har renovert huset sitt, men bankene spyr ikke ut penger bare fordi man vil bruke en mill eller mer på renovering. Alt det hun gjør i huset nå, gjør hun jo uten lån. Det er ikke gratis å få elektriker og rørlegger, støp på gulv og varmekabler og stenderverk og alt hu har holdt på med. Hu har gjort ganske mye på det huset til å kun ha eid det ett år 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Palmemor skrev (6 minutter siden):

Hadde jeg hatt en kjæreste som fikk en kjempedeal på å fikse sitt tak, selvsagt hadde jeg og ville gjort det om det trengtes? Kanskje hun ville ha Porsche da? Hadde jeg hatt penger til å slenge rundt meg sånn hadde jeg jo gjort det. Hun er ikke den eneste som «føyer» seg etter ny kjæreste. De har knapt blitt kjent, de er i den bobla. 

Hun har råd til å ordne huset sitt. Men hun venter jo på en takstmann som skal fortelle hva huset er verdt etter det er pussa opp, før hun får lånet hun trenger. Skjønner at det er tungt å forstå for folk som ikke har renovert huset sitt, men bankene spyr ikke ut penger bare fordi man vil bruke en mill eller mer på renovering. Alt det hun gjør i huset nå, gjør hun jo uten lån. Det er ikke gratis å få elektriker og rørlegger, støp på gulv og varmekabler og stenderverk og alt hu har holdt på med. Hu har gjort ganske mye på det huset til å kun ha eid det ett år 

Det der er bare tull😅 Måtte hun ha det? Nei.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hun kunne jo laget annet oppussingsinnhold om hun ønsket. Mindre, rimelige prosjekter som hun delte mye av tidligere. Oppussing må ikke være totalrenovering

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (7 timer siden):

Hun hadde ikke trengt å låne så mye, hvis hun ikke kjøpte Porscha, f.eks…. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Er hun mye eldre enn han? 
Har ikke sett mye til de, annet enn denne tråden og at de dukker opp på snap innimellom.
Han virker umoden i forhold til henne og slik jeg har forstått det, han har ingen barn, mens hun har tre? 

• Liker 4
Skrevet
Tiara07 skrev (46 minutter siden):

Hun hadde ikke trengt å låne så mye, hvis hun ikke kjøpte Porscha, f.eks…. 

Nei, men hun må fortsatt ha en takstmann for å sette en verdi på huset sånn at banken vet hvor mye hun kan låne. 

Og hun har allerede finansiert ganske mye på det huset uten lån. Så den bilen er jo egentlig helt utenfor temaet 

Dessuten mistenker jeg at den Porscha er reklame sånn som Mats sin og at den derfor ikke koster 

Skrevet
Norah.A. skrev (8 timer siden):

Det der er bare tull😅 Måtte hun ha det? Nei.

Hva er tull? Måtte hun ha hva? 

Skrevet (endret)
Palmemor skrev (33 minutter siden):

Nei, men hun må fortsatt ha en takstmann for å sette en verdi på huset sånn at banken vet hvor mye hun kan låne. 

Og hun har allerede finansiert ganske mye på det huset uten lån. Så den bilen er jo egentlig helt utenfor temaet 

Dessuten mistenker jeg at den Porscha er reklame sånn som Mats sin og at den derfor ikke koster 

Ja, men likevel kunne hun brukt pengene hun har brukt på bil til å pusse opp deler av huset! Hun forklarte finansieringen av bilen for flere mnd siden, så den er ikke sponset. 

Endret av Tiara07
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (1 time siden):

Hva er tull? Måtte hun ha hva? 

1. Nyt tak? 

2. Tungt å forstå for folk som ikke har renovert?

3. Bilen. Må hun ha to?

4. Renovere over evne. Sunn økonomi handler vel om å prioritere?

Har du hørt podcasten med hans tidligere partner der hun forteller om hans forhold til økonomi?

Jeg kjøper dessverre ikke alt dette. Men det er mitt problem. Bare litt redd at hun blir dratt med i noe hun kanskje ikke ser selv enda.  

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Norah.A. skrev (1 time siden):

1. Nyt tak? 

3. Bilen. Må hun ha to?

Har du hørt podcasten med hans tidligere partner der hun forteller om hans forhold til økonomi?

Jeg kjøper dessverre ikke alt dette. Men det er mitt problem. Bare litt redd at hun blir dratt med i noe hun kanskje ikke ser selv enda.  

Jeg MÅ heller ikke ha nytt tak, men hadde vært digg om noen kom å vaska det og lakka det for meg.

Hun renoverer jo ikke over evne...

Hva er det du ikke kjøper? Hun ville nok ha pusset opp og gjort alle disse tingene med huset uavhengig av Mats. Jeg skjønner bare ikke denne aversjonen mot de to. Hun har jo bygd ett fuckings mansion på gården sammen med eksen sin, hvor de la ned helt ekstreme mengder arbeidskraft selv. Det kom jo ikke som noe bombe at hu vil pusse opp det nye huset hun kjøpte

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Norah.A. skrev (13 timer siden):

Hvor lenge? Akkurat det husker jeg. Han var innom😅

Når?

Skrevet
Norah.A. skrev (3 timer siden):

1. Nyt tak? 

3. Bilen. Må hun ha to?

Hun må nok ikke ha to biler, men hadde du hatt penger til det hadde du også kanskje valgt å ha 2 biler, en det ikke var så farlig med, med hengerfeste(pluss at den ryker nok om det blir veldig store feil på den, for det er ikke garanti eller noe på den lenger ) +1 til daglig bruk. 

Skrevet
Mei88 skrev (3 minutter siden):

Hun må nok ikke ha to biler, men hadde du hatt penger til det hadde du også kanskje valgt å ha 2 biler, en det ikke var så farlig med, med hengerfeste(pluss at den ryker nok om det blir veldig store feil på den, for det er ikke garanti eller noe på den lenger ) +1 til daglig bruk. 

Så du tenker at jeg ikke har det? Interessant konklusjon.

Hva tenker du at hun hovedsaklig influenser oss med? 

Hun virker såpass fornuftig, så jeg er vel mer bekymret for at dette handler om helt andre ting enn hva hun har råd til og ikke.

• Liker 2
Skrevet
Palmemor skrev (1 time siden):

Jeg MÅ heller ikke ha nytt tak, men hadde vært digg om noen kom å vaska det og lakka det for meg.

Hun renoverer jo ikke over evne...

Hva er det du ikke kjøper? Hun ville nok ha pusset opp og gjort alle disse tingene med huset uavhengig av Mats. Jeg skjønner bare ikke denne aversjonen mot de to. Hun har jo bygd ett fuckings mansion på gården sammen med eksen sin, hvor de la ned helt ekstreme mengder arbeidskraft selv. Det kom jo ikke som noe bombe at hu vil pusse opp det nye huset hun kjøpte

Hun gjør jo i utgpkt.det når hun ikke får det lånet hun "trenger".

• Liker 1
Skrevet
Norah.A. skrev (53 minutter siden):

Hun gjør jo i utgpkt.det når hun ikke får det lånet hun "trenger".

Hun venter på en takstmann som skal sette en takst basert på hva huset er verdt når det er ferdig pusset opp. Og til det må hun ha endelige godkjente tegninger. Hun har sikkert ikke 2 mill stående på konto, uten at jeg har vært logga inn der. 

Skrevet
Norah.A. skrev (56 minutter siden):

Så du tenker at jeg ikke har det? Interessant konklusjon.

Hva tenker du at hun hovedsaklig influenser oss med? 

Hun virker såpass fornuftig, så jeg er vel mer bekymret for at dette handler om helt andre ting enn hva hun har råd til og ikke.

Vi har også 2 biler. Vi trenger det ikke. Men vi har det

Hva tenker du det handler om da? 

Skrevet
Palmemor skrev (4 minutter siden):

Du skriver vi. Har dere begge førerkort?

Hun skal selvfølgelig få ha de bilene hun ønsker men er det fornuftig? Eller skulle hun invesert de pengene og kjøpt eller bygget drømmehuset til seg og barna? Vi har forskjellige prioriteringer. Problemet blir når hun har lyst til å gjøre ditt og datt med huset men sier hun ikke har penger. Det stemmer jo ikke. Hun kunne hatt mer penger om hun solgte en bil. Og hun har selv sagt at før hun møtte Mads hadde hun null bilinteresse. Så at han har påvirket henne har hun jo ikke lagt skjul på. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Eyr skrev (15 minutter siden):

Du skriver vi. Har dere begge førerkort?

Hun skal selvfølgelig få ha de bilene hun ønsker men er det fornuftig? Eller skulle hun invesert de pengene og kjøpt eller bygget drømmehuset til seg og barna? Vi har forskjellige prioriteringer. Problemet blir når hun har lyst til å gjøre ditt og datt med huset men sier hun ikke har penger. Det stemmer jo ikke. Hun kunne hatt mer penger om hun solgte en bil. Og hun har selv sagt at før hun møtte Mads hadde hun null bilinteresse. Så at han har påvirket henne har hun jo ikke lagt skjul på. 

Ja, vi har begge førerkort, og vi har to biler. Den ene blir ikke brukt, fordi mannen har hjemmekontor. Jeg jobber 1 mil unna hjemmet, og bruker den dyreste bilen. Hvorfor? Fordi jeg kan. Den billigste blir ikke brukt. Selv om all fornuft tilsier at vi bør selge den dyre og beholde den billige...

Hun sier ikke at hun ikke har penger. Hun sier at hun prioriterer å reise og gjøre gøye ting, og at hun skal ta opp lån for å finansiere husbyggingen. Hun sier også at hun sparer i ulike fond, penger hun jo også kunne brukt for å bygge...? Eller er det "greit" å spare i fond, men ikke bruke penger på å leve, når man trenger å pusse opp ett hus? 

Jeg hadde ikke spesielt sansen for kampsport da jeg møtte mannen min, men siden han drev med det så begynte jeg med det og. Det er jo ikke noe unormalt i det hun gjør. Man lar seg jo påvirke av andre. Da venninna mi malte stua si i en knallfin grønnfarge så kopierte jeg det og malte soverommet i samme... altså det er jo ikke unaturlig

• Liker 3
Skrevet
Palmemor skrev (53 minutter siden):

Det har jeg allerede skrevet.

• Liker 1
Skrevet
Palmemor skrev (55 minutter siden):

Hun venter på en takstmann som skal sette en takst basert på hva huset er verdt når det er ferdig pusset opp. Og til det må hun ha endelige godkjente tegninger. Hun har sikkert ikke 2 mill stående på konto, uten at jeg har vært logga inn der. 

Det vet jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...