AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #1 Skrevet 14. oktober 2024 Noen som har oppsøkt ROS og som har en spiseforstyrrelsediagnose? Og som gjerne har traumediagnose som årsak for spiseforstyrrelse og ikke "jeg vil se tynn og pen ut"-årsak for diagnosen. Vet ikke hvor vanlig det er, så alle kan svare men gjerne si i fra om du har traumer som er årsaken. Altså problemet handler ikke om kropp og vekt i det hele tatt, men om ocd (opphengt i tall), kontroll og traume reaksjoner. Følte du at du fikk noe hjelp? Hvordan opplevde du hjelpen i forhold til for eksempel DPS eller privat praktiserende psykolog? Hvordan er opplegget egentlig? Kan det sammenlignes med vanlig kognitiv terapi eller samtaleterapi, bare ikke med psykologer? Anonymkode: b9772...63a
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #2 Skrevet 15. oktober 2024 Har c-ptsd og bulimi, så handler ikke om «tynn og pen» for min del. Har aldri oppsøkt ROS fysisk, men benyttet meg av chatten i ny og ne. Opplever at de er forståelsesfulle, men at det ofte blir mye: «uff, det forstår jeg er vanskelig for deg», men så stopper det litt der. Jeg er av den oppfatning at noe såpass sammensatt og komplekst som (c)ptsd og spiseforstyrrelser, kanskje trenger mer hjelp enn hva ROS kan tilby - men at de kan være en trygg «krykke» i perioder hvor det røyner på… Sender deg en stor klem❤️ Anonymkode: b576e...97b
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #3 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har c-ptsd og bulimi, så handler ikke om «tynn og pen» for min del. Har aldri oppsøkt ROS fysisk, men benyttet meg av chatten i ny og ne. Opplever at de er forståelsesfulle, men at det ofte blir mye: «uff, det forstår jeg er vanskelig for deg», men så stopper det litt der. Jeg er av den oppfatning at noe såpass sammensatt og komplekst som (c)ptsd og spiseforstyrrelser, kanskje trenger mer hjelp enn hva ROS kan tilby - men at de kan være en trygg «krykke» i perioder hvor det røyner på… Sender deg en stor klem❤️ Anonymkode: b576e...97b Det jeg fryktet. At noen sitter å uffer seg og synes synd på meg, hjelper meg ikke i det hele tatt. Har ikke noe lyst til å utdype traumene for dem av den grunn også. Selv om at traumene (har også KPTSD) er årsaken til SF og det er det som kontrollerer SF atferden. Det å få beskjed om å spise 3 måltider og x antall mellommåltider og å vise meg matpyramiden hjelper meg ikke. Jeg har elementær kunnskap om ernæring og helse, jeg vet konsekvensene. Det er ikke bare å spise og jeg er i fysisk i stand til å spise, men ikke normalt. Jeg har en ganske komplisert spiseforstyrrelse også. Har diagnosene bulimi og anoreksi. Og historikk med overspisinglidelse (fyller alle kriteriene men diagnosen ble ikke satt offisielt før jeg sluttet, bare de to andre) og det er dit jeg faller tilbake til når jeg forsøker å bli frisk. Enten overspisinglidelse eller bulimi, og gjerne en blanding av de to. Må legge til at jeg er voksen (35 år) og føler jeg kanskje er for voksen til å gi der også. Det står ingen aldersgrense på nett... Anonymkode: b9772...63a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå