AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #1 Skrevet 14. oktober 2024 Får helt panikk. Er også bare 33... Jeg oppdaget i går 3 kuler i brystet, en erte-aktig glatt kul, en mer sånn "hoven" klump som gjorde vondt, og til slutt en veldig liten men steinhard ikke-bevegelig kul. Får liksom ikke tatt tak i den slik som med de andre... Blir kjemperedd og har prøvd å Google. Hadde det vært bare 1 kul hadde det vært lettere å kanskje bekrefte / avkrefte men nå er det jo 3... Jeg har vært gjennom 3 forsøk med IVF, kan dette føre til kuler? Skal ringe fastlegen... Anonymkode: c023d...158
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #2 Skrevet 14. oktober 2024 Hastetime hos lege. Ring i morgen tidlig. Det kan godt være hormoner på bærtur iom at du har gjort IVF nylig. Hormoner kan jo gi kuler. Er du gravid? Jeg hadde flere kuler i brystene da jeg var gravid og da jeg ammet, men det var helt ufarlig. Krysser fingre for deg, både at du får kjappe svar, slipper å vente og at det hele er ufarlig og går over ❤️ Anonymkode: 9df99...957 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #3 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hastetime hos lege. Ring i morgen tidlig. Det kan godt være hormoner på bærtur iom at du har gjort IVF nylig. Hormoner kan jo gi kuler. Er du gravid? Jeg hadde flere kuler i brystene da jeg var gravid og da jeg ammet, men det var helt ufarlig. Krysser fingre for deg, både at du får kjappe svar, slipper å vente og at det hele er ufarlig og går over ❤️ Anonymkode: 9df99...957 Tusen takk❤️ Ikke gravid, skal i gang med 4. forsøk nå snart.. Det ene kjennes veldig ut som et såkalt fibroadenom, men de er andre vet jeg ikke.. Anonymkode: c023d...158
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #4 Skrevet 15. oktober 2024 Som regel helt ufarlig, spesielt om det er flere. Ta en sjekk hos legen uansett, 9 av 10 kuler er helt ufarlige😊 Er selv på samme alder og har flere kuler i mine, forsvinner som regel etter noen måneder. Anonymkode: 1d24f...b94 1
oslojenta_ Skrevet 15. oktober 2024 #5 Skrevet 15. oktober 2024 Åå føler med deg. Jeg har nylig oppdaget to stk. En stor og øm, og en liten og hard. Veldig bekymret. Skal ta trippel diagnostikk torsdag neste uke.. Kom deg til legen og få henvisning til sjekk 1
oslojenta_ Skrevet 15. oktober 2024 #6 Skrevet 15. oktober 2024 Hvis du vil chatte eller prate med noen som står oppi det samme, si ifra da 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #7 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Tusen takk❤️ Ikke gravid, skal i gang med 4. forsøk nå snart.. Det ene kjennes veldig ut som et såkalt fibroadenom, men de er andre vet jeg ikke.. Anonymkode: c023d...158 Har du kjent på mange fibroadenom? Prøv å ikke diagnostisere deg selv. Da pålegger du deg selv en umulig oppgave og det er veldig tungt å bære. Overlat ansvaret til noen som er kvalifisert for det. Hormonsvingninger kan gi kuler i brystet som kommer og går. Forhåpentligvis er det ingenting. Fint at du skal ringe legen. Anonymkode: ea972...d15
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #8 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du kjent på mange fibroadenom? Prøv å ikke diagnostisere deg selv. Da pålegger du deg selv en umulig oppgave og det er veldig tungt å bære. Overlat ansvaret til noen som er kvalifisert for det. Hormonsvingninger kan gi kuler i brystet som kommer og går. Forhåpentligvis er det ingenting. Fint at du skal ringe legen. Anonymkode: ea972...d15 Ja, jeg har kjent på noen da begge søstrene mine har hatt det, fibroadenom er jo også veldig karakteristiske.. Men, de to andre kulene bekymrer meg mer, for de er annerledes. Fått time til mammografi neste uke! Er det noen som vet om man bare tar mammografi, eller gjør de også biopsi / ultralyd i samme slengen..? Får man svar med en gang? 🩷 Anonymkode: c023d...158
oslojenta_ Skrevet 15. oktober 2024 #9 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg har kjent på noen da begge søstrene mine har hatt det, fibroadenom er jo også veldig karakteristiske.. Men, de to andre kulene bekymrer meg mer, for de er annerledes. Fått time til mammografi neste uke! Er det noen som vet om man bare tar mammografi, eller gjør de også biopsi / ultralyd i samme slengen..? Får man svar med en gang? 🩷 Anonymkode: c023d...158 Skal du til sykehus så tar de nok en trippel sjekk, og det er også anbefalt for å være sikker. Tror de kan gjøre iallefall en god vurdering og at de ser det om det er kreft 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #10 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fått time til mammografi neste uke! Er det noen som vet om man bare tar mammografi, eller gjør de også biopsi / ultralyd i samme slengen..? Får man svar med en gang? 🩷 Anonymkode: c023d...158 Hvis de er helt sikre på at det ikke er kreft, holder det med mammografi. Men ved den minste tvil tar de UL og eventuelt også biopsi. Det kommer an på hva de ser. Anonymkode: ae5b3...ac5 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #11 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg er 37 år og jeg har en kul i brystet på størrelse med en drue, den var ikke farlig sa de🙂 Tok både Mammografi og ultralyd 🙂 Og er de usikker etter de undersøkelsene så blir det biopsi 🙂 Prøv å pust med magen❤️ Kan være hormoner som driver å tuller siden du holde på med IVF 🤍 Anonymkode: 73101...c1a
oslojenta_ Skrevet 22. oktober 2024 #12 Skrevet 22. oktober 2024 Hvordan går det, TS? Har du fått noen svar?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #13 Skrevet 22. oktober 2024 Vi kvinner har kuler og cyster i brystene som forandre seg, jeg har begge brystene fulle i slike og har vært noen turer til UL, skummelt hver gang, men veldig ofte er det ikke noe farlig, men viktig å sjekke. Håper det går bra med dere, ts og Oslojenta Anonymkode: c81ff...9b7 1
oslojenta_ Skrevet 23. oktober 2024 #14 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi kvinner har kuler og cyster i brystene som forandre seg, jeg har begge brystene fulle i slike og har vært noen turer til UL, skummelt hver gang, men veldig ofte er det ikke noe farlig, men viktig å sjekke. Håper det går bra med dere, ts og Oslojenta Anonymkode: c81ff...9b7 Takk for pep talk. Skal til trippel diagnostikk på Radiumhospitalet i morgen 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #15 Skrevet 23. oktober 2024 oslojenta_ skrev (10 timer siden): Takk for pep talk. Skal til trippel diagnostikk på Radiumhospitalet i morgen Lykke til! ❤️ Anonymkode: 2fdfb...13f
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #16 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 17.57): Ja, jeg har kjent på noen da begge søstrene mine har hatt det, fibroadenom er jo også veldig karakteristiske.. Men, de to andre kulene bekymrer meg mer, for de er annerledes. Fått time til mammografi neste uke! Er det noen som vet om man bare tar mammografi, eller gjør de også biopsi / ultralyd i samme slengen..? Får man svar med en gang? 🩷 Anonymkode: c023d...158 Du får nok garantert også ultralyd, siden du er såpass ung og sikkert har veldig tett brystvev (da kan ting være vanskeligere å se på mammografi). Anonymkode: 4e064...344
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #17 Skrevet 23. oktober 2024 Da jeg var hos mammografi pga en kul i brystet, fikk jeg svar med en gang der og da. Anonymkode: 9df99...957
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #18 Skrevet 23. oktober 2024 Du er svært ung så veldig liten sjans for brystkreft. noen genfeil kan gi brystkreft i ung alder, så hvis du har familie med oppstått kreft i ung alder ville jeg diskutert en evt henvisning til gentesting med legen. Anonymkode: bc95c...c5f
oslojenta_ Skrevet 24. oktober 2024 #19 Skrevet 24. oktober 2024 Har vært på radiumhospitalet i dag, og jeg har mange kuler i brystet, men alle er cyster! De tømte to av dem på stedet. Så livet passere i revy på venterommet, men så deilig å være ferdig med undersøkelsen.. 😊 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #20 Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du er svært ung så veldig liten sjans for brystkreft. noen genfeil kan gi brystkreft i ung alder, så hvis du har familie med oppstått kreft i ung alder ville jeg diskutert en evt henvisning til gentesting med legen. Anonymkode: bc95c...c5f Jeg fikk brystkreft når jeg var 30 år, uten genfeil. Dessverre kan man aldri vite. Bra at du sjekker det ut, det trenger jo absolutt ikke være kreft. Men jeg er sjeleglad for at jeg ikke ventet med å gå til lege og at de tok meg på alvor til tross ung alder ift brystkreft . Det gikk helt fint med meg , frisk på tiende året etter cellegift og stråling. Anonymkode: 8d1df...e70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå