Gå til innhold

Jeg spurte om han kunne hjelpe, svaret jeg fikk satt meg ut

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 8 uker på vei. Førstegangsgravid og kvalmen har kommet. Spydde litt i natt og et par ganger på dagen i dag. Er konstant småkvalm.

i kveld sa jeg til samboeren min at om det blir for ille på natten at jeg ønsker han var der litt for meg. Han sa «å?» jeg kontret med «ja, jeg håper jo du har litt empati for at jeg ikke har det så bra akkurat nå.Han presiserte med å svare «men, hva med empatien for meg»? 

Jeg ble ganske satt ut, mulig jeg overreagerer?  Jeg fortsatte å si at vell om jeg trenger hjelp så hadde jeg satt pris på det(stryke på ryggen, holde håret osv» og at dette ikke handler om at jeg ikke har empati for han, og at jeg hadde vært i hans krok å hjulpet om han var dårlig også. Og jeg sa at jeg syntes det var merkelig at han snudde det til å omhandle han og hans behov, og at jeg da fremover ikke skulle spørre han om hjelp. Han mener at han ikke mente det slik…

Han vet jeg er irritert/lei meg over det, men han er en sånn type som aldri tar initiativ til å fikse, eller spørre om det går bra. Fikk et nattakyss på kinnet før han gikk å la seg.

Men, er jeg helt borti natta her? Overtenker jeg dette?

Anonymkode: 67848...512

• Hjerte 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og dere skal ha barn?

Anonymkode: df1e8...447

• Liker 25
  • Nyttig 10
Skrevet

Gled deg til ungen et født.

Anonymkode: 2a64b...d49

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet

Gratulerer blir nok koselig fremover.

Anonymkode: 21ba0...692

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet

Huff, for en tosk av en mann!

Det skal jo ikke være nødvendig å be om støtte og hjelp engang, normalt sett i et forhold er det bare noe man får når den ene trenger det.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Det verste her er at vi får kjeft for å kalle folk naive.. men hvordan tror du dette blir??

Anonymkode: 21ba0...692

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg hadde ikke ønsket at samboeren skulle sittet oppe på natt for å stryke på meg når jeg spydde. Men fint med ett spm om det går greit. Han høres kanskje litt umoden ut? Og kanskje du er litt hormonell og synes synd i deg selv?

Anonymkode: a05f9...242

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Til dere alle sammen. Jeg er like satt ut som dere…

ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så han skal stå opp for å holde håret ditt…?

Anonymkode: b0b9d...80e

Det var alt du tok fra denne sammenhengen? Hærrefred

• Liker 3
Skrevet
nina83 skrev (Akkurat nå):

Absolutt ikke urimelige at du forventer at han skal bry seg og vise ekstra støtte å omsorg. Som å spørre hvordan du har det, lage mat og ta gjøre det praktiske. Var selv kjempe kvalm og det er grusomt!

Men syntes ikke det er greit å vekke kjæresten sin på natten (som skal på jobb dagen etter) for å stryke på ryggen å holde håret ditt!!!

Det kommer til å være unntakstilstander i laaang tid fremover, først gravid så baby. Holder du på sånn kommer dere til å slite dere helt ut...

Det er ikke slik at jeg har tenkt å vekke han. Snu litt på det da. Om barnet er dårlig på natta, skal ikke han hjelpe barnet fordi han skal på jobb å trenger søvn??

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Som småbarnsmor hadde jeg blitt utrolig gretten av å bli vekt fordi min voksne mann er kvalm 🤨

Anonymkode: d6ca3...6c9

• Liker 40
  • Nyttig 4
Skrevet
nina83 skrev (1 minutt siden):

Absolutt ikke urimelige at du forventer at han skal bry seg og vise ekstra støtte å omsorg. Som å spørre hvordan du har det, lage mat og ta gjøre det praktiske. Var selv kjempe kvalm og det er grusomt!

Men syntes ikke det er greit å vekke kjæresten sin på natten (som skal på jobb dagen etter) for å stryke på ryggen å holde håret ditt!!!

Det kommer til å være unntakstilstander i laaang tid fremover, først gravid så baby. Holder du på sånn kommer dere til å slite dere helt ut...

Jeg «holder ikke på sånn» Det er svært sjeldent jeg spør om hjelp til noe som helst. Dette var kun noe jeg sat jeg hadde satt pris på om det ble veldig ille. Akkurat nå klarer jeg meg helt fint. Jeg spydde i natt jeg, uten at jeg følte for å vekke han. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Må en voksen kvinne holdes i hånda mens hun spyr eller er kvalm?

Anonymkode: 75ae6...e8d

• Liker 24
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som småbarnsmor hadde jeg blitt utrolig gretten av å bli vekt fordi min voksne mann er kvalm 🤨

Om min voksne mann hadde hatt hode nedi dass å spydd eder og galle så hadde jeg hørt om at er bra og om han trengte noe ja, empati heter det

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er ikke slik at jeg har tenkt å vekke han. Snu litt på det da. Om barnet er dårlig på natta, skal ikke han hjelpe barnet fordi han skal på jobb å trenger søvn??

Sannsynligvis må dere dele på det. En av dere må sove, begge kan ikke ta alt nattevåk, da kjører du familien i grøfta.

Synes så absolutt han bør få sove selv om du som er voksen kvinne er dårlig om natten. Han kan vise empati, stryke, holde og kokkelere på dagtid.

Ikke for å være kynisk, men det er jo faktisk ikke sp voldsomt mye han får gjort.

Anonymkode: dd470...dc6

• Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet

Og mener det samme når jeg snur på det.  Hvorfor i alle dager skal begge foreldrene være våken på natten? Er barna syke tar den som er hjemme den største delen av natten. Mens den som skal på jobb tar kveld og morningene. Er jeg selv syk gjør jeg alt for å ikke vekke mannen. Og forventer at han gjør det samme!

• Liker 21
Skrevet

Sannsynligvis må dere dele på det. En av dere må sove, begge kan ikke ta alt nattevåk, da kjører du familien i grøfta.

Synes så absolutt han bør få sove selv om du som er voksen kvinne er dårlig om natten. Han kan vise empati, stryke, holde og kokkelere på dagtid.

Ikke for å være kynisk, men det er jo faktisk ikke sp voldsomt mye han får gjort.

Anonymkode: dd470...dc6

Her i huset er det nok jeg som kommer til å ha de første våkenetter, såpass kjenner jeg han. Det er faktisk litt kynisk ja, det synes jeg. Jeg er vokst opp i en familie om noen er dårlig så spør man om det er noe man kan gjøre, om det så ikke er noe å gjøre så er det fint å vise at man bryr seg om hverandre

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Som småbarnsfar har mannen min blitt vekket av barn og sin kone mange ganger for veldig mye rart.

Jeg spurte mannen min nå "hvis jeg er kvalm på natta, vil du at jeg skal vekke deg eller ikke?". Jeg er ikke gravid. Han svarte "Det er bare å vekke meg da".

Vi har lært at en god natt søvn er en utopi, livet går videre selv med lite søvn. He will be fine. Akkurat som ts kommer til å takle det hvis han vekker henne når han er syk. 

Anonymkode: 6f9c0...572

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...