AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #1 Skrevet 14. oktober 2024 Er enslig, gravid, ikke mange mnd igjen. Og jeg venter på engangstønaden til å kunne kjøpe baby utstyr. Vet at det kan ta seks ukers behandlingstid. Men er det noen som har fått svar før behandlings tiden? Er det forskjellig på kommunene/distriktene? Jeg holder til i Sarpsborg. Så hvis noen fra sarp har søkt, hvor lang tid tok det for dere? Anonymkode: b7f48...ed4
bergenser Skrevet 15. oktober 2024 #2 Skrevet 15. oktober 2024 Spørsmålet er jo egentlig da om du faktisk har tjent så lite at engangsstønad lønner seg kontra å få foreldrepenger. Som svar til spørsmålet ditt: Sånne vedtak gjøres av erfaring på et sted i landet, så hvor man bor har ikke så mye å si som oftest. Men at man får svar så fort de får behandlet det. Og så får du utbetalt innen en uke etter svaret.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #3 Skrevet 15. oktober 2024 bergenser skrev (46 minutter siden): Spørsmålet er jo egentlig da om du faktisk har tjent så lite at engangsstønad lønner seg kontra å få foreldrepenger. Som svar til spørsmålet ditt: Sånne vedtak gjøres av erfaring på et sted i landet, så hvor man bor har ikke så mye å si som oftest. Men at man får svar så fort de får behandlet det. Og så får du utbetalt innen en uke etter svaret. Jeg har fått beskjed av nav å søke engangstønad fordi jeg er ufør. Og det forstår jeg, men lurer på andres erfaringer om hvor fort det gikk for dem. Anonymkode: b7f48...ed4
mommyaka Skrevet 15. oktober 2024 #4 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er enslig, gravid, ikke mange mnd igjen. Og jeg venter på engangstønaden til å kunne kjøpe baby utstyr. Vet at det kan ta seks ukers behandlingstid. Men er det noen som har fått svar før behandlings tiden? Er det forskjellig på kommunene/distriktene? Jeg holder til i Sarpsborg. Så hvis noen fra sarp har søkt, hvor lang tid tok det for dere? Anonymkode: b7f48...ed4 Kjøpe mye på finn:) der gir de ofte bort sprinkelseng...billig bedside crib .. masse tøy pakker , se på gjenbruks steder.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #5 Skrevet 15. oktober 2024 mommyaka skrev (1 time siden): Kjøpe mye på finn:) der gir de ofte bort sprinkelseng...billig bedside crib .. masse tøy pakker , se på gjenbruks steder. Det er planen. Det som gies bort har jeg vært så uheldig med for det er alltid noen før meg.. Men holder øye hverdag i grupper og på finn. Men så langt har jeg fått kjøpt meg en kommode til 150kr til å ha baby tøy i. Men hadde vært fint med engangstønaden nå som tiden nærmer seg og jeg er alene, for føler jeg stresser litt da jeg ikke har alt klart. Tusen takk for tipset 🙂 Anonymkode: b7f48...ed4 1 1
Melus Skrevet 15. oktober 2024 #6 Skrevet 15. oktober 2024 Man kan jo søke fra svangerskapsuke 22+0, så om det haster burde du søkt tidligere. Nav er ikke kjent for å være raske.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #7 Skrevet 15. oktober 2024 Melus skrev (5 minutter siden): Man kan jo søke fra svangerskapsuke 22+0, så om det haster burde du søkt tidligere. Nav er ikke kjent for å være raske. Jeg visste ikke at jeg hadde krav på det når jeg var ufør. Eller så hadde jeg jo så klart søkt tidligere. Anonymkode: b7f48...ed4
mommyaka Skrevet 15. oktober 2024 #8 Skrevet 15. oktober 2024 Vil du få støtte fra far? Vet du er alene.. men skal han betale noe?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #9 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er planen. Det som gies bort har jeg vært så uheldig med for det er alltid noen før meg.. Men holder øye hverdag i grupper og på finn. Men så langt har jeg fått kjøpt meg en kommode til 150kr til å ha baby tøy i. Men hadde vært fint med engangstønaden nå som tiden nærmer seg og jeg er alene, for føler jeg stresser litt da jeg ikke har alt klart. Tusen takk for tipset 🙂 Anonymkode: b7f48...ed4 Bare tips, sett på varsel på gis bort på Finn i ditt område. Det er sånn jeg har fått tak i ting. Anonymkode: 73e66...6c5 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #10 Skrevet 15. oktober 2024 mommyaka skrev (1 time siden): Vil du få støtte fra far? Vet du er alene.. men skal han betale noe? Ingenting.. Han vil ikke ha noe med barnet å gjøre og har kommet med dødstrusler hvis jeg ikke tok abort. Så jeg bor på skjult adresse og flyttet langt unna pga det. Og har permanent besøks forbud. Anonymkode: b7f48...ed4 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #11 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare tips, sett på varsel på gis bort på Finn i ditt område. Det er sånn jeg har fått tak i ting. Anonymkode: 73e66...6c5 Det skal jeg gjøre, tusen takk for tipset 🙂 Anonymkode: b7f48...ed4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #12 Skrevet 16. oktober 2024 Fikk svar og utbetaling på under en uke. Anonymkode: deb4b...fd4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #13 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ingenting.. Han vil ikke ha noe med barnet å gjøre og har kommet med dødstrusler hvis jeg ikke tok abort. Så jeg bor på skjult adresse og flyttet langt unna pga det. Og har permanent besøks forbud. Anonymkode: b7f48...ed4 Du bør likevel søke NAV om bidragsforskudd og begrunne det med det du skriver har. Da betaler NAV bidrag til deg og krever det så inn fra far og dere trenger ikke ha noe med hverandre å gjøre eller avsløre hvor du bor. Anonymkode: cadc5...881
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #14 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 11.06): Du bør likevel søke NAV om bidragsforskudd og begrunne det med det du skriver har. Da betaler NAV bidrag til deg og krever det så inn fra far og dere trenger ikke ha noe med hverandre å gjøre eller avsløre hvor du bor. Anonymkode: cadc5...881 Det må jeg ta når barnet kommer har jeg fått beskjed om av nav. Anonymkode: b7f48...ed4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #15 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 10.48): Fikk svar og utbetaling på under en uke. Anonymkode: deb4b...fd4 Det var kjapt. Har gått 4 uker for meg nå... Anonymkode: b7f48...ed4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå