Gå til innhold

Polsk kultur


Andrea12344

Anbefalte innlegg

Hei! Dette gøres nok ut som et veldig rart spørsmål, men jeg lurer på om det er noen land som dere har opplevd at polske er spesielt vennlige/ikke-vennlige mot? Både politisk men mest i hverdagen, om det er enkelte land de har fordommer mot osv. Jeg skal søke meg en utdanning der til neste år og skal skrive motivasjonsbrev, men har tidligere studert i et annet land og er redd for at dette er et land de kan ha fordommer mot eller mislike, og at jeg dermed bør utelate det fra søknaden min

Takk for svar :)

Endret av Andrea12344
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[[Template forums/front/topics/postContainer is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den polske regjeringen er ikke veldig glad i muslimer. Mange rasister blant polakker og…

Anonymkode: 0f25a...7d2

Polakkene er katolikker og de er ikke like glade for at man bygger moskeer, norge er ikke religiøse. Det er ikke rasisme. 

Polakkene er mye varmere enn nordmenn, og de er nok mer inkluderende fordi nordmenn er mer reserverte. Men husk at de ikke egentlig er like gode i engelsk. 

Regjeringen i polen er mer folkevalgt enn i norge, fordi de kan få sparken. Ingen kritiserer virkelig politikerne her. Polen er ikke rasister og de er demokratiske. Det er også likestilling men de er litt mer konservative enn oss på det området. 

Vakkert land og varme mennesker. Likte meg godt der. Fikk venner som jeg fortsatt holder kontakten med. Moren min er forresten kurdisk og hun liker seg også i polen. Ikke opplevd rasisme. 

Anonymkode: 47ea5...18e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea12344 skrev (På 14.10.2024 den 22.11):

Hei! Dette gøres nok ut som et veldig rart spørsmål, men jeg lurer på om det er noen land som dere har opplevd at polske er spesielt vennlige/ikke-vennlige mot? Både politisk men mest i hverdagen, om det er enkelte land de har fordommer mot osv. Jeg skal søke meg en utdanning der til neste år og skal skrive motivasjonsbrev, men har tidligere studert i et annet land og er redd for at dette er et land de kan ha fordommer mot eller mislike, og at jeg dermed bør utelate det fra søknaden min

Takk for svar :)

Polen er ikkje ein ting. Det er veldig skilnad på haldningane utfrå utdanning, alder, om du bur i by eller bygd osv. 

Kanskje synst dei som les motivasjonsbrevet ditt at det er spennande med din bakgrunn :) 

Anonymkode: 4cc36...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

 

Regjeringen i polen er mer folkevalgt enn i norge, fordi de kan få sparken. 

 

Anonymkode: 47ea5...18e

På hvilken måte er dette annerledes enn i Norge? I Polen utgår regjeringen fra Sejm (tilsvarende Stortinget) og i Norge fra Stortinget. I begge land kan regjeringen kastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer seg kulturen til polakkene. Det kan ofte misforståes som uvennlig, men når man kommer innpå dem så er de virkelig ikke noe mer problem enn hvordan vi nordmenn er.  De jeg kjenner som har studert i Polen er veldig fornøyd og jeg kjenner ganske mange polakker og de er jo bare herlige mennesker akkurat som dansker, engelske, norske osv osv. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...