Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og kjæresten studerer i ulike byer. Hun i Tromsø og jeg i Kristiansand, så vanskelig å skulle besøke hverandre. I ferier drar vi hjem til hjembyen der vi begge er fra så da blir det heldigvis mye tid til hverandre. Vi har vært sammen i 3 år og er fortsatt veldig forelsket, men i det siste har jeg begynt å tvile litt med tanke på hvor ulike vi egentlig er. Vi har egentlig ingen like interesser utenom at vi liker samme type serie, men jeg vil jo helst sitte minst mulig stille. I tillegg har hun en 6-åring 100% (far har bare tilsyn med barnevern).

Jeg liker å trene, fotballkamper med kompiser, golf, elsker adrenalin og prøve nye ting, ski, fjellturer og drømmer om å reise mye.

Hun er mer hjemmekjær, liker å reise men helst ikke mer enn ei uke, elsker festing (men gjør det ikke så mye pga ungen), bruker mye tid på tiktok, Instagram og chatte med folk på snap og hun bruker litt for mye tid på gaming (etter min mening).

Har innsett at vi egentlig er veldig ulike og på måter som gjør at vi kanskje krasjer helt når «nyforelskelsen» går over. Tror kanskje den har gått litt over for meg, jeg begynner i hvertfall å irritere meg over fler og fler ting:

- hun scroller veldig mye på mobilen når vi er i lag, og må liksom alltid ta «mobilpauser» uansett hva vi gjør. F.eks må ha 2 min på mobil før vi går fra bilen inn i butikken (hvor jeg bare sitter å stirrer ut i luften og venter på at hun skal bli ferdig), eller når vi er på besøk hos hennes familie blir jeg sittende å snakke med alle mens hun sitter på mobilen mesteparten av tiden, og når vi lager mat er det hele tiden mobilpauser mens risen koker/pause fra å røre i sausen/kjøttet steker, fremfor å kommunisere med meg

- hun bruker mye tid på gaming og benytter hver «mulighet» til å sette seg ned å game. For eksempel hvis sønnen klarer seg selv med leksene en liten periode, eller han går inn på rommet sitt for å gjør noe. Og hvis jeg er på besøk i mer enn noen dager så «må» hun sette seg ned for å game litt og jeg får beskjed om å finne på noe for meg selv en times til, kanskje 2.

- vi har vært på ferie sammen 2 ganger (1 og ei halv uke begge gangene), og begge gangene var hun veldig klar for å dra hjem de siste dagene. Snakket om hvor mye hun savnet «livet» hjemme, bra internett, PlayStation og å kunne stå opp og chille og ikke føle at man må «gjør noe».

- hvis vi skal finne på noe sosialt sammen med venner forventer hun at hovedtema er alkohol, jeg er ikke så fan av alkohol og unngår det mest mulig. Og hvis hun drar ut uten meg en kveld kan jeg med veldig stor sikkerhet si at hun kommer hjem sørpe dritings (som jeg synes er veldig uattraktivt)…

- har også vært veldig åpen hele veien om at jeg ønsker meg 3 egne barn. Hun har hele tiden sagt at hun skal gi meg 3 barn om jeg har lyst på det, men føler egentlig ikke hun har lyst på det. Hun har ett fra før og har uttrykt at hun hadde vært fornøyd med 1 til, men «skal vel gå fint med 3 også». Samtidig når ungen hennes gjør noe galt for eksempel kommer hun ofte med kommenterer som «sikker på du vil ha 3 barn?», og «jeeesus, orker vi virkelig 3 barn?? Ja vel, hvis det er det du vil ha så skal du få det».

Trenger dere damers perspektiv her på kvinneguiden. Er dette et forhold som kan funke eller er det bare å gi opp først som sist? BI har jo aldri bodd ordentlig sammen, så er redd ting bare blir verre den dagen vi prøver på det…

Anonymkode: af5c2...f83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville vært veldig rart om ei dame med 100 % omsorgsfulle for barnet sitt ikke var "hjemmekjær". Hun kan jo ikke akkurat finne på masse sprell eller reise langt uten ungen. Da blir det heller å gjøre ting hjemme. 

Disse 3 barnas deres eventuelt skal få, har dere prata seriøst om hvordan dere skal fungere økonomisk og praktisk i en familie på 4 og der hun skal gjennom 3 svangerskap? Er du klar for å jobbe 100 % rett etter studiene og forsake det meste av reising og "utforsking"? Å ha unger er dyrt, slitsomt og tar mye tid. Når skal du da "reise mye"? 

Anonymkode: 5433c...52f

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Enten har du skrevet denne historien før på KG, eller så har hun gjort det. For jeg er sikker på at jeg har lest noe ala dette før.

Altså, dere er jo en skikkelig dårlig match på så altfor mange viktige plan. Tror både du og hun hadde fått det bedre hver for dere, der dere prøvde å finne dere en mer kompatibel partner i deres nærområde. 

Ikke svi bort et ungt liv på noe som ikke fungerer, og som du i tillegg tviler på.

Endret av Bombasi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...