marilla83 Skrevet 14. oktober 2024 #1 Skrevet 14. oktober 2024 Opplever at jeg er utbrent, sliten, får tidvis angstanfall men lært å puste meg gjennom det..opplever en hverdag i stress men klarer ikke slippe flink pike syndromet eller den dårlige samvittigheten.... jeg vet godt hva jeg sliter med, men klarer ikke håndtere det eller snu det. Har daglig hodepine, sterke smerter i nakke og skuldre. Legen ba meg kontakte psykomotorisk fysioterapi men det er totalt umulig å få time innen nærmeste året med mindre jeg går privat. Prøvde meg på fysioterapi, men fikk beskjed om at det sitter ikke muskulært men psykisk så det var ikke noe der å gjøre... ble henvist å gå tilbake til fastlege og be om sykemelding for å finne roen og meg selv... og nå føler jeg meg som psykopat med den meldingen. Jeg er jo ikke syk, men opplever mye uro i hverdagen. Et indre konkurranse instinkt som sliter meg jr i hverdagen, mye angst, mye konsekvenstenking og små tvangstanker som gjør at jeg glemmer min familie og setter gjøremål først i køen for å roe mitt indre...så tar samvittigheten meg på kvelden til ettertanke og jeg lider meg søvnløs gjennom natten og pån igjen med hverdagens utfordringer og smerter... en ond sirkel, for jeg klarer ikke snu på det! Å være sykemeldt føles ikke riktig, men litt igjen pga flink pike syndromet, av hensyn til mitt arbeidssted. Alt som raser hvis jeg ikke er der. Samtidig vet jeg at jeg ikke er uerstattelig, men kjenner på samvittigheten allikevel. Jeg føler på en følelse hvor jeg ikke ser noen glede i hverdagen, ser ingen lys i tunnelen og er livredd for å brenne meg ut... Har ikke bestilt legetime... vet ikke om jeg gjør heller. Føles så feil å fortelle alt, og det er så mye, og si at jeg ser problemene men klarer ikke rette de....og de sliter meg ut! Hva gjør jeg????
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #2 Skrevet 14. oktober 2024 Tenk at jeg trodde overskriften betydde at du faktisk var redd for den fysiske kjelleren i huset ditt. Beklager, men leste spent igjennom innlegget ditt på leting etter hva som er så skummelt i kjelleren! 😂 For å være litt mer saklig - selvfølgelig tar du kontakt med legen og forteller hvordan du har det. Det vil føles godt å dele og å få hjelp. Har vært sykemeldt 1 år av samme grunn og må si det var en stor bør av skuldrene da jeg ble sykemeldt! Anonymkode: fa3e7...bcd 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #3 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenk at jeg trodde overskriften betydde at du faktisk var redd for den fysiske kjelleren i huset ditt. Beklager, men leste spent igjennom innlegget ditt på leting etter hva som er så skummelt i kjelleren! 😂 For å være litt mer saklig - selvfølgelig tar du kontakt med legen og forteller hvordan du har det. Det vil føles godt å dele og å få hjelp. Har vært sykemeldt 1 år av samme grunn og må si det var en stor bør av skuldrene da jeg ble sykemeldt! Anonymkode: fa3e7...bcd Trodde det samme 😂🙈. Anonymkode: a1c8e...de8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå