Gå til innhold

Vegghengte klosett /bideer

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med vegghengte klosett/bideer? Syns mange av dem virker så korte. Vet dere noen merker som er gode å bruke og lette å holde rene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vegghengt klosett og jeg synes at det bare er fordeler ved det m.h.t. rengjøring.

Størrelsen er helt vanlig. Jeg husker ikke hvilket merke vi har, men det er det er ikke det dyreste på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det (vegghengt klosett) og er kjempefornøyd. De er mye lettere å vaske, du slipper den kroken bak hvor masse rart og ekkelt samler seg, og jeg syns i tilegg det ser mye bedre ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Ifø på det ene badet - toalettet fungerer helt fint, men det er svært begrensen hvilke toalettseter som passer. Prøvde å kjøpe nytt, men det passet ikke, de som passer er fryktelig dyre. Jeg har vegghengt med cisterne (ikke innebygget cisterne), og spyleknappen på Ifø mister veldig fort symbolet for mye og lite vann, dvs at knappen ganske fort blir helt hvit.

Ellers har jeg Willeroy & Boch på et annet bad, og det er kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det (vegghengt klosett) og er kjempefornøyd. De er mye lettere å vaske, du slipper den kroken bak hvor masse rart og ekkelt samler seg, og jeg syns i tilegg det ser mye bedre ut!

Forresten så har jeg sisterne fra grohe og og do fra ifø! Mannen min som er rørlegger sier a porsgrund do er dårlig for det tetter seg hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har Ifö vegghengt toalett, er de ikke veldig smale/nesten spisse foran? Hvordan er de å sitte på?

Er de helt glatte bak setet (mot veggen), eller er det profil der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten avsporing her....Men....Jeg har ikke vegghengt do selv, men ser jo at det begynner å bli mer og mer vanlig. Og det er jo helt klart mye penere enn et vanlig do.

Men - i det siste har jeg lagt merke til flere steder ute (bla. på jobben, men også på restauranter osv) at slike doer liksom har løsnet litt fra veggen. En ser det ikke der hvor det er fliser, men steder hvor det er tapet eller malt vegg. Doen gir liksom bitte litt etter når en setter seg, og en ser på kanten mellom doen og veggen at tapeten der er blitt litt ødelagt. Så det gjør at jeg er litt skeptisk - kan de falle ut? Eller er det helst et problem på offentlig steder - toaletter som er MYE i bruk, av folk i alle størrelser...?

Endret av Titta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må festes godt, og skal du ha toalettet på en flisvegg, så må du ha rupanel bak og skikkelig feste for skruene.

Ifø Cera er spisst foran, det er helt fint å sitte på, men som nevnt: lite utvalg i toalettseter unntatt de veldig dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også vegghengt, husker ikke hvilket merke. Jeg er fornøyd i den forstand at det ser bra ut og er godt å sitte på. Men: det spyler litt dårlig, blir ofte liggende igjen papir i skåla, og det er irriterende. Ba rørleggeren justere vannmengden, og det hjalp litt, men ikke helt. Han sa det var et vanlig problem i vegghengte toaletter, var noe med størrelsen på rør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også vegghengt, husker ikke hvilket merke. Jeg er fornøyd i den forstand at det ser bra ut og er godt å sitte på. Men: det spyler litt dårlig, blir ofte liggende igjen papir i skåla, og det er irriterende. Ba rørleggeren justere vannmengden, og det hjalp litt, men ikke helt. Han sa det var et vanlig problem i vegghengte toaletter, var noe med størrelsen på rør...

Vi har vegghengt - og ingen problemer med spyling. Fungerer bedre enn mange "gulvdoer". Kan hende det er rørene nedover i systemet som også har noe å si?

Synes det er veldig greit med veggdo - som andre nevner slipper man den ekle og nesten utilgjengelige kroken... Men "vi" har også en svært overvektig bekjent som egentlig ikke får lov (av oss) å sitte på doen... Men han gjør det likevel...

Har lest et sted at veggdo ikke er "hipt" lenger, men samme for meg så lenge den er mer praktisk enn sånn som står i gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten Tapir
Men "vi" har også en svært overvektig bekjent som egentlig ikke får lov (av oss) å sitte på doen... Men han gjør det likevel...

Herregud, jeg håper du tuller nå... Man ber da ikke sine gjester la være å gå på do fordi de er for feite! Litt av en gjestfrihet, må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Herregud, jeg håper du tuller nå... Man ber da ikke sine gjester la være å gå på do fordi de er for feite! Litt av en gjestfrihet, må jeg si.

Vegghengte toaletter tåler ikke mer enn en vekt på 130 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Ifö vegghengte do tåler 400 kg! De er selvfølgelig konstruert på en måte slik at overvektige også kan ha slike toalett. Tenk hva det ville koste produsent om doene stadig gikk i gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Er det virkelig noen vegghengte sokm ikke tåler mer enn 130kg?? Hva om det er en tjukkas som deiser nedpå a? Jeg kjenner en sånn en.. han veier kanskje ikke så mye over hundreog ti kg MEN han er så sinnsykt uforsiktig med ting...

Pris? Og hvilket merke?? Og er det fler enn ifø som tåler 400kg??

uansett om det er "hipt" eller ikke, så er (de som tåler mer enn 130kg hvertfall)det lett å rengjøre og ser pent ut.

Endret av hæxa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...