AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #1 Skrevet 14. oktober 2024 Jeg har hittil brukt byVeira fra Normal, den for sensitiv hodebunn, og var kjempefornøyd med den. Billig og god. Men nå har de endret sjampoene sine, og jeg får bare fett hår av dem. Dessuten står det ikke fargebevarende på dem lenger. Aner ikke hva de har gjort, men noe er det. Jeg har snakket med flere som har sagt det samme. Er det noen som har erfaring med andre gode sjampoer i kategorien? Anonymkode: 7c81d...c91
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #2 Skrevet 14. oktober 2024 Jeg gjør det enkelt. Kjøper 5-litere med Lano parfymefri håndsåpe. Den bruker jeg til hele kroppen, inkludert håret. Har kjempefint hår, er ikke plaget av tørr hud eller tørr hodebunn, og er kjempefornøyd. Såpe har jo kun en hovedoppgave, og det er å løse opp fett og skitt slik at det kan skylles bort med vann. Den jobben gjør selv de enkleste såpene helt fint. Jo enklere og billigere såpe med minst mulig tilsetningsstoffer, jo bedre for håret og huden, tenker jeg. Kombiner dette med å begrense bruken til en eller to ganger i uka, så blir alt så mye bedre. Mange av spesialproduktene har jo ei kjemikalieliste som det tar en time å lese gjennom. Helt vanvittig, og kan neppe være bra for noe, verken hud, helse eller miljø. Og mange av dem gjør i tillegg dype innhugg i bankkontoen. Har du spesielle hudsykdommer eller plager som gjør at du trenger spesialprodukter, snakk med apoteket eller legen. Anonymkode: bd816...561
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #3 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg gjør det enkelt. Kjøper 5-litere med Lano parfymefri håndsåpe. Den bruker jeg til hele kroppen, inkludert håret. Har kjempefint hår, er ikke plaget av tørr hud eller tørr hodebunn, og er kjempefornøyd. Såpe har jo kun en hovedoppgave, og det er å løse opp fett og skitt slik at det kan skylles bort med vann. Den jobben gjør selv de enkleste såpene helt fint. Jo enklere og billigere såpe med minst mulig tilsetningsstoffer, jo bedre for håret og huden, tenker jeg. Kombiner dette med å begrense bruken til en eller to ganger i uka, så blir alt så mye bedre. Mange av spesialproduktene har jo ei kjemikalieliste som det tar en time å lese gjennom. Helt vanvittig, og kan neppe være bra for noe, verken hud, helse eller miljø. Og mange av dem gjør i tillegg dype innhugg i bankkontoen. Har du spesielle hudsykdommer eller plager som gjør at du trenger spesialprodukter, snakk med apoteket eller legen. Anonymkode: bd816...561 Det var ikke dette jeg spurte om. Anonymkode: 7c81d...c91 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå