Gå til innhold

Farlige kjemikalier i Temu - Bryr du deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Typisk norsk å tenke på gift på egen hud og ikke forholdene på fabrikkene.

Anonymkode: 0de65...399

De fleste med litt mellom ørene har selvsagt to tanker i hodet samtidig.

Anonymkode: 99d40...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt et par klesplagg og noen hårstrikker til meg selv der. Vært fornøyd og kan nok finne på å gjøre det igjen, men unngår klær og ting fra Temu til barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde brydd meg om jeg  hadde hatt små barn.  Hvordan vet vi at det ikke er like mye drit i fra ting fra f.eks Clas Olson eller IKEA?   Er jo like mye ræl som kommer derfra og alt er jo produsert i Kina. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (12 timer siden):

Nei, hadde brydd meg om jeg  hadde hatt små barn.  Hvordan vet vi at det ikke er like mye drit i fra ting fra f.eks Clas Olson eller IKEA?   Er jo like mye ræl som kommer derfra og alt er jo produsert i Kina. 

TS her. Jeg liker jo å tro at ting som selges på feks Clas Olson faktisk må oppfylle miljø- og helsemessige krav før salg? At de tar seg litt mer bry med å passe på at produktene ikke er skadelige pga lover? 

Anonymkode: 27e99...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 1.23):

Dere som tror at det er så trygt å handle i Norge fordi at vi har strengere regler er rett og slett dumme! Latterlig 🤣

Anonymkode: 987e9...8e7

Jeg vet det, de er overhysteriske. 

Anonymkode: cb52e...b2f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ærlig talt ikke hva folk handler på Temu. Hvorfor skal man ha så mange ting (og spesielt billig ræl)?

Anonymkode: 22eb7...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg handler på nettet kjøper jeg alltid fra de som er dyrest. De er tryggest og selger ikke helseskadelige produkter. 

Anonymkode: 76f98...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja veldig pussig. Hormonforstyrrende stoffer og miljøgifter har sikkert ingen sammenheng med at sædkvaliteten til menn har blitt redusert med 40% :ironi:Men når det å ikke dø er det eneste målet på at det går bra, så er det ikke rart man tror det går bra. 

Anonymkode: b9540...59e

De som vokste opp på 70-tallet og er foreldre til generasjonen rundt 30, ser ikke ut til å ha hatt problemer med potensen eller det å lage barn, uansett hvor farlig 70-tallets barndom ser ut sett med våre øyne.

Anonymkode: 12809...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Når jeg handler på nettet kjøper jeg alltid fra de som er dyrest. De er tryggest og selger ikke helseskadelige produkter. 

Anonymkode: 76f98...039

Du har latt deg lure. Overskuddet går til eierne! 

https://blog.fashionphile.com/where-are-luxury-bags-made/

Anonymkode: a5801...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg veldig! Steker ikke på teflonpanne kjøpt i Norge heller - bruker jernpanne. 

Anonymkode: 8ffa8...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

De som vokste opp på 70-tallet og er foreldre til generasjonen rundt 30, ser ikke ut til å ha hatt problemer med potensen eller det å lage barn, uansett hvor farlig 70-tallets barndom ser ut sett med våre øyne.

Anonymkode: 12809...f34

Du bør nok sette deg inn i forskningen på området da. Det er ikke potens vi diskuterer her, men fertilitet. Det man selv får i seg av miljøgifter og hormonforstyrrende stoffer i fosterlivet og i hele oppveksten, påvirker ens egne barns fertilitet igjen. Jeg har selv PCOS selv om jeg er normalvektig for eksempel, og jeg har ingen kvaler med å tro at det har å gjøre med miljøgifter mine foreldre har blitt utsatt for, og det jeg selv har blitt utsatt for. Dette er heller ikke noe jeg bare tror, men det er noe man vet. 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK576379/

https://www.forskning.no/menneskekroppen-biologi-sex/saedkvaliteten-til-vestlige-menn-stuper/332447

Anonymkode: b9540...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår ærlig talt ikke hva folk handler på Temu. Hvorfor skal man ha så mange ting (og spesielt billig ræl)?

Anonymkode: 22eb7...87f

Hobbyartikler.

Anonymkode: 5c788...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre er det fult av de samme farlige kjemikaliene i varene du finner på norske butikker også.

Anonymkode: 0d23f...74b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 23.19):

Tror ikke noe på det, alt for å ikke unne oss nordmenn å handle billig.

Anonymkode: cb52e...b2f

Er det mulig å være så fjern konspirasjonsteoretiker?

Anonymkode: 0793b...247

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er det mulig å være så fjern konspirasjonsteoretiker?

Anonymkode: 0793b...247

Det er jo dere som er hysteriske konspirasjonsteoretikere her. Dere er fanatiske hatere av at folk kan handle billig.

Anonymkode: 5c788...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er farlige kjemikalier i ting man kjøper i butikker her i Norge også. Bare at det er dyrere, skal man først bli miljøskadd er det vel bedre å ikke betale for mye

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...