AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #1 Skrevet 14. oktober 2024 Hei.. er så sint på samboer og nå stresset, han holdt baby på 6 uker på brystet på kjøkkenet og så tok han hånden som støtter hodet for å hente glass i skapet.. baby lå på brystet og han var litt lent bakover, men baby slenger da plutselig hodet bakover… Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, er ikke det farlig? Kjenner jeg eksploderer på samboer snart, jeg er så påpasselig med denne nakken og å støtte hodet hele tiden, legger alltid baby fra meg om jeg må bruke andre hånden til noe osv.. så skjer det her, og han forstår ikke hvorfor jeg er sint. Er det sånn at jeg må rushe til legen nå pga fare for hjerneskade? Anonymkode: 82e10...bc4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #2 Skrevet 14. oktober 2024 Ta heller en tlf til legevakt og hør hva de anbefaler. Din samboer gjorde det nok ikke med vilje og det vil nok ikke gjenta seg heller. Om barnet virker bra så har det mest sannsynlig gått helt fint. Men en tlf til legevakten vil nok gi deg bedre svar enn du vil få her inne❤️ Anonymkode: 96d14...f3f 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #3 Skrevet 14. oktober 2024 Du trenger ikke å eksplodere av slik. Det går nok helt fint, de tåler mer enn man skulle tro. Klart det er viktig å støtte nakken, men dette var ikke noe han gjorde med vilje. Pust og ta heller en telefon til legevakten hvis du er redd. Anonymkode: f625e...78d 8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #4 Skrevet 14. oktober 2024 Det der skjedde et par ganger med min baby også. Tror det er ganske vanlig, altså. Jeg ble også veldig bekymra og snakka med helsesykepleier, som sa at det man er redd for er den gjentakende nakkeslengen (altså den man får om man, gud forby, rister barnet). Så tror ett sånt sleng går helt fint (selv om man selvsagt skal unngå det så langt det går). Anonymkode: dfae9...a16 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #5 Skrevet 14. oktober 2024 Vent til du får nr to og tre. Min første hadde svake muskler i nakken så lenge fordi jeg var så påpasselig. De to siste måtte bare henge med, og nr pleier jeg bare ta over skuldra 😅 hun er åtte uker. Og hun har like god nakkemusklatur som første barnet hadde ved 6 måneder! Anonymkode: 8fc81...8d7 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #6 Skrevet 15. oktober 2024 Babyene er sterkere enn man tror, de tåler litt. Og hjerneskade ? Wtf? Stakkars mannen din!! Siste mann vår var naturlig sterk og hang med. Vær snill med mannen din, han prøver. Og er det for babyeb. Skal du fortsett disse eksplosjons fasene dine, så kommer han til å mist interesse for deg og babyen og trekke seg vekk. For å ikke gjøre mer feil.. tro meg, du kommer til å gjøre feil som mamma også.... Ingen er perfekte🥳. Tips, om du ikk gjør det alt: ha mageleie hver gang du skifter og steller, eller ved hver våken tid. Anonymkode: aea10...8e0 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #7 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vent til du får nr to og tre. Min første hadde svake muskler i nakken så lenge fordi jeg var så påpasselig. De to siste måtte bare henge med, og nr pleier jeg bare ta over skuldra 😅 hun er åtte uker. Og hun har like god nakkemusklatur som første barnet hadde ved 6 måneder! Anonymkode: 8fc81...8d7 Det pleide mannen min da mini var 8 uker også, syns det var veldig spennende ! Fikk oversikt overalt for han har vært født nyskjerrigpetrus 🥳😂!! Og fortsatt det forsovet, et år gammel 😂 Anonymkode: aea10...8e0 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #8 Skrevet 15. oktober 2024 Det gjorde jeg en gang ved et uhell og. Ble også veldig redd og lei meg så forstår deg ❤️ Men det gikk helt fint! De tåler nok dette men om du er bekymret så følg med om baby spiser som vanlig og er som vanlig neste timen, er den det kan du ta det helt med ro og trenger ikke kontakte helse. Synes det er lov å bli irritert på mannen jeg da om man er uforsiktig med baby. Alle vet jo at man må støtte nakken og om han bare feier det bort så ville jeg blitt sur, han bør jo heller si beklager jeg skal passe mer på hodet fra nå av. Mulig han gikk i forsvar fordi du ble sint da. Om det er første gang ville jeg bare sagt ifra rolig iallfall. Ville sjekket om han også passer på baby på stellebordet (alltid en hånd på baby og ikke snu seg bort). Anonymkode: c43a0...838
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #9 Skrevet 15. oktober 2024 Er ikke ofte jeg sier det, men du er hysterisk. Stakkars barnefar. Og så klager damer over at fedre ikke vil ta baby så mor kan dusje. Jeg forstår godt hvis du må ta baby selv framover. Anonymkode: 5c37d...834 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #10 Skrevet 15. oktober 2024 "rushe til legen pga fare for hjerneskade" nå når jeg leser det igjen, så ser jeg at det er kødd. Var hysterisk førstegangsmor selv en gang i tiden men ingen er sånn her. Anonymkode: 5c37d...834
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #11 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hei.. er så sint på samboer og nå stresset, han holdt baby på 6 uker på brystet på kjøkkenet og så tok han hånden som støtter hodet for å hente glass i skapet.. baby lå på brystet og han var litt lent bakover, men baby slenger da plutselig hodet bakover… Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, er ikke det farlig? Kjenner jeg eksploderer på samboer snart, jeg er så påpasselig med denne nakken og å støtte hodet hele tiden, legger alltid baby fra meg om jeg må bruke andre hånden til noe osv.. så skjer det her, og han forstår ikke hvorfor jeg er sint. Er det sånn at jeg må rushe til legen nå pga fare for hjerneskade? Anonymkode: 82e10...bc4 Slapp av! Barnet tåler dette. Anonymkode: 41540...593
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #12 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 12.50): "rushe til legen pga fare for hjerneskade" nå når jeg leser det igjen, så ser jeg at det er kødd. Var hysterisk førstegangsmor selv en gang i tiden men ingen er sånn her. Anonymkode: 5c37d...834 Hei. Neida, det var ekte. Sliter med fødselsdepresjon, så jeg overreagerer litt her og der. Ingen skade skjedd, vi har snakket om det og dette er første gang jeg ble sur på han. Angret litt på at jeg ble det (eksploderte åpenbart ikke, bare inni meg), men syns det var så uforsiktig der og da. Man skal jo passe på. Han er med baby uten meg, jeg har barn fra før som er 5 år og jeg slet ikke med overbekymring med han. Denne gangen sliter jeg litt mer og jobber med det. Absolutt ikke synd på mannen, han slipper til og jeg hadde et svakt øyeblikk fordi det så så ekstremt ille ut. Ingen grunn til å være frekke selvom jeg var overbekymret for "shaken baby syndrome"! Anonymkode: 82e10...bc4 1
Lisegikkpåskolen Skrevet 24. oktober 2024 #13 Skrevet 24. oktober 2024 Er fullt lov å kjenne på bekymringer og ikke tenk på alle frekke svar her inne. Håper det går bra med fødselsdepresjonen din!❤️ Og her inne på KG er mange så frekke med hverandre så ville tenkt meg om neste gang om det er verdt å poste innlegg her. Skjønner ikke hvorfor folk er så frekke i stedet for å støtte og være snille med hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå