Gå til innhold

Date en som har hatt slag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å date en mann som så langt virker fin på alle måter. Men han hadde et slag for noen år siden. Han er i fin form nå, litt svakheter, men ingenting jeg ville lagt merke til tror jeg hvis jeg ikke visste om slaget. Men er likevel litt skeptisk, har man hatt slag så har man jo mye større fare for å få slag igjen, og slagrammede lever statistisk sett kortere så vidt jeg har forstått. Hva ville du tenkt hvis daten din fortalte om slag? (vi er begge i begynnelsen av 50-årene)

Anonymkode: 4a655...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at markedet ditt blir lite hvis du ikke aksepterer at folk har vært og blir syke. 

Han går vel på blodfortynnende tipper jeg. Og følges vel slik sett bedre opp enn de fleste. 

Skal du minke sannsynligheten for å date noen som får hjerneslag, så må du spørre om blodtrykk, kolesterolverdier, aktivitet og slektshistorie. Gå ned i alder også. Tror du er garantert å ikke date noen (med fare for sykdom) slik

Anonymkode: fe650...615

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har levd litt så skulle man jo tro at man hadde fått med seg at de aller fleste har et eller annet og om de skulle være en av de få som ennå ikke har noe så vil de få noe. Greit å vite hva man har å forholde seg til men jeg ser kanskje annerledes på det da jeg hadde hjerneblødning tidlig i 30 årene.

Nå vet jo ikke jeg hva som gjorde at han fikk slag, regner med han fikk en blodpropp da det er det vanligste og da har han jo mest sannsynlig noe blodfortynnende som minsker sjansen for at det gjentar seg og han er nok kanskje mer opptatt av helsa enn de fleste men det er jo bare du som kan ta dette valget. Du kan jo like gjerne treffe en maraton helsefreak på 45 uten noe sykdommer som ramler om på grunn av en hjerneblødning et halvt år etter at dere ble sammen, noen garanti har man aldri.

Anonymkode: 7f941...e43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...