Gå til innhold

Er det serr sånn at selv de mest grusomme mennesker kommer til himmelen hvis de angrer synder og begynner å tro på Gud?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt flere kristne si at det er slik.

Det er lite sigma tenker jeg. På et visst punkt bør det være et point-of-no-return.

Anonymkode: b7627...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud driter i hva folk har gjort mot andre om de smisker med han og klør han på det rette stedet i hans ego.

Anonymkode: 46fb6...6ae

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete finnes ikke, hvis det var det du tenkte på som et alternativ😊

Anonymkode: 97214...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har hørt flere kristne si at det er slik.

Det er lite sigma tenker jeg. På et visst punkt bør det være et point-of-no-return.

Anonymkode: b7627...65e

I Bibelen står det- For av nåde er dere frelst, ved tro- Det er ikke deres eget verk, men Guds gave. Det hviler ikke på gjerninger. Det er for Jesu skyld vi blir frelst. 

Anonymkode: 2af96...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Anonymkode: 97214...853.

.

Endret av TheOneLinePuncher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. Så i himmelen er full av nazister og i helvete finner du Ghandi 

Anonymkode: a83a9...19b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det ingen som vet. Du for vente å se til den dag du legger på røret for godt. 

Anonymkode: b3213...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jepp. Så i himmelen er full av nazister og i helvete finner du Ghandi 

Anonymkode: a83a9...19b

Ghandi fortjener å være i helvete, da... Nazisynpatisør, likte å ligge naken og kåt i seng sammen med barn, bl.a sin grandniese, han ville ikke at svarte mennesker skulle ha like rettigheter som andre, han mishandlet kona si etc... 

Anonymkode: 1aa70...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Anonymkode: 97214...853

Ikke "himmelen" heller for den slags skyld.

Men de som tror på Gud og Djizez og alt det der må jo også innfinne seg i at Helvete finnes, og at Satan ler og sprer vingene sine...

Anonymkode: b3213...27b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da utelukker man skjærsilden, jeg tror på den - det er den ultimate karma, du må gjennom den først.. 

Anonymkode: bbdc8...6e3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

da utelukker man skjærsilden, jeg tror på den - det er den ultimate karma, du må gjennom den først.. 

Anonymkode: bbdc8...6e3

Jeg tror også på skjærsilden, det er en forklaring som gir fullstendig mening. Det er noe godt i alle mennesket, i hvert fall hvis man selv vil slippe det til.

Anonymkode: 87da3...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge den vanlige kristendommen er Gud helt nådeløs mot syndere. Gud tåler ikke syndere. Det ble tydelig allerede i Edens hage, hvor Adam og Eva ble kastet ut av Paradis straks de hadde smakt på den frukten som Gud hadde forbudt dem å smake på.

På et tidspunkt, mange år senere, var Gud veldig misfornøyd med folket på jorda og hvordan de levde. Det var da han fikk Noa til å bygge en båt. De fleste kjenner vel historien om Noas ark, hvor Noa tok med seg familien og to av hvert dyreslag ombord. Så druknet Gud hele resten av verdens befolkning i syndfloden og startet dermed på nytt med en "rettroende" familie.

Det var ikke helt vellykket. Synden vokste fram igjen.

Så, noen tusen år senere, prøvde Gud på nytt. Denne gangen sendte han sin egen sønn, Jesus, til jorda for å frelse folket. Vi kjenner vel alle den historien, om jul og påske. Gud selv tåler ikke synd, men Guds plan var å "rense" folket for synd ved å la sønnen, Jesus, dø på et kors. I følge troen, tok da Jesus, gjennom korsfestelsen, på seg ansvaret for alle menneskers synder, både tidligere og fremtidige. Det betyr at alle som tror på Jesus og som ber Jesus om tilgivelse, blir renset for alle synder, slik at når de kommer videre og møter Gud, fremstår de som syndfrie overfor Gud og de kan dermed bli akseptert av Gud og slippe inn i Paradis, eller Himmelen eller hva det nå er. Et fantastisk sted sies det å være, i hvert fall, men ingen levende sjel vet.

Dette er slik jeg er opplært og oppdratt i kristendom gjennom Statskirken og beslektede menigheter. Så er det hundrevis av andre, og alternative tolkninger av Bibelen. Mange av disse har dannet sine egne kristne trosretninger, slik som Jehovas Vitner, Smiths Venner, Norsk Luthersk Lekmannsmisjon, Metodistkirken, Pinsemenigheten og mange andre. 

Anonymkode: 4afd7...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har søndagsskole-tro.

Ingen VET jo om Gud finnes, og dermed om en kommer til himmelen etter døden.

Men jeg tror (som ikke er det samme som å vite) at det er et liv etter døden.

Jeg tror på kjærlighetsbudskapet (som kan ligne på kardemommeloven) i Bibelen.

Bibelen er ikke skrevet av Gud, men av mennesker som levde for flere tusen år siden. Den gang var verden mye mer brutal og ting som er skrevet der er preget av måten en formante og levde - for flere tusen år siden. 
Bibelen inneholder mange på-trynet-formaninger som overhode ikke troende i dag lever etter.

Er vel de ti bud, Gud skal ha gitt oss. Og leser en de og tenker over hva de betyr, så er de fine. Men de færreste av troende har vel klart å holde seg feilfri i forhold til de også. (Hvem har ikke løyet en gang eller hundre).

Det er jo ingen mennesker som kan vite om hverken himmel eller helvete finnes.

Jeg tror ikke helvete finnes, så får heller folk si at jeg tror «feil».

Jeg tror på en kjærlig Gud. 
Og jeg tror at alle som ønsker og tror kommer til himmelen - uansett.

Men det er min personlige TRO, ikke noe jeg VET.

Limer inn kjærlighetsbudskapet som Jesus sa:

Da fariseerne hørte at han hadde stoppet munnen på saddukeerne, kom de sammen.
En av de lovkyndige blant dem ville sette ham på prøve og spurte:
«Mester, hvilket bud er det største i loven?»
Han svarte:
«Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand.
Dette er det største og første bud. Men et annet er like stort: Du skal elske din neste som deg selv.
På disse to bud hviler hele loven og profetene.»

Anonymkode: ec034...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvertfall i katolisismen. Der får man syndenes forlatelse hos presten ved å gjennomføre en botsøvelse. Men vil tro at alle prester legger til at man må mene det.

Anonymkode: 959e9...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...