AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #1 Skrevet 14. oktober 2024 Jeg har alltid likt å bruke gode forskjellige tøymykner lukter på klærne, likte forskjellige kroppsparfymer men plutselig nå så blir jeg kvalm av all slags parfymelukt. Om det er på klærne eller kroppen. Blir kvalm når noen klemmer meg og jeg kjenner parfymen deres, den setter seg på meg og jeg må dusje etterpå. Går jeg på tur og det kommer noen mot meg, så kjenner jeg parfymen deres lenge etterpå de har gått, hvem tar på seg parfyme når de skal gå på tur?😳 Hva skjer med meg? Jeg har sluttet å bruke tøymykner mer, tåler ikke den lukta🤢 Anonymkode: 5d073...04d
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #2 Skrevet 14. oktober 2024 Du er ikke gravid? Jeg var overfølsom for parfymelukt den første tiden av svangerskapene. Anonymkode: e18b1...bc8 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #3 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du er ikke gravid? Jeg var overfølsom for parfymelukt den første tiden av svangerskapene. Anonymkode: e18b1...bc8 Nei. Anonymkode: 5d073...04d
Capazitet Skrevet 14. oktober 2024 #4 Skrevet 14. oktober 2024 Hormonar kan verka inn på korleis ein oppfattar lukter. Er du i overgongsalderen? Byrja på hormonmedisiner?
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #5 Skrevet 14. oktober 2024 Jeg måtte kutte ut parfyme når jeg var gravid. Tålte plutselig ikke lukten lenger. Anonymkode: 55577...36c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #7 Skrevet 14. oktober 2024 Har du hatt corona? Jeg ble sånn etter covid, orker plutselig ingen parfymer lengre. Brekker meg av de fleste lukter. Anonymkode: c1d6f...d22
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #8 Skrevet 14. oktober 2024 For min del har parfymesensitivitet kommet med årene (jeg er 32). Som tenåring elsket jeg sterke parfymelukter. I starten av 20-årene ble jeg nok mer kvalitetsbevisst, men likte fremdeles godt tunge parfymer. Begynte å sette mindre og mindre pris på parfymeduft i slutten av 20-årene (kunne i verste fall reagere med kvalme og hodepine), og etter jeg var gravid og fikk en baby i fjor har jeg ikke orka tanken på å noen sinne igjen😅 Anonymkode: d681d...c61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå