Gå til innhold

Kjedeligste dere kan få til jul

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (1 time siden):

Alkohol syns jeg er kjedelig å få. Føler at gaven da ikke er tenkt på. De har bare grabba den fra skapet hjemme sikkert, som har vært stående siden sist de handla på taxfree en tenker jeg da

Det har jeg aldri tenkt over. Når jeg har kjøpt gaver i forbindelse med middagsbesøk så kjøper jeg alltid fra vinmonopolet, og ikke den billigste flasken jeg finner. Tenker det blir jo det samme med mye annet ræl som duftlys osv, kanskje man har fått det i gave og vil ikke ha det eller kjøpt på tilbud for lenge siden. Er jo mange som handler julegaver i januar liksom. Så hvor mye omtanke det er i alt kan ikke akkurat måles. Man vet jo aldri om gaven er kjøpt med deg personlig i tankene eller bare fordi det er noe billig og enkelt å gi bort. Med mindre du er blodfan av et eller annet spesielt  og det er dette konkret du får i gave, noe du samler på eller liknende.

Anonymkode: 5111f...037

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta skrev (1 time siden):

Alkohol syns jeg er kjedelig å få. Føler at gaven da ikke er tenkt på. De har bare grabba den fra skapet hjemme sikkert, som har vært stående siden sist de handla på taxfree en tenker jeg da

For meg kommer det an på om det er gjennomtenkt eller ikke. 

Typisk taxfree-vin, eller brunt. Som jeg ikke drikker, illustrerer bare at de ikke kjenner meg.

En bedre flaske rødvin, eller champagne, derimot. Er verdsatt som gave her. I det hele tatt det meste som kan spises/drikkes opp, da jeg har nok ting. 

Anonymkode: b0107...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allergisk mot så og si alt av parfymer og sminke, så duftlys, kremer, såper, sminke osv er gaver som bare vil gjøre meg bokstavelig syk. Dette vet absolutt alle som måtte finne på å gi meg gave, så de gangene jeg får noe slikt så vet jeg at giveren egentlig ikke bryr seg, og kunne da like gjerne ikke gitt noe.

Samme med ting som inneholder nøtter (veldig allergisk) og alkohol (tåler ikke)…

Utover det, så blir alt tatt i mot med et smil og takk, uansett hva det er.

Anonymkode: 4d98e...282

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telysholdere, servietter og annet dilldall som ikke passer inn i interiøret vårt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 14.10.2024 den 16.42):

Håndkrem og andre kosmetiske produkter jeg ikke bruker, og pynteting uten noen praktisk funksjon (det inkluderer lysestaker...).

Håndkrem og kosmetiske produkter. Tåler det ikke, bruker det ikke.
Derimot elsker jeg å få søtsaker. Har det meste jeg trenger i hverdagen, så liker spiselige ting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjorter og slips

Anonymkode: de16e...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne ferdig esker med billig håndkremer som er sterke på huden. 

Anonymkode: 460a4...0ad

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mas, mas, mas og mas.

Anonymkode: 43c00...4bc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi hopper fra 1 Desember til 1 Januar. 

Anonymkode: d2b95...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin, liker kun noen få typer

Body lotion

håndsåper til 15kr fra europris, spar kjøp, rusta etc. blir ikke ren av de. Merket det godt under pandemien. 

konfekt/sjokolade fra de overnevnte butikkenes egne merker. Smaker så ekkelt.

kaffe

«Spennende» matgaver 

blir ellers glad for det meste. Blir nok mest skuffet når en får en gave som viser at en overhodet ikke kjenner meg eller en merker at gaven er kjøpt fordi en kjøpte noe.  Typ rødvin siden jeg ikke liker rødvin, julesengesett i polyester, ting fra Temu. Eller moderne interiør, jeg har retrostil

Anonymkode: 1128a...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Håndklær og sengetøy, fordi skapene er fulle.
  • Krus, fordi vi har veldig mange. 
  • Håndkrem og bodylotion, fordi jeg bruker så lite av disse produktene at det ikke er noe vits i å fylle skapene. 
  • Duftlys, fordi jeg til dags dato ikke har opplevd ett eneste duftlys som det er behagelig å befinne seg i samme rom som. 
  • For øvrig har en av tantene mine gitt meg brødkurv tre eller fire ganger, så jeg har brødkurver nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat i sjangeren «litt finere», «luksus» eller «gourmet»! Av typen olivenolje med noen kvister oppi, akevitt- og stikkelsbær syltetøy, kaffe med multesmak og dyr, utenlandsk konfekt - uspiselig, men i pen eske. Slike matvarer man aldri ville kjøpt til seg selv, og blir liggende uåpnet til det har mugg eller tjukke lag støv. Standardsvaret i alle tråder med tittelen: Hva skal vi kjøpe til en xx-åring? 

Men vanlige forbruksvarer, ja takk! 

Anonymkode: db093...5be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (På 14.10.2024 den 16.38):

Duftlys. For det første liker jeg ikke ting som lukter sterkt parfymert, og for det andre liker jeg ikke røyken tente lys avgir, særlig når de slukker. Ikke bra for lungene å puste inn. I fjor fikk jeg èn ting av min mor til jul; et duftlys i krukke.... jeg har det stående i hylla, utent, ennå men jeg skal kaste det. Eller kanskje gi det vekk på Finn.

Kanskje du skal informere din mor om det da?

"Du forresten, du vet det luktelyset jeg fikk av deg i fjor? Jeg har lest at det ikke er bra for lungene å puste inn etter det er slukket så jeg tør ikke å tenne det. Vil du ha det tilbake eller skal jeg gi det bort på finn?"

Det er jo en unnskyldning som burde være grei, også får hun valget siden hun sikkert syntes om det hun kjøpte. 

Anonymkode: 436cc...b5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida, mye kjekt folk ikke vil ha må jeg si. Det kjedeligste jeg kunne fått må være en pose Twist og et skrapelodd. Eller mokkabønner/kremtopper. Får ikke sånt lengre da, det var vell innslag fra den eldre generasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 19.11):

Haha, ja det har jeg faktisk tenkt på 😁

Anonymkode: 381a0...a9c

Dere kan begynne å tegne en tegning i den hvert år, og så gi fram og tilbake! Fantastisk gave! 🤣🤣🤣

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stusseligste jeg vet om er stearinlys. Type totalt ikke noe sjel i gaven, bare hvite, vanlige stearinlys. Hadde de i det minste blitt pyntet, eller blitt gitt med noe ved siden av som viste at giveren faktisk bryr seg. Fikk det av svigermor en gang. Men det har heldigvis ikke gjentatt seg med årene. 😆

Anonymkode: 588d9...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maleficenta skrev (11 timer siden):

Jeg liker å få alkohol. Spesielt vin som er kjøpt på polet. For da kan jeg bytte om jeg vil ha en annen vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kanskje du skal informere din mor om det da?

"Du forresten, du vet det luktelyset jeg fikk av deg i fjor? Jeg har lest at det ikke er bra for lungene å puste inn etter det er slukket så jeg tør ikke å tenne det. Vil du ha det tilbake eller skal jeg gi det bort på finn?"

Det er jo en unnskyldning som burde være grei, også får hun valget siden hun sikkert syntes om det hun kjøpte. 

Anonymkode: 436cc...b5c

Nei. Av personlige grunner. Hun har uansett alltid kjøpt det hun finner som er billig nok, ikke nødvendigvis noe man ønsker seg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol. Det er sånt man kjøper når man ikke har en eneste gaveidé. Ikke kjøp alkohol i gave så fremt det ikke er et uttalt ønske fra mottaker! Dessuten er det mange som ikke drikker, noe en del av de som kjøper alkohol i gave ikke ser ut til å gidde å ta seg bryet med å finne ut av først. 

Anonymkode: cc73e...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler litt for meg selv her i den søvnløse natten (jækla fullmåne). Har lest gjennom de 3 trådene her om julegaver. "Kjedeligste dere kan få", "julegave til den som har alt" og "hva har dere kjøpt". De samme tipsene går igjen, men i helt annen betydning.

Ikke alltid like lett dette med julegaver.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...