AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #41 Del Skrevet 15. oktober 2024 Poenget er at man ikke kan velge når man skal ringe på dører i nabolaget,og skremme folk for å få godteri. Man kan ikke forvente at naboene har godteriskåla klar hver dag i to uker fordi noen går på lørdagen før,noen på søndag,noen lørdagen etter og noen på selve dagen. Og kanskje noen syns det passer best tirsdagen før? Fryktelig slitsomt for de som bor på boligfelt ihvertfall. Er det én dag å forholde seg til,kan man velge å kjøpe inn godteri til den dagen,eller man kan reise bort feks. Anonymkode: a5691...b15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #42 Del Skrevet 15. oktober 2024 Har googlet litt. Jeg vet at man går den 31. okt fordi jeg har barn. Vi hadde ikke nille og europris her og sånn når jeg var barn på 80/90-tallet og det var jo ikke netthandel. Men hvis man skal følge butikkenes råd for en god feiring, så er det jammen meg ikke godt å bli klok på dette. Info fra i år fra partyking (jeg sjekket info på denne siden fordi jeg kjøpte halloweenkostyme derfra i år): Når er Halloween? Halloween feires 31. oktober, men akkurat når vi skandinaver velger å feire står det ikke skrevet i stein. Mange foretrekker for eksempel å feire Halloween på allehelgensdag, mens andre ser på midten av oktober som en eneste lang og skummel festanledning. Som oftest velger folk å feire helgen nærmest 31. oktober, og spør du oss er det ingenting som er rett eller galt! og Hvordan feires Halloween? Halloween kan feires på mange forskjellige måter. En klassiker er å la barna kle seg ut og gå til naboene for å be om knask med den underliggende trusselen om at det kan være knep hvis de ikke får noe. Alt i en veldig leken tone, selvfølgelig, men sørg for å ha kjøpt nok halloweengodteri, slik at du ikke trenger å få egg på døren eller toalettpapir i hele hagen. For voksne pleier det vanligvis å arrangeres halloweenfester med utkledning, drinker og skummel mat i fokus, noe som ofte legges til enten helgen før eller helgen etter 31. oktober. Står ikke her at knask er kun den 31! Kan også få inntrykk av at det er innafor å ramponere med egg. Det gikk sikkert på 90-tallet, inspirert av Ole, Dole og Doffen (?) men de fleste vil nok i dag si at det er ikke greit. Så det er ikke rart at folk uten barn er "nedsnødd", forvirret og ikke vet nøyaktig dato spør du meg. Jeg skal ta meg en tur til europris i morgen og se om det står oppslag ved kostymene om at det er halloween 31.10. Kan ikke se noe på nettsiden? Anonymkode: 6372c...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #43 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har googlet litt. Jeg vet at man går den 31. okt fordi jeg har barn. Vi hadde ikke nille og europris her og sånn når jeg var barn på 80/90-tallet og det var jo ikke netthandel. Men hvis man skal følge butikkenes råd for en god feiring, så er det jammen meg ikke godt å bli klok på dette. Info fra i år fra partyking (jeg sjekket info på denne siden fordi jeg kjøpte halloweenkostyme derfra i år): Når er Halloween? Halloween feires 31. oktober, men akkurat når vi skandinaver velger å feire står det ikke skrevet i stein. Mange foretrekker for eksempel å feire Halloween på allehelgensdag, mens andre ser på midten av oktober som en eneste lang og skummel festanledning. Som oftest velger folk å feire helgen nærmest 31. oktober, og spør du oss er det ingenting som er rett eller galt! og Hvordan feires Halloween? Halloween kan feires på mange forskjellige måter. En klassiker er å la barna kle seg ut og gå til naboene for å be om knask med den underliggende trusselen om at det kan være knep hvis de ikke får noe. Alt i en veldig leken tone, selvfølgelig, men sørg for å ha kjøpt nok halloweengodteri, slik at du ikke trenger å få egg på døren eller toalettpapir i hele hagen. For voksne pleier det vanligvis å arrangeres halloweenfester med utkledning, drinker og skummel mat i fokus, noe som ofte legges til enten helgen før eller helgen etter 31. oktober. Står ikke her at knask er kun den 31! Kan også få inntrykk av at det er innafor å ramponere med egg. Det gikk sikkert på 90-tallet, inspirert av Ole, Dole og Doffen (?) men de fleste vil nok i dag si at det er ikke greit. Så det er ikke rart at folk uten barn er "nedsnødd", forvirret og ikke vet nøyaktig dato spør du meg. Jeg skal ta meg en tur til europris i morgen og se om det står oppslag ved kostymene om at det er halloween 31.10. Kan ikke se noe på nettsiden? Anonymkode: 6372c...c7f Vel,nå er det ikke Partyking som bestemmer hvilken dato det er da. Kan da ikke være så vanskelig å forstå at det er den 31.oktober? Du snakker om eggkasting. Skal man få egg kastet på huset sitt fordi man ikke har godteriskåla ved døra i hele oktober? Anonymkode: a5691...b15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #44 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel,nå er det ikke Partyking som bestemmer hvilken dato det er da. Kan da ikke være så vanskelig å forstå at det er den 31.oktober? Du snakker om eggkasting. Skal man få egg kastet på huset sitt fordi man ikke har godteriskåla ved døra i hele oktober? Anonymkode: a5691...b15 Er ikke poenget at halloween er rundt oss på alle kanter i butikkene, har vært det siden 90-tallet (for de som bodde på større steder med slike kjedebutikker da) og at det av den grunn bør være kjent for alle hvordan reglene for å gå snoperunden er? Hvordan skulle vi som ikke feiret som barn, før vi fikk barn selv, vite dette? Det står jo saker i nettaviser og sånn, men det er jo ikkee noe man klikker seg inn på før man får barn/ er interessert i temaet? Kan sikkert hevde jeg er bra nedsnødd som ikke vet noe om kardashian heller, men så klikker jeg meg ikke inn på de sakene. Og så vet jeg sikkert ting som dere halloween-eksperter ikke vet også Angående eggkasting, så kan man nesten tro at partyking ser ut til å mene det er greit. Trolig skrevet med glimt i øyet, men uansett noe forvirrende. Anonymkode: 6372c...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #45 Del Skrevet 15. oktober 2024 Opprettet en spørreundesøkelse. Er veldig åpen for muligheten at det er spesielt for min hjembygd og noen steder til, at vi ikke feiret på 90-tallet. Sånn ut fra svarene her, så kan det godt være det er vi som er sære selv om jeg ikke kommer fra bibelbeltet eller noe sånt 😅Så får jeg håpe hele landet er representert på kg Anonymkode: 6372c...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #46 Del Skrevet 15. oktober 2024 Det at Halloween er 31.10. og at knask og knep kun skal utføres den dagen er jo noe jeg ser på som allmennkunnskap faktisk; noe man bør vite som voksen selvom man kanskje ikke har 100% personlig erfaring med det. Selv jeg som ikke hverken ser nyheter eller leser særlig mange aviser har jo klart å få med meg dette😊 Anonymkode: 9415b...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå