Gå til innhold

Hvorfor i all verden er musikken på radio så ufattelig dårlig?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke med dere, men jeg holder snart på å miste hodet av frustrasjon over musikken som spilles på radio. HVA SKJER? Er det seriøst ingen som har god smak lenger? Hver gang jeg skrur på radioen, blir jeg bombardert av den samme meningsløse, intetsigende "musikken". Det er som om alt er produsert på et samlebånd, der hver eneste låt høres ut som den forrige, med de samme irriterende, repetitive rytmene og idiotiske tekstene om... ja, INGENTING.

Hvor er kreativiteten? Hvor er de ekte musikerne som faktisk bryr seg om musikken de lager, og ikke bare om å tjene penger på et døgnfluehit? Alt handler om å lage noe som kan spilles om og om igjen på repeat til vi blir tvunget til å like det, som om hjernen vår blir hjernevasket til å tro at dette er bra. SPOILER: Det er det IKKE!

Og ikke kom her med at det er "mange sjangere å velge mellom". Joda, det er det, men hvor ofte hører vi noe annet enn den samme gamle, nedtygdede popmusikken med kunstige beats og autotune som overdøver det som kanskje en gang var en god melodi? De kjører det samme greiene på repeat som om det er en jukeboks fra helvete.

Så nei, jeg klarer det ikke lenger. Jeg er ferdig med å høre på radiostasjoner som åpenbart ikke bryr seg om kvalitet, og bare pøser på med det som er billig og lettsolgt. Skal det være så vanskelig å spille noe med sjel, noe som faktisk krever litt musikalsk talent? Det finnes så masse bra musikk der ute i undergrunnen.

Er det bare jeg som føler det sånn, eller?

Anonymkode: d6630...cee

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig. Sluttet å høre på radio for lenge siden, noe på grunn av dette. Jeg respekterer at alle har sin smak, men samtidig klarer jeg virkelig ikke å høre hva folk hører i sånn musikk som gjør at de digger det. 

Men kanskje det finnes noen radiostasjoner der ute som spiller litt mer variert musikk, og ikke bare topplister?

Anonymkode: d1c43...291

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bare EN radiokanal du? Hos meg er det mange og det finns noe for enhver smak. 

Anonymkode: 84b71...48d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har du bare EN radiokanal du? Hos meg er det mange og det finns noe for enhver smak. 

De spiller den samme dritten på alle.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på P2. Ganske lite musikk og det går faktisk an å lære noe ved å lytte på den kanalen.

Anonymkode: 82c65...051

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift kanal. Det gjør jeg når jeg syntes musikken er ræva.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er da ganske stor forskjell på P1 og P3 Urørt

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Da har du ikke vært innom alle. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru på radio rock, erik og torkil er utrolig artige å høre på, fine stemmer og ikke noe dritprat. Men jeg ligger unna kanalen om morgenen frem til nl 10. Hvem som ga den gjengen sendetid om morgenen lurer jeg på, en dårlig dag blir bare verre når jeg hører olav lire av seg en dårlig vits og hun der dama sin skingrende latter som får lydanlegget til å vibrere vekk. Faen å mye dumt de lirer av seg.

Anonymkode: 1d55a...128

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler P13 💜💜💜 

Anonymkode: bec35...6cc

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har blitt gammal. 

Anonymkode: 248e1...480

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke radiokanaler hører du på da? Selv hører jeg ikke på radio på grunn av musikken men på grunn av programmene. Hører mest på NRK P2 og noe på NRK Nyheter. Ellers blir det mest podcast

Jeg orker ikke slike "jukebox-kanaler" som bare spiller musikk og har lite eller ingenting redaksjonelt innhold. Nå som de fleste har Spotify eller andre musikkstrømmetjenester, så skjønner jeg heller ikke vitsen med radiokanaler som bare spiller musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å gå lange turer i marka og høre på P7 klem. Da synger jeg med av full hals til Abba, Supertramp og Chris Holsten 😁

Anonymkode: c8c3c...ebc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt var mye bedre før, eller?

Anbefaler Spotify eller liknende, da kan du velge helt selv hvilken musikk du hører på.

Anonymkode: 708ef...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, og jeg liker i utgangspunktet godt popmusikk. Det er den norske popen som er spesielt dårlig. Den er rett og slett helt grufull, stort sett. Mye høyere nivå på internasjonal pop. Veldig tydelig at de norske låtene kun spilles fordi de er norske og man vil støtte norsk musikkbransje. Det er låter som ALDRI hadde blitt spilt i f. eks USA eller Storbritannia. Type Synne Vo, Julie Bergan og Emma Steinbakken er dessverre fryktelig dårlig. 

Anonymkode: c353b...1b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på nettradio, her kan man finne mye fra hele verden, mine favoritter er feks rixfm og cali93.9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men altså, er det du som bestemmer hvilken mysikk som er bra? Newsbreak, de spiller det majoriteten synes er bra..

Anonymkode: c92cf...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men altså, er det du som bestemmer hvilken mysikk som er bra? Newsbreak, de spiller det majoriteten synes er bra..

Anonymkode: c92cf...6b6

Hvertfall ikke andre som skal bestemme hva jeg skal like

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis ikke radio lenger, bortsett fra ett par svenske og nærradio under gunstige forhold, klarer meg lenge med musikken på Tidal. Nå er det sikkert noen som mener Spotify er bedre men der har jeg tatt et bevist valg fordi Spotify betaler artistene elendig, i tillegg har de like dårlig lyd som radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig. Der jeg jobber står P5 på hele dagen. De samme sangene har gått flere ganger daglig i godt over et år. Jeg begriper ikke at folk orker. Er det ingen andre som blir møkklei av å høre nøyaktig det samme, gjentatte ganger, hver eneste dag? Og det er så mange av dem, særlig de norske, som er så ufattelig dårlige! Blir så glad når det endelig kommer noe nytt, et lite avbrekk fra det samme, gamle. Men så går jo de nye også på repeat, så man blir fort lei av dem også.

Skrur ofte av radioen når jeg er alene på jobb. Og så er det ganske ok å jobbe helger, for da er det litt større variasjon i sangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...