Gå til innhold

Kan man ha mistet selv om man er kvalm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha mistet tre ganger (1. gang - ma oppdaget i uke 12, 2. gang SA i uke 8 etter ei uke med spotting, 3. gang SA i uke 9 etter å ha sett bankende hjerte i uke 7) - så er jeg veldig bekymret nå når jeg har blitt gravid igjen. Var på tidlig UL 6+4, så bankende hjerte men gyn mente kanskje jeg var kortere på vei enn antatt pga lengde på embryo. Jeg har testet med monitor så vet når eggløsning var, og det er ikke mulig at jeg skal være ei uke kortere enn antatt, slik hun la fram. Stålsatte meg da for en ny SA, og ble henvist til ny tidlig UL som er i morgen. Da er jeg 8+1.

Har den siste uken vært så godt som sengeliggende med kvalme, oppkast og null matlyst. Ekstremt var på alle lukter - noe jeg ikke til vanlig er. Så da lurer jeg på, dersom det er en MA (har ikke blødd noe), vil man da automatisk slutte å være kvalm? Litt flåsete sagt, men er det «trygt» så lenge man er uggen og kvalm? 

Anonymkode: 43133...258

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var kvalm som før i de to ukene der fosteret var dødt men jeg ikke visste det enda. Hadde også ømme bryster. Hadde høy hcg på over 80.000 når det var to uker siden liv😔 kvalmen ga seg først da jeg fikk aborttabletter.

Håper det går bra for deg, lykke til med ultralyd. Jeg ble selv overrasket over at det var en MA, siden jeg hadde en del graviditetssymptomer. Så det er dessverre ingen garanti.

Anonymkode: 48e17...a4c

Skrevet

Det er dessverre ikke trygt selv om du er kvalm. Jeg har hatt fire svangerskap, alle med kvalme, og to av de endte med at ingen foster ble oppdaget på ultralyd i henholdsvis uke 11 og 9. De to andre endte med friske barn:)

Anonymkode: 258eb...98b

Skrevet

Hvordan gikk det på ultralyd idag?

Anonymkode: 258eb...98b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...