Gå til innhold

Escitalopram (Cipralex)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nysgjerrig98 skrev (På 16.10.2024 den 21.28):

Fint at det fungerte for deg! 
Jeg vil heller først prøve å håndtere livet uten kjemiske stoffer i hjernen. 
Antidepressiva har stor innvirkning på hjertet og jeg gidder ikke å svelge en pille som kan potensielt ødelegge hjertet mitt. 

Ah, ja jeg ser at vi har ulikt syn på medisiner mot depresjon og angst. 

Jeg ser på kroppen min som litt ufullstendig, den har noen mangler fra naturens side.  Og så er jeg så takknemlig for å leve i legevitenskapens hittil aller beste tidsalder - der noe av dette kan lindres. 

Et eksempel er migrene. Mange i slekten min har hatt migrene før meg, og de måtte bare ligge i 3 døgn med uutholdelige smerter. Jeg kan ta triptaner og være frisk igjen på 2 timer. 

Et annet eksempel er depresjon. Før jeg startet på antidepressiva hadde jeg tilbakevendende depresjoner som gjorde livet mitt vanskelig og hemmet muligheten min til å fungere godt i perioder. Nå slipper jeg det. Har gått på antidepressiva i 15 år og har et stabilt og godt følelsesliv. 

Bivirkninger er alltid en risiko man må ta med i regnskapet. Den lave risikoen for hjerterytmeforstyrrelser ved bruk av SSRI er ikke noe jeg bekymrer meg over.  Depresjoner er skadelig for hjernen, og gir økt risiko for demens. Forebygging av det, er en fin bonus ved å måtte bruke antidepressiva.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 10.57):

Trenger vel ikke ta noen kjemiske tabletter !  fins mange bra naturlige alternativer , bare å spørre på helsekosten ! humle f.eks. er fin.

Anonymkode: bebe7...9d2

Hvis humle var en god behandling for angst så ville det vært det første man fikk prøve når man gikk til legen.

Hjernen vår er kjemi... Det blir helt meningsløst å si at man ikke vil ta "kjemiske tabletter". Du er redd for noe fordi du ikke har forstått hva det er og hvordan det virker, that's it.

Anonymkode: 1a615...998

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...