AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #1 Del Skrevet 14. oktober 2024 Tråd etter tråd her inne, mil etter mil med innlegg; Han er så ubrukelig, lat og forferdelig, han gjør ingenting, jeg må gjøre alt. Alle; Hvorfor valgte du å gifte deg og få barn med denne evneveike fjotten? Så har du disse trådene hvor en av partene ikke lengre vil ha barn med den andre, enda de hele veien ønsket barn. Alle; Åh, stakkars deg, han er en idiot! Nei, han er ikke noen idiot, han er den ansvarlige, som aldri havnet i fella man leser om i forrige tråd. Han er den man burde lære av, når man i utgangspunktet har lyst på barn, men likevel avstår fra å få det. Han er den som tar konsekvensen av at partner ikke er moden nok, kompetent nok, omsorgsfull nok, ryddig og renslig nok, etc, til at han vil ha henne som mor til sine barn. Anonymkode: 31fdf...611 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 14. oktober 2024 #2 Del Skrevet 14. oktober 2024 Ok 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #3 Del Skrevet 14. oktober 2024 For en smørje. Du forsvarer altså menn som vil ha barn uten at de vil ha ansvaret som følger med, og dette skyldes at kvinnen ikke er god nok til å bli mor? Eh what? Dessuten har du nok ikke forstått forskjellen på de andre og tredje skiftet. Anonymkode: 18eda...31d 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #4 Del Skrevet 14. oktober 2024 Kg kan få deg til å miste troen på alt som har med forhold, kjærlighet og familieliv. Men du er ikke noen av disse mislykkede. Og det et ingen grunn til å tro at du kommer til å mislykkes. Du søker jo ikke et mislykket forhold? Du vil vel gjøre din del for at dette går bra? Anonymkode: 35fc8...ac1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 14. oktober 2024 #5 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tråd etter tråd her inne, mil etter mil med innlegg; Han er så ubrukelig, lat og forferdelig, han gjør ingenting, jeg må gjøre alt. Alle; Hvorfor valgte du å gifte deg og få barn med denne evneveike fjotten? Så har du disse trådene hvor en av partene ikke lengre vil ha barn med den andre, enda de hele veien ønsket barn. Alle; Åh, stakkars deg, han er en idiot! Nei, han er ikke noen idiot, han er den ansvarlige, som aldri havnet i fella man leser om i forrige tråd. Han er den man burde lære av, når man i utgangspunktet har lyst på barn, men likevel avstår fra å få det. Han er den som tar konsekvensen av at partner ikke er moden nok, kompetent nok, omsorgsfull nok, ryddig og renslig nok, etc, til at han vil ha henne som mor til sine barn. Anonymkode: 31fdf...611 Om du mener siste avsnitt så er det ærlige å gjøre det slutt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #6 Del Skrevet 14. oktober 2024 Urimelig at kvinner skal bære skylden for at altfor mange menn blir egoistiske utover i et forhold, spesielt når det blir mye ansvar. Jeg og min mann kom oss gjennom dette, men jeg er en av mange som giftet meg med en svært ansvarlig og ryddig mann, som virkelig ønsket barn, men så ble han egoistisk da det ble krevende med barn og hektisk småbarnsliv. Bare skjøv over på meg det som ble mer enn behagelig, selv om det da ikke bare ble mer enn behagelig for meg, men fullstendig utmattende. Vi overlevde dette som par, ved hjelp av terapi og at han innså sin urimelighet, men mange menn nekter å innse at alt han skyver fra seg faller på partner, og at begge to klarer seg gjennom tøffe tider mye bedre dersom begge tåler at ja det et ganske slitsomt innimellom, uten å bli egoistisk. På jobben ser man godt hvem som er gode småbarnsfedre. De er slitne, og de prioriterer barna og familie såpass at de i likhet med småbarnsmødre kjenner på at det er noe slitsomt og travelt, og at man derfor må prioritere klokt. Så har man dem som lever livet sitt son før barn, og de vet man at mest sannsynlig kommer til å bli skilt. Anonymkode: b4508...b9e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #7 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Tråd etter tråd her inne, mil etter mil med innlegg; Han er så ubrukelig, lat og forferdelig, han gjør ingenting, jeg må gjøre alt. Alle; Hvorfor valgte du å gifte deg og få barn med denne evneveike fjotten? Så har du disse trådene hvor en av partene ikke lengre vil ha barn med den andre, enda de hele veien ønsket barn. Alle; Åh, stakkars deg, han er en idiot! Nei, han er ikke noen idiot, han er den ansvarlige, som aldri havnet i fella man leser om i forrige tråd. Han er den man burde lære av, når man i utgangspunktet har lyst på barn, men likevel avstår fra å få det. Han er den som tar konsekvensen av at partner ikke er moden nok, kompetent nok, omsorgsfull nok, ryddig og renslig nok, etc, til at han vil ha henne som mor til sine barn. Anonymkode: 31fdf...611 Hva er dette for noe vås? De mennene som trekker seg gjør det vel først og fremst fordi de innser at de ikke ønsker barn likevel. Fordi de selv ikke ønsker å ta ansvaret - det betyr da på ingen måte at partneren er en elendig potensiell mor. Anonymkode: 56077...3b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #8 Del Skrevet 14. oktober 2024 Jeg fikk barn med en ryddig mann som tok ansvar hjemme. Da barnet kom var det som å få en helt ny mann i huset, som ikke løftet en finger. Ikke med barnet og ikke med huset. Shame on me for ikke å være synsk 🙄 Anonymkode: d00a6...223 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 14. oktober 2024 #9 Del Skrevet 14. oktober 2024 Det er ikke så veldig mange det gjelder. Undersøkelser viser at menn i snitt gjør 40-45% og kvinner 55-60%. De som klager mest har funnet seg de få som ikke gjør noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #10 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk barn med en ryddig mann som tok ansvar hjemme. Da barnet kom var det som å få en helt ny mann i huset, som ikke løftet en finger. Ikke med barnet og ikke med huset. Shame on me for ikke å være synsk 🙄 Anonymkode: d00a6...223 Samme erfaring har jeg. Det kom gradvis, og ble bare verre og verre. Til slutt hadde jeg to barn, og bare ett av dem hadde jeg født selv. Anonymkode: 98346...788 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #11 Del Skrevet 14. oktober 2024 Brunello skrev (3 timer siden): Det er ikke så veldig mange det gjelder. Undersøkelser viser at menn i snitt gjør 40-45% og kvinner 55-60%. De som klager mest har funnet seg de få som ikke gjør noe. Noen ser ut til å gradvis endre personlighet etter en del år. Anonymkode: 98346...788 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #12 Del Skrevet 14. oktober 2024 Brunello skrev (3 timer siden): Det er ikke så veldig mange det gjelder. Undersøkelser viser at menn i snitt gjør 40-45% og kvinner 55-60%. De som klager mest har funnet seg de få som ikke gjør noe. Og når man summerer betalt og ubetalt arbeid gjør menn mer. Det er selvsagt ikke kvinners skyld at menn sluntrer unna, men de må ta ansvar for kommunikasjon og hva de aksepterer. Anonymkode: b57b3...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #13 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tråd etter tråd her inne, mil etter mil med innlegg; Han er så ubrukelig, lat og forferdelig, han gjør ingenting, jeg må gjøre alt. Alle; Hvorfor valgte du å gifte deg og få barn med denne evneveike fjotten? Så har du disse trådene hvor en av partene ikke lengre vil ha barn med den andre, enda de hele veien ønsket barn. Alle; Åh, stakkars deg, han er en idiot! Nei, han er ikke noen idiot, han er den ansvarlige, som aldri havnet i fella man leser om i forrige tråd. Han er den man burde lære av, når man i utgangspunktet har lyst på barn, men likevel avstår fra å få det. Han er den som tar konsekvensen av at partner ikke er moden nok, kompetent nok, omsorgsfull nok, ryddig og renslig nok, etc, til at han vil ha henne som mor til sine barn. Anonymkode: 31fdf...611 I hver eneste av de tråden står det alltid at de ikke vil forlate mannen, bare forandre han. Men for hvert år som går så kommer de til å innse at ingenting kan forandre han. Kanskje det begynner med tråder der de får støtte. Det er bedre å få støtte, selv fra anonyme, enn å irritere seg helt alene. Anonymkode: bd86b...0ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #14 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og når man summerer betalt og ubetalt arbeid gjør menn mer. Det er selvsagt ikke kvinners skyld at menn sluntrer unna, men de må ta ansvar for kommunikasjon og hva de aksepterer. Anonymkode: b57b3...584 Når noen skriver dette pleier jeg å tenke at JEG må kommunisere bedre. Men så innser jeg at jeg har kommunisert tydelig og bra. Jeg brukte bare tid på å forstå at jeg prater til en vegg. Det er som om han nekter å forstå samme språk. Anonymkode: bd86b...0ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #15 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når noen skriver dette pleier jeg å tenke at JEG må kommunisere bedre. Men så innser jeg at jeg har kommunisert tydelig og bra. Jeg brukte bare tid på å forstå at jeg prater til en vegg. Det er som om han nekter å forstå samme språk. Anonymkode: bd86b...0ee Det er nok akkurat det han gjør. Jeg fikk en karriere på å kommunisere svært godt, måtte likevel ha hjelp av parterapeut for å nå gjennom med at enten begynte han å ta sin del av ansvaret, eller så ville han bli en skilt mann, og det sto på ham, ikke på at jeg krevde noe urimelig. Det er ikke fordi jeg ikke evner å kommunisere svært tydelig. Anonymkode: b4508...b9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå