AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #1 Skrevet 14. oktober 2024 Vi har vært sammen i 4 år nå og sex-livet er dalende. Det var aldri bra helt fra begynnelsen, men jeg trodde det kom til å bli bedre når forholdet fikk vokse. Dessuten er hun den mest attraktive kvinnen jeg har datet, så jeg tok lett den sjansen. Problemet er at hun ofte har litt smerter i vagina, så ofte må vi bare avslutte sexen og gjøre noe annet. Vi kan aldri ha spontan sex, sex i dusjen, utesex etc. Når jeg merker at hennes kropp tilsynelatende ikke har lyst på meg, så mister jeg også ereksjonen, som igjen sikkert påvirker hennes lyst og så blir det en ond sirkel. Det er stort sett hun som tar initiativ til sex nå. De eneste gangene vi har en del ok sex er når vi er på syden-ferie (en gang i året). Det virker som hun kan påvirkes av stress ekstremt enkelt. Hun har bare en helt vanlig jobb (med lite stress) og egentlig ikke noe annet å bekymre seg for i livet. Vi har ikke barn. I tillegg er vaginaen hennes ofte litt tørr, så dette bidrar nok til smertene. Det gjør også at sexen ikke er spesielt god for meg heller. Jeg gjør som regel masse forspill, flørting, kosing, berøring hele tiden, men det er bare tilfeldig om det virker litt en gang i blant. Vaginaen hennes lukter også litt jern/blod-aktig (på en ikke så bra måte). Så jeg stinker etter sex og må alltid ta en dusj om jeg skal på jobb etc. De siste månedene er det hun som har initiert nesten all sexen. Så hun vil ha sex. Hun kommer også av sex, når vi først har det. Vi har sex 1 gang i mnd på det meste nå. Ofte sjeldnere. Vi har kommunisert om dette, men konklusjonen er at "hun er som hun er", "kvinner har mindre lyst på sex enn menn" . Hun viser ingen vilje til å gå til lege eller undersøke mer. Det virker som hun tror at det er normalt å ha vondt under sex. Hun begrunner det med at hun har liten vagina. Jeg har liten (gjennomsnittlig) penis, så det burde ikke være et problem. I min drømmeverden skulle jeg gjerne pult henne opp etter veggen, på gulvet, overalt og når som helst. Men når sannsynligheten for at kroppen hennes avviser meg er så høy, har jeg på en måte gitt opp å prøve mer. Jeg kjøpte glidemiddel en gang og vi prøvde dette. Sexen ble mye bedre for min del, men hun likte ikke følelsen av glidemiddel på huden hennes (hun er generelt veldig sensitiv med sansing. For eksempel liker hun ikke høye lyder, nye mattyper, kulde, sterkt lys ) og mente også at det ble for lite friksjon. Så tuben med glidemiddel har hun kastet... Vi er begge i slutten av 20-årene, så tror ikke alder skulle spille negativt her. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Sånn som det er nå føles det ut som kroppen hennes sier nei til sex med meg, men hodet hennes sier ja. Og jeg aner ikke hvordan man kommuniserer bra her uten at jeg fullstendig ødelegger selvtilliten hennes og sexlysten hennes for alltid. Jeg kom nesten rett fra et annet forhold før, så jeg er veldig klar over forskjellen i hvor bra sex kan være. I det gamle forholdet var sex noe som var helt himmelsk og som kom spontant uten masse arbeid. Penisen min gled inn og ut av vagina som om det var det naturligste i verden.I dette forholdet må jeg ofte lukke øynene og tenke på noe veldig opphissende for å holde på ereksjonen. Det gamle forholdet var også på mange måter mye dårligere utenfor sengen. Hva tror dere kan være årsaken til tørrhet/smerter i vagina i dette tilfellet? Dårlig kjemi, psykiske problemer eller noe fysisk/medisinsk? Og tror dere det er realistisk at det kan ordnes? Og har dere tips til hvordan jeg kan kommunisere uten å såre følelsene hennes? Anonymkode: ad1a8...fe2 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #2 Skrevet 14. oktober 2024 Hun bør jo komme seg til en gynekolog i første omgang. Du nevner lukt og hun har smerter. Kanskje du også bør ta en legesjekk for å begynne i en ende ? Anonymkode: d4adb...f34 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #3 Skrevet 14. oktober 2024 Liker hun menn? Koser og tar hun på deg? Suging? Mulig vaginisme? Eller aspergers? Høres ut som hun bør en tur til lege ja. Anonymkode: 1a864...a3b
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #4 Skrevet 14. oktober 2024 Jeg har et lignende problem som kjæresten din, sårhet i skjeden og litt utenfor skjedeinngangen. Det kommer og går i grad, er aldri helt bra, men graden av smerter kan variere. Derfor kan det gå greit med sex hvis vi er forsiktige i starten av økten, men noen ganger er det helt umulig. Noen få ganger går det kjempebra. Heldigvis er kjæresten min veldig forståelsesfull, så dette skaper ikke problemer for oss. Vi kan være intime på andre måter. Bl.a er det ikke vondt på klitoris, så oralsex og onanering/fingring fungerer veldig bra. Jeg har vært hos gynekolog flere ganger med dette, men gynekologen (som er dyktig i faget sitt) syns ikke det høres eller ser ut som noe typisk tilstand som er kjent. Det er altså noe ganske atypisk hos meg. Vi prøvde oss litt frem, og fant ut at det hjalp litt med en kur med kortison i stikkpille-form, det samme som pasienter med ulcerøs colitt bruker i endetarmen. Jeg har rødlige slimhinner, så det kan se betent ut, og kjennes betent, derfor hjalp kortison. Det er mulig det er en sjelden autoimmun tilstand. Er slimhinnene til kjæresten din røde og betente? Anbefaler henne en tur til gynekologen, så har hun iallefall gitt det et forsøk. Anonymkode: cf3bd...a09 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #5 Skrevet 15. oktober 2024 Hun bør jo absolutt til gynekolog! Lukt, smerter og tørrhet er ikke normalt og kan være tegn på f.eks bakteriell vaginose eller sopp. For alt du vet er det bare en enkel antibiotikakur som skal til for å løse problemet. Ville helt klart begynt i den enden. Prøv å ta det opp med henne på en fin måte og se om du får henne til legen. Anonymkode: bbf34...822
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #6 Skrevet 15. oktober 2024 Meg over her, må korrigere meg selv. Hun må ikke absolutt til gynekolog, men start hos fastlegen 😊 Anonymkode: bbf34...822 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #7 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 14.21): Hun bør jo komme seg til en gynekolog i første omgang. Du nevner lukt og hun har smerter. Kanskje du også bør ta en legesjekk for å begynne i en ende ? Anonymkode: d4adb...f34 Takk for svar! Ja, det er en god ide. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Liker hun menn? Koser og tar hun på deg? Suging? Mulig vaginisme? Eller aspergers? Høres ut som hun bør en tur til lege ja. Anonymkode: 1a864...a3b Takk for innspill! Jeg har tenkt den tanken flere ganger. Har tenkt at hun kunne vært lesbisk (uten at hun er klar over det, om det er mulig?) eller aseksuell (Aseksualitet er et spekter tror jeg). Hun har vibrator og får glede av sex, men ofte føler jeg at det er noe litt aseksuelt over hennes væremåte (Selv om hun prøver å være seksuell (kanskje fordi hun tror det er forventet av henne), så føles det ikke like rått og dyrisk og naturlig som andre kvinner jeg har vært med før.) Jeg har også tenkt at det kunne være at hun bare er fryktelig flau over sex og føler skam og tabu. Så hun klarer ikke å slå seg løs og slappe av og være i nuet. Men hun skammer seg ikke for å snakke om sex, så det er litt rart. Hun er generelt ganske engstelig av natur og har litt dårlig selvtillit og selvbilde. Hun koser med meg mye til vanlig (vi klemmer hele tiden og gir hverandre massasje osv) og når hun vil ha sex begynner hun å ta på meg på penis. Men hun har aldri sugd meg, og det forventer jeg heller ikke (Siden jeg ikke er så fan av oralsex om ikke alt er 100% på stell for å si det sånn). Hun runker meg også på en litt rar og aseksuell måte. Hun har aldri runket meg til orgasme (Hun er for svak eller har for dårlig kondis sier hun. Hun er slank.) Noen ganger tenker jeg at vi bare har feil feromoner for hverandre (kanskje det er derfor jeg reagerer sånn på lukten hennes og at vi har såpass problemer med å bli kåte av hverandre). Har også tenkt at hun kan ha noe aspergers/autisme, som gjør henne såpass var på sansestimuli. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har et lignende problem som kjæresten din, sårhet i skjeden og litt utenfor skjedeinngangen. Det kommer og går i grad, er aldri helt bra, men graden av smerter kan variere. Derfor kan det gå greit med sex hvis vi er forsiktige i starten av økten, men noen ganger er det helt umulig. Noen få ganger går det kjempebra. Heldigvis er kjæresten min veldig forståelsesfull, så dette skaper ikke problemer for oss. Vi kan være intime på andre måter. Bl.a er det ikke vondt på klitoris, så oralsex og onanering/fingring fungerer veldig bra. Jeg har vært hos gynekolog flere ganger med dette, men gynekologen (som er dyktig i faget sitt) syns ikke det høres eller ser ut som noe typisk tilstand som er kjent. Det er altså noe ganske atypisk hos meg. Vi prøvde oss litt frem, og fant ut at det hjalp litt med en kur med kortison i stikkpille-form, det samme som pasienter med ulcerøs colitt bruker i endetarmen. Jeg har rødlige slimhinner, så det kan se betent ut, og kjennes betent, derfor hjalp kortison. Det er mulig det er en sjelden autoimmun tilstand. Er slimhinnene til kjæresten din røde og betente? Anbefaler henne en tur til gynekologen, så har hun iallefall gitt det et forsøk. Anonymkode: cf3bd...a09 Takk for svar! AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hun bør jo absolutt til gynekolog! Lukt, smerter og tørrhet er ikke normalt og kan være tegn på f.eks bakteriell vaginose eller sopp. For alt du vet er det bare en enkel antibiotikakur som skal til for å løse problemet. Ville helt klart begynt i den enden. Prøv å ta det opp med henne på en fin måte og se om du får henne til legen. Anonymkode: bbf34...822 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Meg over her, må korrigere meg selv. Hun må ikke absolutt til gynekolog, men start hos fastlegen 😊 Anonymkode: bbf34...822 Ja, tror jeg skal prøve å få henne til å dra til legen. Men tror hun har vært der før uten at de har sett noe unormalt (annet enn at livmoren er tiltet en annen vei enn det som er vanlig). Om det bare er en antibiotikakur som skal til, så hadde det vært en skikkelig lettelse! Tusen takk for alle svar! Anonymkode: ad1a8...fe2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå