Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 25. februar 2006 #1 Skrevet 25. februar 2006 Den bærbare pc'n min slår seg umiddelbart av dersom jeg trekker ut strømadapteren. Det blinker i batteri -og strømindikatoren nede ved skjermen. Er det batteriet som må skiftes eller er det noe annet på styr? Har hatt pc'n i 2 år. Kan jeg skifte batteriet selv eller bør jeg levere inn pc'n?
Gjest Kaffegjesten Skrevet 25. februar 2006 #2 Skrevet 25. februar 2006 Du kan skifte batteriet selv, det er "bare" å kjøpe et nytt. Ofte sitter batteriet låst med en lite skrue på utløseknotten. Det er vanskelig å vedlikeholde ett batteri til en pc (eller f eks et digitalt fotoapparat) slik at det holder maksimalt lenge. Hvis du skal vedlikeholde et batteri slik må du hele tiden lade det nesten ut for så å lade helt opp igjen - altså en syklisk ut- og opplading - for å si det enkelt. Det er ikke så lett å få til bestandig og resultatet deretter. I ditt tilfelle er det enkleste er nok å kjøpe nytt batteri - og en levetid på 2 år er heller ikke særlig uvanlig. På min ene laptop har jeg gjort iherdige forsøk bare for å se hvor lenge det gikk, nå er laptop'en 3 år og batteriet synger sannelig på siste verset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå