AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #1 Skrevet 14. oktober 2024 Jeg er hun som har tråden om å ha B i snitt i bacheloren og at jeg fikk avslag på ADHD-utredning. Jeg skal til fastlegen og få han til å skrive en ny henvisning slik at det kommer tydeligere frem hvorfor jeg tror jeg har ADHD og hvorfor jeg tror det er såpass alvorlig at jeg trenger ADHD-diagnosen. Men jeg lurer litt på hvor lang en slik henvisning skal være. Når jeg tar med alle punktene mine så blir listen ganske lang. Er det greit eller er det krav om at begrunnelsen har en maksimal lengde? Jeg har tatt utgangspunkt i avslaget jeg fikk og hvilke punkter som er der. Anonymkode: d039e...7fe
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #2 Skrevet 14. oktober 2024 jeg har selv søkt via legen, og fått avslag, og klaget to ggr.. men får bare avslag.. har hatt fyldige søkader og klager. alle på ca 2 sider. Svaret er hver gang at de forstår utfordringene, men at pga kapasitet er det kun de aller alvorligste tilfeller som tas inn. Ikke en gang forsinkelser i studier, utfordringer med frister i jobb er kriterie nok. så her blir det nå privat utredning, da fastlegen mener jeg har det og vil få hjelp av en diagnose med målrettet behandling og tilpasninger. Anonymkode: 2a887...788
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #3 Skrevet 14. oktober 2024 Tror ikke det spiller så mye rolle hvor lang henvisningen er, så lenge du får med det som er viktig. Problemet er at DPS sin kapasitet er sprengt, så de prioriterer bare de mest alvorlige tilfellene. Så det handler ikke om at DPS ikke tror du har ADHD, men de vurderer funksjonssvikten din som mindre enn alvorlig enn andre sin. Det er dessverre en grunn for at mange blir presset til å gå privat. Anonymkode: 2cc41...8f6 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #4 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): jeg har selv søkt via legen, og fått avslag, og klaget to ggr.. men får bare avslag.. har hatt fyldige søkader og klager. alle på ca 2 sider. Svaret er hver gang at de forstår utfordringene, men at pga kapasitet er det kun de aller alvorligste tilfeller som tas inn. Ikke en gang forsinkelser i studier, utfordringer med frister i jobb er kriterie nok. så her blir det nå privat utredning, da fastlegen mener jeg har det og vil få hjelp av en diagnose med målrettet behandling og tilpasninger. Anonymkode: 2a887...788 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror ikke det spiller så mye rolle hvor lang henvisningen er, så lenge du får med det som er viktig. Problemet er at DPS sin kapasitet er sprengt, så de prioriterer bare de mest alvorlige tilfellene. Så det handler ikke om at DPS ikke tror du har ADHD, men de vurderer funksjonssvikten din som mindre enn alvorlig enn andre sin. Det er dessverre en grunn for at mange blir presset til å gå privat. Anonymkode: 2cc41...8f6 Takk til begge for svar. Jeg har ikke pengene til å gå privat og må spare opp. Så derfor prøver jeg hardt å få utredning fra DPS. Veldig dumt at det skal være så vanskelig å få utredning. TS Anonymkode: d039e...7fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå