Gå til innhold

Lage egen babybok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker å lage en egen babybok i stedet for å kjøpe i bokhandel. En sånn typisk med mine første tenner, hilsener på sykehuset, mitt første skritt, barselkontroller med mål/vekt etc etc.

Er det noen som har gode tips på hva jeg burde ta med i en slik bok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempelurt! Utrolig hvordan man glemmer ting man var sikker på å huske..

Jeg tror jeg ville hatt mange blanke sider til å skrive ned små anekdoter, bilder, etc. Episoder som gjør inntrykk på deg underveis. Med andre ord ville nok jeg ha satset på en fleksibel bok og formet den etterhvert.

Skrevet (endret)

Flera olika sidor med plats för text och bild. Exempel:

På föden: Längd, vikt, första fotot, kanske lite text kring födsel och första tid.

Första tiden hemma: Gratulationer, besök mm. Hur var jag, hur var mamma och pappa. Plats för foton.

Dop/Namngivningsfest: Tid, plats, cermoni med sånger, dikter eller annat. Plats för foton.

Första året: en liten text plus ett foto från varje "månadsdag". Vad kan jag nu.

1 månad

2 månader

3... osv

Utveckling: ungefärlig ålder och något ord

Fixerar blicken

Vänder mig

Första tanden

Sitter

Kryper

Står med stöd

Reser mig upp själv

Går

Springer

Hoppar

Säger "mamma" och "pappa"

Pratar med två ord

min Familj: Mamma, pappa, syskon, besteföräldrar och andra nära

Mina favoritleksaker: Här skriver ni upp de bästa leksakerna och sätter kanske in några foton

-- så kan du ju alltid titta i babyböcker i en bokhandel och få tips och idéer från vad de har med.

Endret av Furstina
Skrevet

Og foreldre/besteforeldres tanker FØR fødselen...

Jeg har sett en i butikkens om er så nydelig.. Heter "Til mitt barnebarn" eller noe sånt, der besteforeldrene kan fylle ut alt om sin oppvekst og ungdom, da foreldrene traff hverandre og slike ting. Kjempesøt, og jeg ville GJERNE hatt en slik å lese i om mine besteforeldres barndom!

Skrevet

Mange gode ideer finner du på sider om scrapbooking :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...