Gå til innhold

Han har fått for seg at han ikke vil ha barn - etter 2 år sammen!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er helt uenig med deg i at alderen hans er et bullshit argument noe mer eller mindre enn alle andre argument.

Du var 41 da du fikk din nr to, han er for gammel for nr en som 41 åring. Sånn er det faktisk.

Min mor var 45 da hun fikk sistemann, hun var ikke for gammel, jeg er 40 og er alt for gammel for barn nå.

Anonymkode: 7089f...261

Ikke alderen. Det med at han føler han ikke får vært nok med kompiser... Og så er han så og si aldri med kompiser uansett....

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta skrev (8 minutter siden):

Jeg fikk andremann som 41 åring. Null stress. Og hva er det med denne shaminga av gamle foreldre egentlig?

Spiller egentlig ingen rolle hva jeg og du synes. HAN synes han er for gammel

Shaming? Det er min opplevelse som barnet

Anonymkode: 3dfc2...dbb

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at han finner

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt uenig med deg i at alderen hans er et bullshit argument noe mer eller mindre enn alle andre argument.

Du var 41 da du fikk din nr to, han er for gammel for nr en som 41 åring. Sånn er det faktisk.

Min mor var 45 da hun fikk sistemann, hun var ikke for gammel, jeg er 40 og er alt for gammel for barn nå.

Anonymkode: 7089f...261

Da skulle han ikke blitt sammen med noen som ønsker familie og barn for 2 år siden. En 39 åring burde helt klart vite om han ønsker barn som 40+ åring. Alle som er 39 år vet hvor gammel man blir året etter. En baby tar ikke 10 minutter å lage. Han ville uansett ha blitt far som 40 åring.

Han løy for ts. Ikke mer avansert enn det. 

Anonymkode: 33826...e06

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spiller egentlig ingen rolle hva jeg og du synes. HAN synes han er for gammel

Shaming? Det er min opplevelse som barnet

Spiller ingen rolle hva du syns heller. Det at dine foreldre var kjipe trenger ikke ha noe med deres alder å gjøre

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Barn er et spørsmål det er vanskelig å svare på. TS burde ha sagt i klartekst fra start av at han var utelukket om han ikke ville ha barn, men det har han jo omsider skjønt selv. Gamle kvinner bør kanskje få ut fingeren før.

Anonymkode: 8a08a...ff7

Ts har jo vært klar fra da de datet om at hun ville ha barn, giftemål osv, og han har sagt seg enig helt frem til nå. Hva mer skulle ts gjort tenker du? Å ts er jo ikke «gammel kvinne», wtf 

Anonymkode: b0f10...3e6

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Spiller ingen rolle hva du syns heller. Det at dine foreldre var kjipe trenger ikke ha noe med deres alder å gjøre

Jeg skrev jo det?

De er ikke kjipe, jeg liker foreldrene mine :) men de er mye eldre enn alle mine jevngamle bekjente og venners. Og det går jo ut over meg og søsken.

Men skjønner at du tar dette personlig. Barna dine bryr seg sikkert ikke om alderen din 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts har jo vært klar fra da de datet om at hun ville ha barn, giftemål osv, og han har sagt seg enig helt frem til nå. Hva mer skulle ts gjort tenker du? Å ts er jo ikke «gammel kvinne», wtf 

Anonymkode: b0f10...3e6

Helt enig. Han unnlot ikke å svare på det han sa seg klart og tydelig enig med ts. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev jo det?

De er ikke kjipe, jeg liker foreldrene mine :) men de er mye eldre enn alle mine jevngamle bekjente og venners. Og det går jo ut over meg og søsken.

Men skjønner at du tar dette personlig. Barna dine bryr seg sikkert ikke om alderen din 

Hvorfor går det ut over dere? At dere syns det er flaut da eller?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Hvorfor går det ut over dere? At dere syns det er flaut da eller?

Det var flaut hele barndommen.
Nå er det mer alderdom/sykdom som gjør at vi og særlig minstemann må hjelpe til utrolig mye. De hadde aldri energien til det andre foreldre orket osv

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er det mer alderdom/sykdom som gjør at vi og særlig minstemann må hjelpe til utrolig mye. De hadde aldri energien til det andre foreldre orket osv

Mange unge foreldre med sykdommer. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dårlig helse kan unge folk og ha. Min manns mor var bare 19 når hun fikk han, likevel har hun samme helse som min mor som er atten år eldre enn henne igjen. Og begge hennes foreldre ble syke og har vært døde i flere år allerede. Så min mann har ikke gjenlevende besteforeldre til tross for ung mor

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Men dårlig helse kan unge folk og ha. Min manns mor var bare 19 når hun fikk han, likevel har hun samme helse som min mor som er atten år eldre enn henne igjen. Og begge hennes foreldre ble syke og har vært døde i flere år allerede. Så min mann har ikke gjenlevende besteforeldre til tross for ung mor

Mange som blir syke i alle aldre. Det har man jo ingen garantier for. Men å miste foreldre i en alder av 30-35 er slitsomt (det går den veien)

så jeg skjønner han på over 40 som ikke vil ha barn pga det, han burde så klart visst det før og fortalt det til TS, men han sier det i det minste nå. 

Han kunne i verste fall utsatt det i 2-5 år til

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Vi har vært sammen i to år, men for en uke siden kom han til meg og sa at han ikke kan gi meg det jeg ønsker. Han mener han har blitt for gammel til å bli biologisk pappa! Jeg er 34 og han er 41. Siden første date har jeg vært tydelig på at jeg ønsker barn, giftemål og familie. Det er min største drøm. Han ønsket samme. Jeg er helt satt ut nå! Hvordan forholder jeg meg til dette? Hva gjør jeg nå?! Han ser ikke gammel ut i det hele tatt, jeg føler ikke at han er gammel og han ser sykt bra ut for sin alder. Jeg elsker han så mye. ❤️

Vi har pratet mye om dette i helgen, men han er helt prinsippfast på dette nå. Han blir nesten irritert om vi snakker for lenge om tematikken, og jeg ønsker ikke å presse på dette for da går han helt i lås. Han mener han seriøst har blitt for gammel og nekter å være pensjonist når barna går ut av videregående. Alle vennene hans fikk barn i 20-årene/begynnelsen av 30-årene, og om han får barn nå så får han ikke vært med vennene sine som før. Jeg sa at det får han og at jeg kan være hjemme med barna om han vil treffe venner. Men han mente at det ikke blir det samme da han må hjem å ta ansvar. Han er uansett veldig lite med venner og drikker sjeldent. Han går aldri på byen. Så skjønner ikke helt hva han er bekymret for.

Han elsker meg, MEN han føler han ikke kan bli biologisk pappa og har til og med informert moren sin om avgjørelsen nå og at hun ikke får barnebarn. 😳  Jeg merker også at han har trekker seg litt unna fordi han vet han har såret meg. Han sa at han aldri hadde trodd at han kom til å føle det på denne måten og er veldig lei seg for deg. Han ville ha barn for en måned siden, men kan man bare ombestemme seg slik ut av det blå?! 

Anonymkode: d9efc...aad

Tror heller at han har tenkt hele veien at "kanskje jeg vil ha barn etter hvert, selv om jeg ikke ønsker det nå." Enn at han skal ha ønsket seg det og ombestemt seg pga alder. Nå i dag er jo rundt 40 ganske vanlig. Og det blir mer vanlig å ikke gå av med pensjon før man er 70.

Anonymkode: fd21c...48b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror heller at han har tenkt hele veien at "kanskje jeg vil ha barn etter hvert, selv om jeg ikke ønsker det nå." Enn at han skal ha ønsket seg det og ombestemt seg pga alder. Nå i dag er jo rundt 40 ganske vanlig. Og det blir mer vanlig å ikke gå av med pensjon før man er 70.

Anonymkode: fd21c...48b

Da burde han sagt det

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Da burde han sagt det

Det er ikke alltid man vet da

Men TS har egentlig ingen andre valg enn å gå. Eller å få barn alene

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg tenker også dette er hans måte å gjøre det slutt med henne på. Han har fått kalde føtter og vet da at det siste han trenger er barn med henne. 

Anonymkode: 928ef...5fd

Det tror jeg også. Jeg blir ikke det minste forundret hvis han om to år har ny kjæreste og baby på vei. 
TS, han har lov til å ombestemme seg selvsagt. Og du har lov til å gå. Du må finne ut hva som er viktigst for deg: Han eller barn. Så enkelt er det. 
Og går du, ville jeg sterkt vurdert enten donor nå med en gang eller å fryse ned egg. For klokka tikker raskt nå.

Anonymkode: acf5d...971

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sa jo han visste til ts da de ble sammen skriver hun i hi

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør det slutt NÅ.. Du kan ikke kaste bort mer tid! 

Anonymkode: 230c4...960

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når man er 39 år, så vet man.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...