Gå til innhold

Han har fått for seg at han ikke vil ha barn - etter 2 år sammen!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har vært sammen i to år, men for en uke siden kom han til meg og sa at han ikke kan gi meg det jeg ønsker. Han mener han har blitt for gammel til å bli biologisk pappa! Jeg er 34 og han er 41. Siden første date har jeg vært tydelig på at jeg ønsker barn, giftemål og familie. Det er min største drøm. Han ønsket samme. Jeg er helt satt ut nå! Hvordan forholder jeg meg til dette? Hva gjør jeg nå?! Han ser ikke gammel ut i det hele tatt, jeg føler ikke at han er gammel og han ser sykt bra ut for sin alder. Jeg elsker han så mye. ❤️

Vi har pratet mye om dette i helgen, men han er helt prinsippfast på dette nå. Han blir nesten irritert om vi snakker for lenge om tematikken, og jeg ønsker ikke å presse på dette for da går han helt i lås. Han mener han seriøst har blitt for gammel og nekter å være pensjonist når barna går ut av videregående. Alle vennene hans fikk barn i 20-årene/begynnelsen av 30-årene, og om han får barn nå så får han ikke vært med vennene sine som før. Jeg sa at det får han og at jeg kan være hjemme med barna om han vil treffe venner. Men han mente at det ikke blir det samme da han må hjem å ta ansvar. Han er uansett veldig lite med venner og drikker sjeldent. Han går aldri på byen. Så skjønner ikke helt hva han er bekymret for.

Han elsker meg, MEN han føler han ikke kan bli biologisk pappa og har til og med informert moren sin om avgjørelsen nå og at hun ikke får barnebarn. 😳  Jeg merker også at han har trekker seg litt unna fordi han vet han har såret meg. Han sa at han aldri hadde trodd at han kom til å føle det på denne måten og er veldig lei seg for deg. Han ville ha barn for en måned siden, men kan man bare ombestemme seg slik ut av det blå?! 

Anonymkode: d9efc...aad

Han vil nok egentlig gjøre det slutt, men er så feig at han nå har tenkt å sørge for at du går fra han...
IDIOT!

Men, på tide å gjøre det da. Gå fra han. For alt tilsier at han nettopp har innsett at han ikke vil ha deg lenger. Min magefølelse tilsier, når slikt kommer tilsynelatende brått, at det kan være han har møtt en annen... og det sier jeg ikke for å være lei, men har hatt venninner utsatt for slike erfaringer. Og slike brå endringer med duste-årsaker har vist seg å være en ny forelskelse som egentlig lå bak... så tipper han har møtt noen egentlig.

Eventuelt har han helt rett i at om han ønsker et fortsatt ansvarsfritt liv kan han ikke bli pappa. Og det er i såfall litt cred til han for å være ærlig om det og ta ansvaret for sin mening, heller enn å bli med på å få barn og så tilbringe de neste 18-20 årene i bitterhet over at man ikke sa ifra...  og du vil definitivt mye heller ha barn med en mann som vil ha barn...

Men denne storyen går dessverre ofte slik, at mannen som sa han ikke vil ha barn, for at forholdet skal ta slutt, har møtt ei ny dame. Du møter dem uventet hånd i hånd utenfor babyshop der han bærer ut babystolen, mens hun vagger lykkelig meget høyravid ved sideav med en hånd på magen... Dette høres ut som en fæl film... men det er nok flere enn en som har opplevd dette omtrent akkurat slik. Det viste seg at mannen bare var for feig til å avslutte forholdet på en ærlig måte, og at det ikke hadde noe med barn å gjøre i det hele tatt. Der og da fordi det er lettere enn å såre deg så veldig. Men i etterkant hadde det vært så mye bedre...

Men, vi får håpe det ikke ender så traumatisk, at han forblir barnløs livet ut og du kan se tilbake fra din fremtidige familie og tenke at det jammen var godt han var så tydelig på det han mente, at han ikke hadde deg på slep til opp i 40-årene...

Anonymkode: 972c1...d01

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skrev jo det?

De er ikke kjipe, jeg liker foreldrene mine :) men de er mye eldre enn alle mine jevngamle bekjente og venners. Og det går jo ut over meg og søsken.

Men skjønner at du tar dette personlig. Barna dine bryr seg sikkert ikke om alderen din 

Anonymkode: 3dfc2...dbb

Enig! Jeg har vært heldig og hatt relativt unge foreldre (mor var 26 da hun fikk meg) og det har jeg satt pris på i hele mitt voksne liv, at jeg har foreldre som er friske og aktive skal leve en god stund av livet mitt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å godta at han ikke vil ha barn, nyt livet og få et deilig og rolig liv sammen ☺️ Hvis det var DU som ombestemte deg ang barn, så hadde du vel villet at han skulle godta det, og vise at han var glad i deg uansett? 

Vel, det går to veier. 

Anonymkode: 9e5fc...26d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mitt tips er å godta at han ikke vil ha barn, nyt livet og få et deilig og rolig liv sammen ☺️ Hvis det var DU som ombestemte deg ang barn, så hadde du vel villet at han skulle godta det, og vise at han var glad i deg uansett? 

Vel, det går to veier. 

Dummeste jeg har lest noensinne. Man gir ikke opp barneønske for en mann. 

Men man skal heller ikke forvente at en mann får barn fordi den ene ønsker det! 

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinpin skrev (5 minutter siden):

Enig! Jeg har vært heldig og hatt relativt unge foreldre (mor var 26 da hun fikk meg) og det har jeg satt pris på i hele mitt voksne liv, at jeg har foreldre som er friske og aktive skal leve en god stund av livet mitt. 

Pappa fikk meg som 20-åring, men døde da han var 50. Det er selvsagt mer sannsynlig å få beholde foreldrene sine når de ikke fikk barn sent, men det er ingen garantier i livet. 

Anonymkode: d5162...e13

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vel, det går to veier. 

Nope. Ts skal på ingen måte legge fra seg ønsket om barn. Det ønsket vil aldri bli mindre og etterhvert som tiden renner bort mellom fingrene på henne vil angeren, savnet og «hva om» dukke opp. 

Det eneste riktige er at de skiller lag og at ts finner en mann med samme ønsker som hun har selv - eller at hun går for donorbarn. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (2 timer siden):

Da burde han sagt det

Selvfølgelig

Anonymkode: fd21c...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en kinkig situasjon. Det trenger ikke bety at han har lurt deg, det er lov å skifte mening. Men , så er det jo ikke så enkelt å gå fra han og finne en annen og få barn med/evt å gjøre det alene, for jeg går jo utifra at det er han du vil ha barn med? Har ikke noe gode råd , men du må jo føle på det selv hva som er best for deg. Tror ikke at du skal gå og håpe på at han skal skifte mening i alle fall. Lykke til 

Anonymkode: 70a8a...39b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får dra til Danmark. Hun er jo tydeligvis dårlig på å lese mennesker så blir spennende å prøve seg som mor. 

Anonymkode: 8a08a...ff7

Ja det er jo klart at ts er skyld i at mannen i 2 år har gått å sagt at han vil ha familie og giftemål. Man skal jo ikke stole på den man er sammen med 🙄

Anonymkode: b0f10...3e6

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ønsker ikke barn, eller er blitt usikker på om han ønsker å dele livet med deg. 

Uansett vil dette ikke fungere. Og hvis det er grunn nr 2 som jeg mistenker slipper han billig unna med samlivsbrudd.

Anonymkode: b4262...d6a

Ville ikke vært første gangen det skjer. Mange som har gått fordi de "ikke vil ha barn", så dukker det opp notis med nyfødt kort stund etter 😅 

Anonymkode: 4fbd6...f7d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke lett og bare finne seg en ny mann.

Anonymkode: a8d4a...ac8

Jo da, ganske så lett. Hvis man leter etter ordentlig menn, og ikke representanter for mannosfæren som mener de er verdt unge, pene modeller, og at jevnaldrende kvinner er stygge og gamle.

Anonymkode: 0c99c...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo da, ganske så lett. Hvis man leter etter ordentlig menn, og ikke representanter for mannosfæren som mener de er verdt unge, pene modeller, og at jevnaldrende kvinner er stygge og gamle.

Anonymkode: 0c99c...c40

Det synes ikke jeg, har vært singel i snart fire år 😅

Anonymkode: d5162...e13

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et grovt tillitsbrudd og du vil aldri bli lykkelig med han når du ønsker å stifte en familie.

Jeg ville gått nå og slettet og blokkert han og jobbet steinhardt for å bearbeide bruddet så jeg kunne funnet meg en mann som ønsket det samme som meg.

Anonymkode: 21ac2...0ea

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er svært viktig å støtte folk som ikke vil ha barn. Han har nok hatt en indre konflikt hele veien og endelig landet der han vil. Å få barn man ikke vil ha er en oppskrift på helvette.

Anonymkode: 8a08a...ff7

Det er svært dårlig gjort å lure noen til å kaste bort tiden sin på dem ved å si man ønsker barn, spesielt når den man lurer har passert 30... Egentlig ganske sykt å reagere med at mannen i denne situasjonen må støttes ... 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han er over 40. Å begynne med småbarn i den alderen synes jeg er dumt. 

Jeg har ikke barn og vil heller ikke ha, men er barn av gamle foreldre. De var vel 35 og 38. Jeg er eldst. De burde fått den yngste i den alderen

Anonymkode: 3dfc2...dbb

Det er ikke veldig gammelt. Mamma var 44 og pappa var 55 da de fikk siste. De er nå svært aktive, spreke besteforeldre på 69 og 80, som tar med barnebarna på slalåm og trampolinepark, og nettopp har startet en ny bedrift med meg og mannen min.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (4 timer siden):

Dummeste jeg har lest noensinne. Man gir ikke opp barneønske for en mann. 

Men man skal heller ikke forvente at en mann får barn fordi den ene ønsker det! 

Det tenker jeg hun må bestemme selv. Her må TS vurdere hva som veier tyngst for henne, også må hun ta den beslutningen som føles rett for henne. Han har vært tydelig nå på at han ikke ønsker barn, så da har man alternativ 1) slå opp og finne seg en annen mann som er villig til å få barn 2) velge bort barn og være sammen med han. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blått skrev (9 minutter siden):

Det tenker jeg hun må bestemme selv. Her må TS vurdere hva som veier tyngst for henne, også må hun ta den beslutningen som føles rett for henne. Han har vært tydelig nå på at han ikke ønsker barn, så da har man alternativ 1) slå opp og finne seg en annen mann som er villig til å få barn 2) velge bort barn og være sammen med han. 

Om man ønsker barn, som TS sier hun gjør, så gir man ikke opp barneønske for en mann nei! 
Da kommer man til å angre! Dette kan nok de fleste si seg enig i! 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har rett og slett svindlet deg. Han har forespeilet deg noe han aldri hadde tenkt å gi.
Du kan ikke diskutere det med ham. Det er hans suverene valg, og du skal ikke overbevise ham.
Påstanden om å være for gammel er absurd, men det er hans mening, og den må han få ha.

Jeg hadde brutt med en gang. Egentlig tenker nok han at han har brutt med deg ved å gi denne beskjeden. Kanskje er det også hensikten; å legge fram et livsstilsvalg som du ikke kan leve med, så du må avslutte og gå videre.
Du må ikke være forundret om han har en ny samboer neste år - som blir gravid. De er snåle slik.

Kom deg videre. Det ligger flere beskjeder i væremåten hans enn at han ikke vil ha barn.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (1 time siden):

Om man ønsker barn, som TS sier hun gjør, så gir man ikke opp barneønske for en mann nei! 
Da kommer man til å angre! Dette kan nok de fleste si seg enig i! 

På samme måte som AB så har du en mening, men den som skal ta valget er TS og hun må velge det som føles riktig for henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å ombestemme seg, men barn er også noe man ikke kan kompromisse på.

Anbefaler deg å gjøre det slutt når barneønsket er så høyt. Ellers er det en stor sjanse for at du blir så sint og bitter at forholdet uansett ryker. Nå har du i det minste tid til å finne en mann som har de samme ønskene som deg. Sånn sett var det bra at han var ærlig til slutt.

Anonymkode: 8ea09...869

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...