Gå til innhold

Han har fått for seg at han ikke vil ha barn - etter 2 år sammen!


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen i to år, men for en uke siden kom han til meg og sa at han ikke kan gi meg det jeg ønsker. Han mener han har blitt for gammel til å bli biologisk pappa! Jeg er 34 og han er 41. Siden første date har jeg vært tydelig på at jeg ønsker barn, giftemål og familie. Det er min største drøm. Han ønsket samme. Jeg er helt satt ut nå! Hvordan forholder jeg meg til dette? Hva gjør jeg nå?! Han ser ikke gammel ut i det hele tatt, jeg føler ikke at han er gammel og han ser sykt bra ut for sin alder. Jeg elsker han så mye. ❤️

Vi har pratet mye om dette i helgen, men han er helt prinsippfast på dette nå. Han blir nesten irritert om vi snakker for lenge om tematikken, og jeg ønsker ikke å presse på dette for da går han helt i lås. Han mener han seriøst har blitt for gammel og nekter å være pensjonist når barna går ut av videregående. Alle vennene hans fikk barn i 20-årene/begynnelsen av 30-årene, og om han får barn nå så får han ikke vært med vennene sine som før. Jeg sa at det får han og at jeg kan være hjemme med barna om han vil treffe venner. Men han mente at det ikke blir det samme da han må hjem å ta ansvar. Han er uansett veldig lite med venner og drikker sjeldent. Han går aldri på byen. Så skjønner ikke helt hva han er bekymret for.

Han elsker meg, MEN han føler han ikke kan bli biologisk pappa og har til og med informert moren sin om avgjørelsen nå og at hun ikke får barnebarn. 😳  Jeg merker også at han har trekker seg litt unna fordi han vet han har såret meg. Han sa at han aldri hadde trodd at han kom til å føle det på denne måten og er veldig lei seg for deg. Han ville ha barn for en måned siden, men kan man bare ombestemme seg slik ut av det blå?! 

Anonymkode: d9efc...aad

  • Hjerte 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart man kan. Å få barn er en forpliktelse for hele livet, først når man faktisk har barn på vei blir angreretten trukket tilbake.

Men du er på ingen måte forpliktet til å gi opp ditt barneønske. Du må finne ut hvor sterkt du ønsker barn, og ev gå fra han om du ønsker barn mer enn du ønsker et liv sammen med samboeren.

  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært viktig å støtte folk som ikke vil ha barn. Han har nok hatt en indre konflikt hele veien og endelig landet der han vil. Å få barn man ikke vil ha er en oppskrift på helvette.

Anonymkode: 8a08a...ff7

  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tidtyv.

Anonymkode: 5e3d9...bca

Skal man kall TS avlskyr? Folk ønsker bare ulike ting. Man prøver så langt det går å møte partner men av og til sier det stopp.

Anonymkode: 8a08a...ff7

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ikke barn, eller er blitt usikker på om han ønsker å dele livet med deg. 

Uansett vil dette ikke fungere. Og hvis det er grunn nr 2 som jeg mistenker slipper han billig unna med samlivsbrudd.

Anonymkode: b4262...d6a

  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å gå med en gang om du skal ha et håp om å få egne barn. Ikke noe poeng i å fortsette med en som har bestemt seg og ikke er interessert i å snakke om det. Dere vil forskjellige ting, og det er helt greit å ombestemme seg, men da er det også opp til deg om du ønsker å leve i forholdet vel viten om at du ikke får barn eller gå. 

Anonymkode: b0f10...3e6

  • Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjipt, men han har lov å ombestemme seg. Spiller ingen rolle hva han sa for noen år siden, han har ikke skrevet noen kontrakt med deg på at dere SKAL få barn sammen. Det beste er sikkert å gjøre det slutt, du kan ikke tvinge ham til å ombestemme seg.

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med han. 40+ for menn å få barn er for gammel. Og han skal ikke måtte ombestemme seg fordi du vil ha barn. Da må du finne noen som vil ha eller få alene

Anonymkode: 3dfc2...dbb

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig med han. 40+ for menn å få barn er for gammel. Og han skal ikke måtte ombestemme seg fordi du vil ha barn. Da må du finne noen som vil ha eller få alene

Anonymkode: 3dfc2...dbb

Hadde du også ventet i to år med å fortelle en partner at du syntes du var for gammel til å få barn?

Anonymkode: da56c...dda

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde du også ventet i to år med å fortelle en partner at du syntes du var for gammel til å få barn?

Anonymkode: da56c...dda

Nå kan det tenkes at han har ombestemt seg angående forholdet til TS.

Uansett burde hun gjøre det slutt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde du også ventet i to år med å fortelle en partner at du syntes du var for gammel til å få barn?

Anonymkode: da56c...dda

Nei, men sånt skjer. Veldig dårlig gjort, men jeg regner med at han ikke har gjort det med vilje.

Anonymkode: 3dfc2...dbb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere passer ikke sammen. Flytt ut og start på nytt. Eventuelt få barn alene. 

Anonymkode: 33826...e06

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi har vært sammen i to år, men for en uke siden kom han til meg og sa at han ikke kan gi meg det jeg ønsker. Han mener han har blitt for gammel til å bli biologisk pappa! Jeg er 34 og han er 41. Siden første date har jeg vært tydelig på at jeg ønsker barn, giftemål og familie. Det er min største drøm. Han ønsket samme. Jeg er helt satt ut nå! Hvordan forholder jeg meg til dette? Hva gjør jeg nå?! Han ser ikke gammel ut i det hele tatt, jeg føler ikke at han er gammel og han ser sykt bra ut for sin alder. Jeg elsker han så mye. ❤️

Vi har pratet mye om dette i helgen, men han er helt prinsippfast på dette nå. Han blir nesten irritert om vi snakker for lenge om tematikken, og jeg ønsker ikke å presse på dette for da går han helt i lås. Han mener han seriøst har blitt for gammel og nekter å være pensjonist når barna går ut av videregående. Alle vennene hans fikk barn i 20-årene/begynnelsen av 30-årene, og om han får barn nå så får han ikke vært med vennene sine som før. Jeg sa at det får han og at jeg kan være hjemme med barna om han vil treffe venner. Men han mente at det ikke blir det samme da han må hjem å ta ansvar. Han er uansett veldig lite med venner og drikker sjeldent. Han går aldri på byen. Så skjønner ikke helt hva han er bekymret for.

Han elsker meg, MEN han føler han ikke kan bli biologisk pappa og har til og med informert moren sin om avgjørelsen nå og at hun ikke får barnebarn. 😳  Jeg merker også at han har trekker seg litt unna fordi han vet han har såret meg. Han sa at han aldri hadde trodd at han kom til å føle det på denne måten og er veldig lei seg for deg. Han ville ha barn for en måned siden, men kan man bare ombestemme seg slik ut av det blå?! 

Anonymkode: d9efc...aad

Han har garantert visst dette hele tiden, han bare venta med å få deg mer på kroken først. Han er ikke for gammel heller. Toillbaill

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig respektløst av han. Dette burde han funnet ut av tidligere. Hvis barn er viktig for deg må du gjøre det slutt og håpe på at du treffer en annen… 

Anonymkode: 7a7cb...54f

  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig med han. 40+ for menn å få barn er for gammel. Og han skal ikke måtte ombestemme seg fordi du vil ha barn. Da må du finne noen som vil ha eller få alene

Anonymkode: 3dfc2...dbb

Da bør man virkelig ta litt grep når det kommer til egen helse og overskudd...

Tror alle jeg kjenner har fått barn i den alderen, i alle fal sent i 30-årene.

At man personlig ikke vil er noe annet. 

Anonymkode: 546de...7c9

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...