Gå til innhold

Forholdet vårt er kun på hans premisser, jeg har gitt opp

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du gitt noen eksakt frist til at noe må endres? Hvis ikke, ser han sannsynligvis det som en tom trusel. Siden du har gitt beskjed to ganger. Det skal holde med én gang. 

Anonymkode: cf59d...5e0

Det er også noe med å skaffe seg ny bolig som rommer både meg og barna. Så jeg har også sagt at når det dukker opp noe så reiser jeg. 

Anonymkode: 28a72...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å være ensom i et parforhold er verre enn å leve alene. Var I et slikt forhold I 20 år, angrer på at jeg ikke gikk før.  Vet akkurat hva du går igjennom, klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JackRT skrev (36 minutter siden):

Å være ensom i et parforhold er verre enn å leve alene. Var I et slikt forhold I 20 år, angrer på at jeg ikke gikk før.  Vet akkurat hva du går igjennom, klem til deg.

Jeg har forsøkt å forklare han den ensomheten. Hans svar er "du blir ennå mer alene om du bor alene." Så den skjønner han ikke, jeg ser han tross alt 3 minutter per morgen og helgene. 

Men å se noen du ikke får røre ved eller snakke med og som alltid har noe negativt å påpeke er verre enn å være helt alene.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har forsøkt å forklare han den ensomheten. Hans svar er "du blir ennå mer alene om du bor alene." Så den skjønner han ikke, jeg ser han tross alt 3 minutter per morgen og helgene. 

Men å se noen du ikke får røre ved eller snakke med og som alltid har noe negativt å påpeke er verre enn å være helt alene.

Og den negativiteten sliter veldig. Når man ikke orker å dele noe fordi alt blir stilt spørsmål ved og INGENTING er positivt...det er forferdelig.  Har noen I livet mitt nå som jeg kan le og snakke med alt om❤️. Det er tungt å gå, men hjelpe meg det er tungt å leve med en negativ person..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overasker meg at du fortsatt er sammen med han. Dette er ikke et verdig forhold. Det er jo ikke noe å være sammen for ? Vær så snill å gå, gi oss en oppdatering!

Mann 34.

Anonymkode: 7babd...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det overasker meg at du fortsatt er sammen med han. Dette er ikke et verdig forhold. Det er jo ikke noe å være sammen for ? Vær så snill å gå, gi oss en oppdatering!

Mann 34.

Vi er i påvente av en siste time av parterapi, selv om jeg føler at de timene gjør det verre så er jeg nysgjerrig på siste timen. 

I går beskyldte han meg for noe som ikke stemmer, jeg forklarte han hva som egentlig ble sagt. Han svarer "jaja, jeg får ikke med meg alt da." Så viftet han med hånden som om samtalen var over. 

Jeg tenkte i hele går at på kvelden skulle jeg ta en skikkelig prat med han utenom timene i parterapi. Jeg merket på han at heller ikke den kvelden var det ok å ha en samtale. 

Det rare er hvor annerledes jeg er ute blant andre, der jeg kan slappe av å være meg selv. Man burde jo kunne slappet av og vært seg selv hjemme, men her er det motsatt. Jeg er sosial, åpen, ærlig, direkte, omsorgsfull. Jeg har flere venner både jobb og privat. Jeg blir lett kjent med folk og inkluderer på tvers av etnisitet. Jeg snakker flytende engelsk så det er ingen problem å inkludere alle. 

På et møte med jobben opplever jeg at flere henvender seg til meg, flere ler jo at mine fortellinger eller vitser. Jeg blir nesten overrasket, for han hjemme sier bare "åh." Det er så dødt. Til og med møter på skolen til eldste barnet vårt så er det så lett og imøtekommende. Jeg har da aldri slitt sosialt, uansett hvem jeg møter på så får jeg til et lite smil eller noe felles å prate om. Hjemme er det virkelig dødt. 

Egentlig ingen oppdatering ennå, bare en haug med tanker. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

I går beskyldte han meg for noe som ikke stemmer, jeg forklarte han hva som egentlig ble sagt. Han svarer "jaja, jeg får ikke med meg alt da." Så viftet han med hånden som om samtalen var over

'Som om' = din tolkning, ikke et faktum. Uansett, hvis du har mer å si, hvorfor sier du det så ikke bare? 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg tenkte i hele går at på kvelden skulle jeg ta en skikkelig prat med han utenom timene i parterapi. Jeg merket på han at heller ikke den kvelden var det ok å ha en samtale. 

'Merket på han' - tolkning igjen. Men hvorfor skal han bestemme det? 

Anonymkode: fc10a...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

'Som om' = din tolkning, ikke et faktum. Uansett, hvis du har mer å si, hvorfor sier du det så ikke bare? 

Min tolkning ut fra viftet med hånden og stoppet all samtale og han svarte ikke på noe. Jeg kjenner han, jeg vet når han ikke er i humør til å prate. Da han har korte svar mens han egentlig ikke følger med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fordi jeg har nå lært at han ikke får med seg informasjonen jeg gir han. Så husker han ikke hva som er sagt eller hva vi ble enige om. Han husker ikke engang sine egne utbrudd. 

Han er en sint mann når han ikke f0r det som han vil. Dermed venter jeg til det virker mer åpent for den slags prat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du egentlig sammen med fyren? Er jo helt hårreisende.

Det er jo 0 grunn til å være med han. Ingenting positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du driver med selvskading om du fortsetter i dette forholdet. 

Ta ansvar og gå. Si det som det er. 

Kanskje kommer dette som en overraskelse på deg, men jeg har tenkt og grublet mye, og forsøkt å snakke med deg om det. Men jeg har kommet til at ut fra måten du behandler meg på registerer jeg at du verken liker å tilbringe tid sammen med meg eller snakke med meg. Jeg ser heller ikke at parterapi har bidratt til bedring. Jeg har det ikke bra sammen med deg og velger derfor å avslutte forholdet.

Jeg ønsker å beholde huset, og setter pris på om du pakker tingene dine og finner et annet sted å oppholde deg så raskt det lar seg gjøre. 

Er du vanskelig på dette så flytter jeg.

Jeg har bestilt time til mekling ved familievernkontoret. Vi skal finne gode løsninger som fungerer for alle. Jeg har troen på at dette får vi til på en god måte. 

Jeg er ikke sint eller noe slikt. Bare veldig sliten og lei meg. Håper vi kan få ordnet dette uten for mye styr. 

Hva tenker du om det jeg nettopp har sagt?

Ferdig.

Anonymkode: 5ec97...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi jeg har nå lært at han ikke får med seg informasjonen jeg gir han. Så husker han ikke hva som er sagt eller hva vi ble enige om. Han husker ikke engang sine egne utbrudd. 

Han er en sint mann når han ikke f0r det som han vil. Dermed venter jeg til det virker mer åpent for den slags prat. 

Jamen, herregud da. Han blir sur? Buhu, bli mer sur enn han. Bli sint, bli gal, brøl. Du få ikke satt deg i respekt ved å være dørmatte. Det er bare den nemme utvei. Kom deg ut av offerrollen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...