AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #1 Skrevet 14. oktober 2024 Hei Mannen fyller år om ikke så lenge, og det er rund dag. Han orker ikke noe feiring med venner og/eller familie, og han ønsker at bare vi to skal kose oss sammen og gjøre dagen spesiell og avslappende. Jeg har alle planene klar for frokost, samt at jeg har bestilt bord på en god restaurant for middag. Men så var den lunsjen da... Kriterier: 1. Forholdsvis lettlaget (jeg kan ikke stå på kjøkkenet i timesvis) 2. Lekkert/stilig/spesielt utseende (og selvfølgelig smake godt) 3. Ikke brødskiver/snitter eller lignende 4. Ikke tungt eller veldig mettende. Det blir en solid frokost og en solid middag. Gjerne noe som kan gjøres klart eller nesten klart på forhånd, i tilfelle været er bra og vi finner på noe utendørs Takknemlig for tips! Anonymkode: 51378...7ab
Daisy-love Skrevet 14. oktober 2024 #2 Skrevet 14. oktober 2024 (endret) Fylt flaskegresskar er godt, men tenkte også på en god suppe du kunne laget på forhånd, også kunne du bakt store rundstykker på forhånd som du fjernet innmaten til og brukte de som boller. Å bruke store rundstykker (små brød) til boller gjør det mer for seg. Kan gratinere ost også på toppen. Alt unntatt gratineringen kan du gjøre på forhånd. Fylte butterdeigsplater med topp ser også flott ut. Kan fylle med kremet soppsaus, med erter og bacon. Terteskjell er annen som er enkel, men ser litt pent ut, særlig med friske urter på toppen. Om du googler, eller ser på YouTube litt om hvordan du enkelt pynter, og tilbereder pent mat, så kan du lære enkle triks som kan gjøre nesten enhver mat til et kunstverk uten å bruke så mye tid. F.eks har dressingen på flaske eller spre sausen eller pureen ut med baksiden av skje for å ta noe. Smoothiebowls er lett mat, og kan pyntes, men best helt ferskt. Pastasalat på piknik er ikke så fancy, men ihvertfall enkelt. Kan ha mer noe ekstra i da. Endret 14. oktober 2024 av Daisy-love
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #3 Skrevet 14. oktober 2024 Hummer, sitron, aioli, champagne. Anonymkode: fb77c...fa6 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #4 Skrevet 14. oktober 2024 Østers og champagne. Anonymkode: d7ddb...9ff
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #5 Skrevet 14. oktober 2024 Jeg ville heller servert en litt senere brunch som frokost. Står dere opp tidlig ville jeg servert kaffe/varm drikke han foretrekker og en croassaint først. Kanskje et glass champagne til frokosten/brunchen. Du har sikkert planer, men hvis dere liker og har tid, kanskje gå en tur et sted og ta med god drikke. Noe godt på bålet eller ha med frukt dyppet i sjokolade, god spekemat og ost feks. God spekemat og ost kan også serveres som lunsj hjemme. Eller kanskje hjemmelaget sushi? Lag passende antall biter mtp middagen. En god suppe er også godt. Jordskokk suppe med sprøstekt bacon, hummerbisque, blåskjell suppe, tom kah gai. Anonymkode: 9fb2c...e74 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #6 Skrevet 14. oktober 2024 Ville nok laget ost og kjeks eller spekemat. Kanskje gartinert sjøkreps, gratinert hummer eller reker med loff. Evt grillet kongekrabbe med salat og avokado. Anonymkode: 3b842...c56
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #7 Skrevet 14. oktober 2024 Enig med den over her som foreslo brunch og ikke servert både frokost og lunsj når dere skal ut på middag også. Jeg ville gått for en skalldyrbrunch med østers, kamskjell, reker og krabbe med en god champagne til. Anonymkode: fdee5...141 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #8 Skrevet 15. oktober 2024 Daisy-love skrev (På 14.10.2024 den 10.53): Fylt flaskegresskar er godt, men tenkte også på en god suppe du kunne laget på forhånd, også kunne du bakt store rundstykker på forhånd som du fjernet innmaten til og brukte de som boller. Å bruke store rundstykker (små brød) til boller gjør det mer for seg. Kan gratinere ost også på toppen. Alt unntatt gratineringen kan du gjøre på forhånd. Fylte butterdeigsplater med topp ser også flott ut. Kan fylle med kremet soppsaus, med erter og bacon. Terteskjell er annen som er enkel, men ser litt pent ut, særlig med friske urter på toppen. Om du googler, eller ser på YouTube litt om hvordan du enkelt pynter, og tilbereder pent mat, så kan du lære enkle triks som kan gjøre nesten enhver mat til et kunstverk uten å bruke så mye tid. F.eks har dressingen på flaske eller spre sausen eller pureen ut med baksiden av skje for å ta noe. Smoothiebowls er lett mat, og kan pyntes, men best helt ferskt. Pastasalat på piknik er ikke så fancy, men ihvertfall enkelt. Kan ha mer noe ekstra i da. Takk for bra tips! Han elsker sopp. Kan jeg bare fylle butterdeigen med kremet sopp? Eller må jeg tilsette noe mer? (f,eks, egg). TS Anonymkode: 51378...7ab
Daisy-love Skrevet 15. oktober 2024 #9 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for bra tips! Han elsker sopp. Kan jeg bare fylle butterdeigen med kremet sopp? Eller må jeg tilsette noe mer? (f,eks, egg). TS Anonymkode: 51378...7ab Bare hyggelig! Fløtesaus uten egg, men f.eks stekt bacon er godt i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå